Ga naar inhoud

Blueberry En Thorgal Kopen


Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ga me wat Blueberry's kopen. Nu weet ik dat er een lange rode draad doorheen de albums loopt, die word afgesloten met "Einde van een Lange Rit", maar weet iemand vanaf welk album ik ze absoluut zou moeten hebben om die verhaallijn min of meer volledig te hebben?

 

Ik vraag het omdat ik de eerste paar albums niet zo aantrekkelijk getekend vindt. Nu wordt er later nog wel eens naar Fort Navajo verwezen denk ik, maar is dat van groot belang om te kunnen volgen als ik van pakweg album 4 begin?

Link naar reactie

Mijn voorkeur zie vetjes hieronder.

Album 18,19 en 20 -Blueberry bij de indianen- vallen een beetje uit de rode draad van de reeks 13 t/m22.

Nr 23 vind ik plots een totale afknapper.

 

1. Fort Navajo

2. Dreiging in het westen

3. De eenzame adelaar

4. De lange weg naar Cochise

5. Oorlog of vrede

-------------------

6. De man met de zilveren ster

-------------------

7. Het ijzeren paard

8. De man met de ijzeren vuist

9. Vlakte der Sioux

10. Generaal Geelkop

-------------------

11. De mijn van Prosit

12. Het spook van de goudmijn

-------------------

13. Chihuahua Pearl

14. De man die $500.000 waard was

15. Ballade voor een doodskist

16. Vogelvrij verklaard

17. Angel Face

18. Gebroken neus

19. De lange mars

20. De ongrijpbare Navajo's

21. De laatste kaart

22. Het einde van de lange rit

------------------

23. Arizona love

Link naar reactie

De albums 7-23 vormen eigenlijk 1 verhaal in verschillende cyclussen (de ene al wat beter dan de andere), waarbij Arizona Love de epiloog is die nog enkele losse verhaalelementen afhandelt (vooral dan rond Pearl) en de aanloop vormt naar Mister Blueberry. Persoonlijk zou ik dit album er niet tussen uit laten, maar ik lees en herlees dan ook alle albums van Blueberry graag.  :e002:

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

zelfde vraag dan voor Thorgal: Ik wil me graag de oorspronkelijke delen van de reeks aanschaffen, maar weet niet goed vanaf welk deel het wat minder wordt. Ik herinner me dat ik "De Blauwe ziekte" helemaal niet goed vond. Dus ik dacht de eerste 13 delen (tem "Tussen aarde & Licht") te kopen, tenzij dat met een cliffhanger eindigt of dat er daarna nog "onmisbare" delen volgen. Suggesties? 

Link naar reactie

zelfde vraag dan voor Thorgal: Ik wil me graag de oorspronkelijke delen van de reeks aanschaffen, maar weet niet goed vanaf welk deel het wat minder wordt. Ik herinner me dat ik "De Blauwe ziekte" helemaal niet goed vond. Dus ik dacht de eerste 13 delen (tem "Tussen aarde & Licht") te kopen, tenzij dat met een cliffhanger eindigt of dat er daarna nog "onmisbare" delen volgen. Suggesties? 

Thorgal is op zijn best vanaf deel 3 t/m 15. De schaduwen voorbij (deel 5) en de boogschutters (deel 9) behoren tot de hoogtepunten.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

zelfde vraag dan voor Thorgal: Ik wil me graag de oorspronkelijke delen van de reeks aanschaffen, maar weet niet goed vanaf welk deel het wat minder wordt. Ik herinner me dat ik "De Blauwe ziekte" helemaal niet goed vond. Dus ik dacht de eerste 13 delen (tem "Tussen aarde & Licht") te kopen, tenzij dat met een cliffhanger eindigt of dat er daarna nog "onmisbare" delen volgen. Suggesties?

Thorgal 1 -22.

Na de kooi is het over en perfect afgerond.

Link naar reactie

- Blueberry

Blueberry 24 - 29 behoren ook tot mijn favorieten. Cyclus met deel 7 t/m 10 heeft niet mijn voorkeur, maar toch scoort de hele serie bij mij ruim voldoende. Alleen ligt zijpersonage Jimmy McClure mij niet.

 

- Thorgal

De Thorgal saga is op zijn best wanneer Kriss de Valnor er in voorkomt. Dus die albums (zie daarvoor Kriss van Valnor topic: http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2066-kriss-van-valnor/ ).

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...