eriktex Posted October 31, 2016 Posted October 31, 2016 Na de officiële aankondiging komen er wat meer plaatjes op het web van Torpedo 1972 / Eduardo Risso: Onze Luca is oud geworden, 36 jaar ouder... moest bij het eerste plaatje even aan Freddy Krueger denken... . Erik Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
linthout Posted October 31, 2016 Posted October 31, 2016 Dit ziet er gelukkig wel al een beetje creepy uit.... Want de afbeeldingen van Torpedo zelf die ik al gezien heb vind ik maar niks... Ik ben wel een heel groot fan van de Torpedo van Bernet.. Ga jij dit ook uitgeven, Erik? Quote
eriktex Posted October 31, 2016 Author Posted October 31, 2016 Die andere Torpedo tekening(en) van Risso waren al iets ouder dacht ik (ik zag er eentje gedateerd 2010). Het is afwachten hoe het album lijkt, het is ook nog in kleur. Als ik het goed begrepen heb krijgen wij de eerste keus om te bepalen of we dit in het nederlands willen uitgeven. Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
pudifar Posted November 5, 2016 Posted November 5, 2016 Het origineel van Bernet kan je niet overtreffen hé. Bernet gebruikt niet alleen zuiver zwarte inkt, maar er zitten ook van die grijze arceringen in de tekening.... alsof hij een halflege stift gebruikt. Ik ken de techniek niet. Iemand anders wel? Quote
linthout Posted November 5, 2016 Posted November 5, 2016 Alex Toth was de eerste tekenaar van Torpedo. Ook een goeie tekenaar, maar de Torpedo van Bernet vind ik toch stukken beter. Ik heb meerdere originelen van Bernet. De grijswaarden waarover je het hebt...Dat is gewoon een halflege stift volgens mij. Quote
pudifar Posted November 5, 2016 Posted November 5, 2016 Alex Toth was de eerste tekenaar van Torpedo. Ook een goeie tekenaar, maar de Torpedo van Bernet vind ik toch stukken beter. Ja correct, dat had ik over het hoofd gezien. Ik associeer Torpedo altijd met Bernet. Quote
eriktex Posted January 18, 2017 Author Posted January 18, 2017 Een beetje voorpret als altijd leuk toch? Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
linthout Posted January 18, 2017 Posted January 18, 2017 Ha! Leuk! Je gaat die Tex Willer van Bernet ook uitgeven! Je uitgeverij staat voor kwaliteit...Zoveel is zeker! Quote
Lefranc Posted January 18, 2017 Posted January 18, 2017 Worden de oude van Torpedo ook (her)uitgegeven? Quote
Guest Kontiki Posted January 18, 2017 Posted January 18, 2017 Het is de bedoeling dat àlle Torpedo-verhalen in die integrale reeks terechtkomen. Quote
pudifar Posted January 20, 2017 Posted January 20, 2017 Toen ik een paar jaar geleden in Brussel een stripwinkel bezocht, heb ik de Franstalige Torpedo uitgave in handen gehad. Het was mooi uitgegeven, maar nogal onhandig door zijn grootte en gewicht. Quote
retep Posted January 21, 2017 Posted January 21, 2017 Dat is leuk, ik ga dat zeker aanschaffen. Hoeveel torpedo tekenaars waren er eigenlijk? Quote
eriktex Posted January 21, 2017 Author Posted January 21, 2017 Toth maakte de eerste 16 platen (2 verhaaltjes), daarna nam Bernet het stokje over met ruim 650 pagina's... Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
Tweetie Posted January 21, 2017 Posted January 21, 2017 In hoeveel delen gaan jullie het uitgeven? En wanneer mogen we de eerste verwachten? Quote
eriktex Posted January 22, 2017 Author Posted January 22, 2017 5 albums, het eerste komt in mei/juni - tegelijk met het Tex Willer album dat Bernet tekende. Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
Guest Kontiki Posted January 22, 2017 Posted January 22, 2017 Zie ook http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#Uitgeverij-HUM! En de brochure van Uitgeverij HUM!: http://www.stripspeciaalzaak.be/beelden/TeVerschijnen/_pdf/Uitgeverij-HUM!-2017.pdf Quote
eriktex Posted March 31, 2017 Author Posted March 31, 2017 Even een kleine update met de (nog wel voorlopige) voor- en achterkaft van onze eerste Torpedo integrale. Naast de eerste 17 verhalen heeft de integrale (naar goed gebruik) een dossier met achtergrondinfo. In het eerste deel gaat dat met name over de Catalaanse uitgever Toutain. Dick Matena zat in die tijd dicht bij het vuur en vertelt enkele kostelijke anekdotes, zoals alleen hij dat kan. Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
linthout Posted March 31, 2017 Posted March 31, 2017 Eindelijk erkenning voor Torpedo in het Nederlands!!!!! Voor mij een van de beste strips aller tijden. Quote
Guest Kontiki Posted March 31, 2017 Posted March 31, 2017 Voor mij ook. Ik ben tevreden over mijn Franse integrale, maar uiteraard koop ik die albums allemaal opnieuw. Quote
linthout Posted March 31, 2017 Posted March 31, 2017 Ja, we moeten Eriktex steunen met dit schitterend initiatief! Quote
Guest Kontiki Posted March 31, 2017 Posted March 31, 2017 We kunnen nog samen een achtergronddossier voor een volgende bundel in elkaar boksen voor Erik. Quote
eriktex Posted March 31, 2017 Author Posted March 31, 2017 Let ook op de mooie, nieuwe inkleuring van de cover door Willem Ritstier ?. Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
sjaakie Posted April 3, 2017 Posted April 3, 2017 Vincent Maillié ingeschakeld voor je promotie campagne Erik ? Quote
eriktex Posted April 4, 2017 Author Posted April 4, 2017 Haha. Nee, maar het valt me wel op dat veel stripmakers zeer gecharmeerd zijn van zijn werk. Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
Sssneraul Posted April 4, 2017 Posted April 4, 2017 Geweldig initiatief. Hopelijk weet de tekenaar zijn fans in Nederland en Vlaanderen straks te vinden :-) Quote
eriktex Posted May 17, 2017 Author Posted May 17, 2017 De cover van Torpedo 1972 (voor Spanje/Italië): Wij zijn nog in afwachting van de tekst... misschien leuk om de NL versie in december in de winkels te krijgen. De vertaling van de titel is deze keer niet zo moeilijk :-) Heeft Risso wel eens in de Lage Landen gesigneerd? Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
Chimi Posted May 17, 2017 Posted May 17, 2017 Op Facts, toch? Quote http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/
linthout Posted May 17, 2017 Posted May 17, 2017 Beetje raar. De snor van die vent is op het eerste plaatje veel groter dan op het tweede waar zijn mond opengetrokken wordt; Is die andere een oudere Torpedo??? Wat wordt dat? Een boek van 48 pagina's? Ik ben wel een fan van Risso. Quote
eriktex Posted May 17, 2017 Author Posted May 17, 2017 Ja, die op de achtergrond is Torpedo in 1972, dus 36 jaar ouder. Het is een "gewone" kleurenstrip met ongeveer 48 pagina's. Dat met die snor weet ik ook niet. Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
Guest Kontiki Posted May 17, 2017 Posted May 17, 2017 Snorremans ken je toch ook wel? Herken je hem niet? Quote
eriktex Posted July 27, 2017 Author Posted July 27, 2017 Zo, de vertaling van de tweede integrale is gedaan. Ik heb weer regelmatig hardop zitten lachen, het blijft wel zeer vrouwonvriendelijk en soms ronduit racistisch. Gelukkig, in het laatste verhaaltje zat nog een echte HUM! Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
bouncer Posted July 27, 2017 Posted July 27, 2017 5 minuten geleden, eriktex zei: Zo, de vertaling van de tweede integrale is gedaan. Ik heb weer regelmatig hardop zitten lachen, het blijft wel zeer vrouwonvriendelijk en soms ronduit racistisch. Gelukkig, in het laatste verhaaltje zat nog een echte HUM! Te gek, zeker weer aanschaffen Maar is dit nou Bernet of Risso ? Vorige week ontdekte ik pas dat Bernet ook klaartje bij nacht had getekend. Is dit nog goed of slap plat vermaak ? ( jawel ik maak hier onderscheid in ) Quote
eriktex Posted July 27, 2017 Author Posted July 27, 2017 100 punten Bernet!!! Klaartje bij nacht is wel meer slapstick, je kunt het beste 1 boekje kopen om te kijken of het je smaak is (ik heb de hele reeks van een dorpsgenoot geleend, maar ben nog niet verder dan twee boekjes geraakt). Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
linthout Posted July 27, 2017 Posted July 27, 2017 Ik vind alles van Bernet geweldig! Zelfs als het slecht is vind ik het nog geweldig! Quote
linthout Posted July 27, 2017 Posted July 27, 2017 Op 17-5-2017 om 15:53, Kontiki zei: Snorremans ken je toch ook wel? Herken je hem niet? Het lijkt mij commissaris Baardemakers van Rik Ringers? Maar dat is een beetje onwaarschijnlijk. Rascal dan? Aan dat speeltje in zijn neus te zien zal die het wel zijn... Quote
Guest Kontiki Posted July 27, 2017 Posted July 27, 2017 Hier een tip voor je, Willy. Pas verschenen in het Spaans, een artbook: http://www.paninicomics.es/web/guest/titulo_detail?viewItem=863531 Quote
eriktex Posted July 27, 2017 Author Posted July 27, 2017 De scene van de cover zit niet in het album. Maar het is, inderdaad, Rascal. Dan maar gelijk een scoop voor dit forum: HUM gaat Torpedo 1972 uitgeven, zal begin 2018 worden. Softcover met 48 pagina's en een gelimiteerd aantal met harde kaft en linnen rug (vergelijkbaar met de kleuren Tex Willers). Ik las op Facebook dat Risso en Abuli al aan deel 2 begonnen zijn... Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
bouncer Posted July 27, 2017 Posted July 27, 2017 51 minuten geleden, linthout zei: Ik vind alles van Bernet geweldig! Zelfs als het slecht is vind ik het nog geweldig! De voluptueuze prostituee Klaartje wordt op allerlei manieren genomen door hitsige buurtbewoners van het mannelijk geslacht. Klaartje moet dit wel doen, want als alleenstaande moeder moet ze geld verdienen voor haar zoontje. Deze recensie klinkt toch niet geheel als slapstick, maar het is vakantie dus vooruit ik ga ze bestellen. Quote
Recommended Posts