Guest MAL Posted February 25, 2018 Share Posted February 25, 2018 hét stripevenement van Gouda staat nog niet op de strip-kalender? Quote Link to comment
kruifje Posted March 5, 2018 Share Posted March 5, 2018 Op zondag 6 mei 2018 vindt voor de twaalfde keer Strips op de Markt plaats. Onze hoofdgasten van dit jaar zijn Willy Linthout en Steven de Rie verantwoordelijk voor de strip Urbanus. Zoals gebruikelijk treft u vertrouwde onderdelen aan zoals een tentoonstelling, signerende tekenaars, nieuwe stripuitgaven, een veiling, Gouds Stripbier en een reeks aan winkeliers, particuliere handelaren, striporganisaties en uitgeverijen. Traditiegetrouw vindt Strips op de Markt plaats tijdens de eerste koopzondag in mei om precies te zijn op 6 mei aanstaande. We zorgen dan weer voor een volle markt rondom het klassieke Goudse stadhuis. Stripbier, Stripveiling, tentoonstelling en bijzondere uitgaven Het nieuwe Gouds Stripbier is dit jaar voorzien van een door Willy Linthout getekend etiket. Een niet te missen item voor vaderdag voor zowel bier- als stripliefhebbers! De jaarlijkse Stripveiling met kavels voor jong en oud, arm en rijk maakt ook dit jaar weer onderdeel uit het van het programma. Aan de voorzijde van het stadhuis zullen halverwege de middag de kavels worden geveild. De kavellijst bestaat uit klassieke strips en actuele uitgaven. Onder andere de originele tekening van het bieretiket zal onder de hamer gaan. In de Franse zaal boven De Zalm bevindt zich een speciale Urbanus-tentoonstelling. Het nieuwste Urbanus-album (deel 178) wordt tijdens Strips op de Markt aangeboden met een speciaal voor de gelegenheid gemaakte prent in een kleine oplage. Roze Strips op de Markt Zoals vaker zoekt Strips op de Markt de samenwerking met andere Goudse instanties of initiatieven. Toen bekend werd dat Roze zaterdag dit jaar ook in Gouda plaatsvindt was dat een ideale aanleiding voor samenwerking met de organisatie ervan. Er zal een speciale portfolio verschijnen met thematische tekeningen gemaakt door een deel van onze gasttekenaars die te koop zal zijn tijdens de beurs. Striptekenaars We hebben dit jaar ook weer een scala aan tekenaars. Inmiddels staan er al meer dan 30 op onze lijst die deels in de Burgerhal onder het oude stadhuys zitten en deels in de Franse Zaal boven café-restaurant De Zalm. Toegezegd hebben Willy Linthout en Steven de Rie (Urbanus) Tim Artz & Henrieke Goorhuis (Bommel en Tom Poes) Dirk van de Auwera alias D’Auwe (Rooie oortjes) - België Peter Boersma (Cartoonist Goudse Post) Meinder Buynink (Vindt ie grappig) Charel Cambré (Jump, Streetkids, Amoras) - België Yan Gevuld (Razor, Grueson) – België Hans ‘Hansha’ Harleman Dick Heins (40 hours) Eric Heuvel (January Jones) Robert van der Kroft (Sjors en Sjimmie, Claire) Gerard Leever (Suus en Sas) Martin Lodewijk (Agent 327) Romano Molenaar (J-Rom) Peter Nuyten (Apache) IJsbrand Oost (Max Miller) Nico Schuurman (Grebbelinie, Tork - De onbekende planeet) Kees Sparreboom (Boot & Van Dijk) Hennie Vaessen (De slag om Arnhem) Marc Verhaegen (Diverse one-shots: De vliegende Hollander + Strijd om New York) - België Willem Vleeschouwer (De spoorstraat) De vrijwel complete line-up van het gezelschap Hollandsch Metaal en Hollandsch Manga Standhouders Voor onze deelnemende standhouders is het een geliefde beurs vanwege het openbare en – voor bezoekers - gratis toegankelijke karakter, de ruime stands, de schappelijke kraamhuur en bovenal de mogelijkheid om de auto direct achter de eigen stand te kunnen uitladen en parkeren. Als deelnemer hebben zich stripwinkels, uitgeverijen, particuliere handelaren en verenigingen aangemeld. Regio-evenement Strips op de Markt heeft inmiddels een standaard plaats op de strip- maar ook op de gemeentelijke agenda verovert. Op 6 mei worden strips en Gouda één. Door haar kleinschalige en openbaar toegankelijke karakter is het een beurs voor velen geworden. De harde kernverzamelaar vindt er een keur aan gezochte albums uit alle tijden maar ook de gewone stripliefhebber gaat er zijn of haar reguliere stripseries compleet kunnen maken. Doordat de beurs in het stadshart van Gouda rondom het eeuwenoude gotische stadhuis wordt gehouden, is het zelfs voor dagjesmensen en winkelende publiek aangenaam vertoeven. Het is daarom een kleine stap voor vele regionale omwonenden een goede reden om Gouda eens met een bezoekje te vereren. Belangrijkste gegevens Strips op de Markt Stripevenement 6 mei 2018 10.00 uur tot 17.00 uur Locatie op de Markt in Gouda; kramen rondom het stadhuis www.stripsopdemarkt.com Quote Link to comment
Lecram Posted March 6, 2018 Share Posted March 6, 2018 Ik verheug mij er al weer op, hopelijk goed weer deze editie...... Heerlijk dichtbij..... Quote Link to comment
sjaakie Posted March 6, 2018 Share Posted March 6, 2018 Willy Linthout staat al een tijdje op mijn lijstje dus ik zal ook wel weer die kant op gaan. Quote Link to comment
tuinmantvkijken Posted March 7, 2018 Share Posted March 7, 2018 Zeer sympathieke beurs dit jaar ga ik weer eens staan voor al om dat de sfeer goed is en de 🌞🌞🌞🌞🌞 Quote Link to comment
marioboon Posted March 7, 2018 Share Posted March 7, 2018 Daar zou ik ook nog wel es willen signeren... Mijn kinderen zouden jaloers zijn: al die kaas :-) Quote Link to comment
sjaakie Posted March 7, 2018 Share Posted March 7, 2018 waarom niet ? het cafe zal wel al vol zijn maar in de waag is vast nog wel plek. En voor de familie is Gouda echt wel leuk om eens door heen te wandelen. Quote Link to comment
Tweetie Posted March 7, 2018 Share Posted March 7, 2018 21 uren geleden, tuinmantvkijken zei: Zeer sympathieke beurs dit jaar ga ik weer eens staan voor al om dat de sfeer goed is en de 🌞🌞🌞🌞🌞 Sfeer wel, weer vaak Quote Link to comment
Tweetie Posted March 7, 2018 Share Posted March 7, 2018 Op 6-3-2018 om 19:02, Lecram zei: Ik verheug mij er al weer op, hopelijk goed weer deze editie...... Heerlijk dichtbij..... Gratis toegang en (met een beetje lopen) gratis parkeren Quote Link to comment
Guest Lecram Posted March 8, 2018 Share Posted March 8, 2018 Daar heb je zeker gelijk in, Tweety, ik vind ook dat een traditionele stripmatkt eigenlijk geen entree moet heffen. Gouda is ook niet echt een beurs, maar een open markt met kramen en twee kleine binnenlocaties waar wat tekenaars zitten. Op zich een prima uitgangspunt. als je entree heft moet je meer bieden, een overdekte locatie, bezienswaardigheden, bijzondere gasten, workshops, exposities, bijzondere uitgaven etc., Quote Link to comment
linthout Posted March 8, 2018 Share Posted March 8, 2018 12 uren geleden, marioboon zei: Daar zou ik ook nog wel es willen signeren... Mijn kinderen zouden jaloers zijn: al die kaas :-) Je bent van harte welkom om naast mij te komen zitten! Quote Link to comment
Spawn999 Posted March 8, 2018 Share Posted March 8, 2018 Probeer ook langs te komen, voor mij een thuis wedstrijd Quote Tumblr Link to comment
marioboon Posted March 8, 2018 Share Posted March 8, 2018 1 uur terug, linthout zei: Je bent van harte welkom om naast mij te komen zitten! 't zou een eer zijn :-) Quote Link to comment
Lecram Posted March 8, 2018 Share Posted March 8, 2018 6 uren geleden, linthout zei: Je bent van harte welkom om naast mij te komen zitten! Eindelijk kom ik langs met mijn philemon....hahaha Quote Link to comment
marioboon Posted April 11, 2018 Share Posted April 11, 2018 Wel, de kogel is door de kaas... ik zal ook in Gouda zijn met strips, originele tekeningen en Doomsday portfolio's. Quote Link to comment
Yan Posted April 11, 2018 Share Posted April 11, 2018 Mario, voor mij is het ook de eerste keer, misschien zie ik je daar. Ik heb wel gekozen om me tussen het plebs te zetten. Hopen op goed weer - ik ben alvast op bedevaart naar Deventer geweest Quote It could be worse, it could be raining ! Link to comment
Yan Posted April 11, 2018 Share Posted April 11, 2018 5 uren geleden, tuinmantvkijken zei: Bedevaart ? Ja meer dan 6 uur in een kerk vind ik een bedevaart ... Quote It could be worse, it could be raining ! Link to comment
Hollywood Posted April 21, 2018 Share Posted April 21, 2018 Ik zal waarschijnlijk ook eens naar Gouda gaan. Een eindje rijden, maar ik heb het er wel voor over. Hopelijk stralende zon! Quote https://www.2dgalleries.com/profile/Hollywood Link to comment
tuinmantvkijken Posted April 30, 2018 Share Posted April 30, 2018 Regen of zon wat word het? Quote Link to comment
tuinmantvkijken Posted April 30, 2018 Share Posted April 30, 2018 Vind het raar weer gister avond zat de zwel nog in het weer Quote Link to comment
tuinmantvkijken Posted May 1, 2018 Share Posted May 1, 2018 toch een 2e kraam geboekt nemen mee 18+ boekjes donald duck jaargangen en oude losse ducks comics en weekbladen van sjors robbedoes kuifje en dump schuur moet ook leeg Quote Link to comment
Lecram Posted May 1, 2018 Share Posted May 1, 2018 5 uren geleden, tuinmantvkijken zei: toch een 2e kraam geboekt nemen mee 18+ boekjes donald duck jaargangen en oude losse ducks comics en weekbladen van sjors robbedoes kuifje en dump schuur moet ook leeg Dumpschuur....jij maakt echt reclame voor je strips......een liefhebber..... Quote Link to comment
tuinmantvkijken Posted May 1, 2018 Share Posted May 1, 2018 dat is gewoon recht toe recht aan @Lecram kan ook zeggen oude zolder vondsten voor een super prijs massa is kassa Quote Link to comment
eriktex Posted May 1, 2018 Share Posted May 1, 2018 Het wordt heel mooi weer zondag, daarom heeft HUM! nog snel een last-minute kraam geboekt. Ik zal een paar leuke aanbiedingen op de planken leggen... komt allen! Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
tuinmantvkijken Posted May 1, 2018 Share Posted May 1, 2018 Zo das een beste reis paspoort in orde Erik ? Quote Link to comment
eriktex Posted May 1, 2018 Share Posted May 1, 2018 26 minuten geleden, tuinmantvkijken zei: Zo das een beste reis paspoort in orde Erik ? Welnee, met 150 door de polder en bij Utrecht rechtsaf... eitje. Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
eriktex Posted May 2, 2018 Share Posted May 2, 2018 9 uren geleden, tuinmantvkijken zei: Jij snapt UM En ik rij niet in een aftandse bestelbus met een te zware lading aan bananendozen, ik zit in het nieuwste model HUMmer met slechts een paar kratjes en doosjes . Ik zie je daar ;-) Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
tuinmantvkijken Posted May 2, 2018 Share Posted May 2, 2018 Ha Duitse degelijk heid jongen Quote Link to comment
Guest Gouda 25 graden met zon Posted May 2, 2018 Share Posted May 2, 2018 22 uren geleden, eriktex zei: Het wordt heel mooi weer zondag, daarom heeft HUM! nog snel een last-minute kraam geboekt. Ik zal een paar leuke aanbiedingen op de planken leggen... komt allen! Bernet erbij....? Quote Link to comment
eriktex Posted May 2, 2018 Share Posted May 2, 2018 8 minuten geleden, Gast Gouda 25 graden met zon zei: Bernet erbij....? Jordi zelf is er niet bij 😂. Misschien is een Torpedo album + zijn Tex Willer bundel een leuke combi voor een leuke prijs!? Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
fazerco Posted May 3, 2018 Share Posted May 3, 2018 Er word te weinig geklaagd hier dus zal ik ff. 24 graden, dat is toch veel te warm. Zo vallen er nog zweetdruppels op me dedi's. Moet ik weer een doekje meenemen om het hoofd van de tekenaar vochtvrij te houden. De ellende.... Quote Link to comment
Yan Posted May 4, 2018 Share Posted May 4, 2018 11 uren geleden, Tweetie zei: Je kan me makkelijk vinden op de markt, herkenbaar aan mijn verbrande rooie knikker Quote It could be worse, it could be raining ! Link to comment
linthout Posted May 4, 2018 Share Posted May 4, 2018 12 uren geleden, fazerco zei: Er word te weinig geklaagd hier dus zal ik ff. 24 graden, dat is toch veel te warm. Zo vallen er nog zweetdruppels op me dedi's. Moet ik weer een doekje meenemen om het hoofd van de tekenaar vochtvrij te houden. De ellende.... Je kunt beter een Duvel of een Leffe meebrengen voor de tekenaar. Quote Link to comment
Mr.EGO Posted May 4, 2018 Share Posted May 4, 2018 Ik zou er dan ook liever voor kiezen dat de tekenaars buiten zouden zitten ipv binnen in benauwde donkere ruimtes, bovendien kunnen dan dagjesmensen, toeristen en shoppubliek hun ook zien tekenen.... Quote Link to comment
Lecram Posted May 4, 2018 Share Posted May 4, 2018 3 minuten geleden, Mr.EGO zei: Ik zou er dan ook liever voor kiezen dat de tekenaars buiten zouden zitten ipv binnen in benauwde donkere ruimtes, bovendien kunnen dan dagjesmensen, toeristen en shoppubliek hun ook zien tekenen.... In de volle zon, een slokje water voor iedere dedie...... 1 uur terug, linthout zei: Je kunt beter een Duvel of een Leffe meebrengen voor de tekenaar. Je komt toch niet naar Gouda om Belgisch bier te drinken...hahaha......Urbanus bier moet je hebben....en een stroopwafel Quote Link to comment
Tweetie Posted May 4, 2018 Share Posted May 4, 2018 8 minuten geleden, Lecram zei: Urbanus bier moet je hebben. Hollands bier dus . Quote Link to comment
Recommended Posts