Ga naar inhoud

series compleet houden of stoppen


Recommended Posts

 

Ik verzamel al heel wat jaren strips maar twijfel soms het laatste nieuwe deel te kopen.

Of het nu om Suske en Wiske gaat of De Rode Ridder ,of Bob Morane .

Aan de ene kant wil ik de series graag compleet houden maar soms ben ik "teleurgesteld" in  het nieuwe deel.

En toch wil  ik mijn serie compleet houden.

Ik heb een budget en soms gaat het dan te kosten van nieuwe, nog mij niet bekende)  aankopen.

En je kunt je geld maar 1 keer uitgeven.

Ik hoor graag hoe jullie hier over denken.

 

Link naar reactie

Voor mij niet moeilijk: als ik een serie niet meer leuk/interessant vind, stop ik met kopen van nieuwe delen (en dat geldt bij mij ook voor integralen; zo kocht ik deel 5 van Johan en Pirrewiet bijvoorbeeld niet vanwege de matige verhalen in die bundel).

Ik geef m’n geld liever uit aan series/one-shots die ik wel leuk vind, dan dat ik een serie geforceerd compleet wil houden.

Link naar reactie
1 minuut geleden, JJL zei:

Voor mij niet moeilijk: als ik een serie niet meer leuk/interessant vind, stop ik met kopen van nieuwe delen (en dat geldt bij mij ook voor integralen; zo kocht ik integrale deel 5 van Johan en Pirrewiet bijvoorbeeld niet vanwege de matige verhalen in die bundel).

Ik geef m’n geld liever uit aan series/one-shots die ik wel leuk vind, dan dat ik een serie geforceerd compleet wil houden.

2! Al heb ik Johan en Pirrewiet 5 wel aangeschaft :e005:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Pas geleden zag ik dat iemand  het album Zwarte Maan kocht van de serie Clifton.

Deze heb ik nog niet en het is het ontbrekende deel van mijn Collectie.

Ondanks dat ik hem gelezen heb en het geen sterk verhaal vond, heb ik hem nog steeds in mijn verlanglijstje staan.

En als hij dan te koop wordt aangeboden of ik zie hem op een beurs , dan blijft toch dat gevoel....

Kopen en compleet maken of geld spenderen aan mooie andere dingen.

Altijd lastig.

Link naar reactie

Daar ik strips een vrij dure hobby vind, ben ik altijd aan het wegen. Wat is een strip mij waard?

Daar volgen 3 opties uit. 

Strips waar ik bereid ben de volle pond voor te betalen, strips die ik wel wil hebben, maar waar ik niet de volle pond voor wil betalen en strips die ik aan mij voorbij laat gaan.

De 2e optie betekent dus dat ik het dan moet hebbben van beursbezoeken en de tweedehandsbakken. Met als gevolg dat het soms erg lang duurt voordat ik een serie compleet heb.

Uiteraard verschuift er weleens wat. Als ik van een vierdelige serie de eerste drie delen kan kopen, dan wil ik het laatste deel soms wel bij de stripwinkel halen. Geduld hebben is namelijk niet mijn sterkste punt.

 

 

Link naar reactie
45 minutes ago, Deweb said:

Je kan ook tijdelijk stoppen. Veel serieus, en zeker bijvoorbeeld Suske en Wiske, kun je later relatief makkelijk weer compleet krijgen mocht je spijt krijgen. Tenzij je 1e drukken verzameld.  

 

2

 

Ooit gestopt met de Blauwbloezen. Als ik er weer zin in had heel snel de resterende delen gevonden.

Idem voor Kiekeboe en na een tijdje opnieuw gestopt.

Ondertussen al lang gestopt met XIII (te vergezocht, uitgemolken), Largo Winch (week te veel af van initiële financiële insteek) , Jommeke (ontgroeid), Canardo&Jeremiah ('t is op...),  de Psy/Kleine Robbe/andere gagreeksen (hoeveel grappen kan je maken over hetzelfde onderwerp...) , Leo-SF, (eindes van de cyclussen te teleurstellend), etc. Na afronding van de recente Lanfeust-cyclus hou ik het ook voor bekeken, Wouden Van Opaal nieuwe cyclus start ik ook niet meer (als het afgerond is en het is goed waarom in godsnaam dan terug opnieuw beginnnen...), Land Van Langvergeten enkel eerste 4 delen, etc.

 

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...