nobody Posted December 26, 2016 Share Posted December 26, 2016 Tweede ronde.Welke van deze twee covers vind jij de beste, leukste, mooiste, enz...?Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.Zeg wat je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.De indiener van de cover mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen.De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.A Dit is alvast mijn eerste keuze. Beperkte sterke kleuren ( blauw - rood ), één duidelijke leesrichting van linksboven naar rechtsonder. Letterlijk trapsgewijs naar beneden. Eén centraal beeld van een ongelooflijk knap meisje - in minimalistische pennentrekken getekend. Zij is omringd door een groot zwarte leegte die bij nader inzicht allemaal monsters zijn. Ragfijn en übergedetailleerd getekend. Die Jeroen Bosch-monsters tonen hun tanden maar blijven op afstand, doodsbang van de vastberadenheid van het meisje/heks/whatever. Enorm intrigerend en vooral beeldschoon. Kool Thing B Yncke Link to comment
nobody Posted December 29, 2016 Author Share Posted December 29, 2016 Heb even getwijfeld, maar dan toch B gekozen. Hoe goed A ook getekend is, ik vind 'm te 'druk' voor een cover. En B is natuurlijk ook heel mooi. Link to comment
Kristof Berte Posted December 29, 2016 Share Posted December 29, 2016 Ik vond de eerste ronde tot nu toe lastiger dan de tweede. Maar dit is een hele moeilijke. Toch maar B gekozen, omdat de tekenstijl mij meer aanspreekt. Puur eigen smaak, want objectief gezien zijn dit twee toppers. 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
eriktex Posted December 29, 2016 Share Posted December 29, 2016 Oei, een zware loting. B is fraai, maar is toch een standaard gegeven, cowboy in een dramatische shoot-out. Lees de beschrijving van Kool Thing nog maar eens... dan kun je niet anders dan op A stemmen ... .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
Suske Posted December 29, 2016 Share Posted December 29, 2016 Persoonlijk vind ik dat deze 2 covers tot de top 5 behoren. Ik koos voor cover 1 omdat ik de compositie van cover 2 toch een beetje te stereotiep vind. Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
Sammie Posted December 29, 2016 Share Posted December 29, 2016 Voor mij ontegensprekelijk B ... Prachtig uitgelicht spel van blauwe kleuren. Link to comment
Tweetie Posted December 29, 2016 Share Posted December 29, 2016 Een van de moeilijkere keuzes met twee top covers. Link to comment
De Gehaaide Dolfijn Posted December 30, 2016 Share Posted December 30, 2016 B gekozen. A is inderdaad beeldschoon, maar B maakt bij mij veel meer indruk. In één oogopslag zie je dat er iets belangrijk staat te gebeuren. Link to comment
Bart 01 Posted December 30, 2016 Share Posted December 30, 2016 Voor Lucky Luke gegaan. Zeer sterke cover. Link to comment
nobody Posted December 30, 2016 Author Share Posted December 30, 2016 Persoonlijk vind ik dat deze 2 covers tot de top 5 behoren. Ik koos voor cover 1 omdat ik de compositie van cover 2 toch een beetje te stereotiep vind. Cowboys zijn stereotypen! Het blijft wel spannend. Link to comment
Yncke Posted December 30, 2016 Share Posted December 30, 2016 Een met wapperende mantel dramatische afdaling van een trap is dat net zo goed, en met reden. De clou van stereotiepe beelden is natuurlijk dat ze *werken*. :-) yncke.be Link to comment
Kool Thing Posted January 1, 2017 Share Posted January 1, 2017 gekozen voor A Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Recommended Posts