Ga naar inhoud

De Kleine Finale: pagina 6 vs. pagina 15


nobody

De Kleine Finale: pagina 6 vs. pagina 15  

62 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke pagina vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 28-02-18 at 17:00

Recommended Posts

De Kleine Finale 

 

Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...?

 

Stemmen kan tot 28 februari, om 18u. Dan gaat de poll dicht, maar de draad blijft open voor verdere discussie.
 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen.

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

De indieners mogen hun paginas zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

Dit is de kleine finale, voor de derde en de vierde plaats

 

 

A  

 

6F3B59BD-A6EA-4D9C-8AE2-F6B9C01A28AE.jpe

 

Lang geleden toen ik nog op de middelbare school zat, was er de mogelijkheid om over de middag naar de bib te gaan die tegenover de school lag. Daar heb ik voor het eerst kennis gemaakt met Guust Flater. Ik heb toen alle albums gelezen van Guust die aanwezig waren. Toen ik bovenstaande prent las, moest ik zodanig lachen met de mimiek van de kat van Guust dat de mensen van de bib zeiden dat ik de bib moest verlaten omdat ik iedereen stoorde.

 

Enkele jaren later heb ik deze prent in het groot kunnen kopen. Deze hangt nu uit in onze living. Mensen die langskomen lezen vaak de plaat en beginnen dan vaak ook te glimlachen bij het lezen ervan. Er zijn waarschijnlijk betere platen van Franquin over Guust. Maar deze plaat bezorgt mij nog steeds een glimlach bij het lezen ervan. 

 

Simon

 

 

 

B  

 

zoo.jpg.5fc494caa3eb70b86f99eca5d4dd9a12

 

Mijn gedacht: Een banale tussenpagina in een epos vol prachtige platen. Ik heb ze er toch uitgehaald omwille van de spanning. Manon heeft zich verstopt in de kooi van het sneeuwluipaard omdat er een beeld wordt verkocht en is nukkig. Stom gegeven maar je voelt de spanning oplopen tijdens het bezoekje. Linksboven is alles nog ok. Dan beginnen de zwarte ara's wild uit te slaan, de andere dieren worden wild. De bezoeker wordt angstig. De ocelot toont zijn tanden. Het bewuste beeld kijkt alles stil (met gesloten muil ) aan.  Ze hebben de strijd gewonnen want de bezoekers gaan weg. Rechtsonder zie je de schaduw van Manon als exponent van de pagina als woedende heerseres van de Zoo. Zij is de baas en niet het sneeuwluipaard. Heel leuk is dat de pagina linksboven begint met het sneeuwluipaard en rechtsonder eindigt met Manon in luipaardpositie. Een prachtpagina. Frank grijpt geregeld terug naar deze kaderopbouw waar er in een smal paginabreed kader een non-event alle aandacht krijgt. Zijn handtekening.     

 

 

Kool Thing

 

Link naar reactie
3 uren geleden, esteban² zei:

Voor het eerst ga ik niet stemmen. Dat lijkt mij het eerlijkst. Van beide pagina's kon ik maar niet begrijpen dat ze bleven meedraaien, dus zou het sowieso haast een anti-stem worden. Ik laat deze aan al de rest over. ;)

Dit toernooi is zo opgezet dat er per ronde de helft van het aantal platen afvallen. Omdat de meerderheid beslist en de smaken behoorlijk verschillen op de Reep kun je op voorhand inschatten dat er een reeele kans is dat jouw keuzes het niet redden. Het is daarom jammer dat je dit laat meewegen om niet te stemmen in de eindfase van dit toernooi.

Beide platen waren ook niet mijn gedroomde keuze maar ik kies toch degene die ik het beste vind van dit tweetal en blijf zo trouw aan de opzet van het toernooi.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

@Rik, dat weet ik toch allemaal. ;) Ik laat overigens niet meewegen dat mijn favorieten sneuvelden (één staat in de grote finale), dat staat er volledig los van, maar wél dat ik deze twee platen écht niet mooi vond. Ik weet dus ook niet goed hoe ik hier moet stemmen en zou dan eerder tégen een plaat stemmen. En aangezien dat bij beide kandidaten zo is, voelt het niet correct voor mij, het voelt als een 'oneerlijke' vote van mijn kant. Dus ik laat mijn stem achterwege.

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Een kleine finale, leuk!

 

Ik vind de Guust-plaat fantastisch met die kat. Als je zelf katten hebt, dan is er misschien wel meer lol aan en is dit zeer herkenbaar (maar dan in het absurde doorgetrokken natuurlijk). Toch vind ik die van Zoo als plaat op zich beter. B dus.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Het zijn twee erg verschillende platen, dus het is natuurlijk wel een gevalletje 'appels met peren vergelijken'. Maar als ik toch moet kiezen, dan kies ik voor A. De dynamiek, de prachtig getekende chaos, het blijft heerlijk om naar te kijken en is Franquin op zijn best. Plaat B ademt fraai een donkere, bijna mysterieuze sfeer uit. Toch doet hij me iets minder dan die plaat van Guust Flater.

Link naar reactie
  • nobody locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...