Benny1949 Posted June 22, 2017 Share Posted June 22, 2017 Willy Vandersteen zou in 1948 deze strip getekend te hebben. Uit mijn jeugd herinner ik mij stripverhalen gelezen te hebben over de Boerenkrijg met verhalen van de Brigands en de Sansculotten die zich afspeelden in Hasselt, Diest, St Truiden en Tienen Ik heb enkel via Wikipedia de info over de strip De jonge Brigand. Boerenkrijg gevonden. Graag info over deze strip of enige enige andere Vlaamse strip over de Boerenkrijg? Quote Link to comment
Tweetie Posted June 22, 2017 Share Posted June 22, 2017 Zie bijvoorbeeld Catawiki: https://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/80959-jonge-brigand-de Quote Link to comment
Waldorf Posted June 22, 2017 Share Posted June 22, 2017 Bakelandt speelt zich ook in dat tijdperk af. De Boerenkrijg was een scheet in een fles die maar enkele maanden geduurd heeft. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Hamirubi Posted June 22, 2017 Share Posted June 22, 2017 Maar het zorgde er wel voor dat Bauwens naar Passy (nabij Parijs) moest uitwijken om zijn mule jennies te installeren, i.p.v. Gent. Afijn, ik zeg het maar. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Waldorf Posted June 22, 2017 Share Posted June 22, 2017 32 minuten geleden, Hamirubi zei: Maar het zorgde er wel voor dat Bauwens naar Passy (nabij Parijs) moest uitwijken om zijn mule jennies te installeren, i.p.v. Gent. Afijn, ik zeg het maar. Daar zit een spannend scenario voor Bakelandt in! Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Hamirubi Posted June 22, 2017 Share Posted June 22, 2017 15 minuten geleden, Waldorf zei: Daar zit een spannend scenario voor Bakelandt in! Bijzonder spannend! Hec Leemans mag een e-mail verwachten. En leeft die Willy Vandersteen nog? Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
blacktiger Posted June 22, 2017 Share Posted June 22, 2017 In het weekblad Ohee verscheen midden jaren 60 een aantal verhalen van Boertje, op scenario van Henri van Daele en uitgetekend door Marcel Steurbaut. Deze verhalen spelen zich inderdaad af in de steden die je aanhaalde. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted June 22, 2017 Share Posted June 22, 2017 25 minutes ago, Hamirubi said: Bijzonder spannend! Hec Leemans mag een e-mail verwachten. En leeft die Willy Vandersteen nog? Vergeet Vander Mersch niet...Als aanloop naar de gebeurtenissen van 1798... Quote Link to comment
pudifar Posted June 22, 2017 Share Posted June 22, 2017 33 minutes ago, Hamirubi said: Bijzonder spannend! Hec Leemans mag een e-mail verwachten. En leeft die Willy Vandersteen nog? Quote Link to comment
acor Posted June 22, 2017 Share Posted June 22, 2017 1 uur terug, Hamirubi zei: En leeft die Willy Vandersteen nog? Afgaande op de shitload aan publicaties die hij nog steeds uitbrengt is die onsterfelijk. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted June 22, 2017 Share Posted June 22, 2017 Hij wordt kunstmatig in leven gehouden in de kelders van SU, samen met Hergé. SU en Moulinsart vormen 1 kartel. Als daar geen strip in zit... Quote Link to comment
marioboon Posted June 25, 2017 Share Posted June 25, 2017 Op 2017-6-22 om 17:35, Waldorf zei: Daar zit een spannend scenario voor Bakelandt in! Hec heeft daar inderdaad 20-25 jaar geleden een spannend scenario over geschreven en daarna uitgetekend ;-) Quote Link to comment
Recommended Posts