Krimson Posted June 30, 2018 Posted June 30, 2018 Ik heb via een kennis aan een groot lot Robbedoes weekblaadjes geraakt , van versleten tot Nieuwstaat. Ben er in aan het rondneuzen ..... staan echt prachtige dingen in . Ziehier wat fotootjes Quote
Krimson Posted June 30, 2018 Author Posted June 30, 2018 Het is wel van alles door mekaar , van 1949 tot 1970. Sommige heel mooi zoals dat kerstnummer anderen beschadigd. pb anders. Quote
Peter Motte Posted July 4, 2018 Posted July 4, 2018 Aha, een experimentele collectie! Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
tuinmantvkijken Posted July 4, 2018 Posted July 4, 2018 Ik heb ook nog paar dozen staan met Robbedoes bladen denk dat ze mee gaan naar Deventer boeken markt Quote
Olav Posted July 16, 2018 Posted July 16, 2018 Op 4/7/2018 om 18:25, Krimson zei: Staan toch echt knappe dingen in Ik heb/had hier veel liggen waar 'echt knappe dingen' in staan. Zo had ik jarenlang weekbladen Kuifje en Robbedoes bewaard, maar uiteindelijk zit daar meer rommel in dan 'echt knappe dingen'. En dat neemt allemaal veel te veel plaats, en dus zat dus niets anders op dat de mooie zaken eruit te scheuren, en de rommel op straat te zetten. Dat gebeurt trouwens ook met (vooral tweedehands aangekochte) albums waarin slechts enkel prenten mij kunnen bekoren... Quote
pudifar Posted July 16, 2018 Posted July 16, 2018 2 hours ago, Olav said: Ik heb/had hier veel liggen waar 'echt knappe dingen' in staan. Zo had ik jarenlang weekbladen Kuifje en Robbedoes bewaard, maar uiteindelijk zit daar meer rommel in dan 'echt knappe dingen'. En dat neemt allemaal veel te veel plaats, en dus zat dus niets anders op dat de mooie zaken eruit te scheuren, en de rommel op straat te zetten. Dat gebeurt trouwens ook met (vooral tweedehands aangekochte) albums waarin slechts enkel prenten mij kunnen bekoren... Je houdt dan knipselmappen bij met losse illustraties? Quote
Bonte Posted July 17, 2018 Posted July 17, 2018 Heb ik in m'n jeugd ook gedaan met jaren 70 Kuifje jaargangen, uitknippen wat niet bestond in album en inbinden. Heb daar nog steeds enkele van liggen. Quote
linthout Posted July 17, 2018 Posted July 17, 2018 Ik denk dat iedereen dat deed! En strips uit de krant knippen... En strips hertekenen.. En stripfiguren in hun blote kont tekenen! Ik vroeg me altijd af hoe ze eruit zouden zien zonder kleren...Ergens heb ik nog een naakte professor Gobelijn liggen... Quote
Olav Posted July 18, 2018 Posted July 18, 2018 Op 16/7/2018 om 16:03, pudifar zei: Je houdt dan knipselmappen bij met losse illustraties? Inderdaad. Ik zal ze uiteraard nooit beschadigen door er er twee gaatjes in te drukken om in ringmappen te bewaren. De mooiste bewaar ik wel in plastic hoesjes in ringmap. Zo'n plastic laagje erbovenop maakt vele kleuren ook levendiger. Quote
Olav Posted July 18, 2018 Posted July 18, 2018 23 uren geleden, Bonte zei: uitknippen wat niet bestond in album Ik heb ook een paar volledige verhalen bewaard die ook in album zijn uitgegeven. Om de volgende reden. Het Kuifje weekblad kreeg begin jaren 70 een meer glanzende satijn afwerking waardoor de kleuren veel levendiger werden. Voor sommige reeksen vind ik die veel mooier dan de matte kleuren van de albums. Voor reeksen zoals Bernard Prince en Comanche bijvoorbeeld beperkt het verschil zich tot enkel pagina's, maar voor 'Go West' van Derib schitterde het hele verhaal veel mooier in het weekblad dan albumuitgave. Bovendien werd voor de albumuitgave de inkleuring soms aangepast, niet altijd een verbetering volgens mijn bescheiden mening. Quote
Olav Posted July 18, 2018 Posted July 18, 2018 23 uren geleden, linthout zei: En stripfiguren in hun blote kont tekenen! Haha, ja, en dan een plaatsje zoeken waar niemand ze per toeval zou kunnen vinden! Quote
cartoonesk Posted July 23, 2018 Posted July 23, 2018 In de jaren tachtig haalden ik ook wel mijn favoriete strips uit Robbedoes en andere weekblad. Die gingen dan in een map of bij vervolgverhalen niette ik de pagina's aan elkaar met een weekbladcover vooraan en dan had ik een 'stripboekje'. Sommige daarvan heb ik nog. Later vanaf de jaren negentig heb ik al mijn Robbedoezen en Spirou-weekbladen zo veel mogelijk heel gelaten, met uitzondering van posters en mini-boekjes die ik er wel uit haal en wat die laatste betreft in elkaar zet en bewaar in de daarvoor bedoelde doosjes. Quote
Hardcover Posted July 27, 2018 Posted July 27, 2018 Op 16/7/2018 om 17:06, Konincks zei: Nu heb ik heel veel pagina's beschikbaar van verhalen die wel in album zijn verschenen.Bijvoorbeeld van Buck Danny uit de jaren pakweg 1959 t/m 1969. Staan in Robbedoes nr. 1246 uit 1962 trouwens de laatste 3 pagina's van Buck Danny - Vliegende Tijgers tegen Piraten? Als ik mij goed herinner stonden ook voorpublicaties van Jerry Sping en Lucky Luke in dit exemplaar. Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten."
Hardcover Posted July 27, 2018 Posted July 27, 2018 @Konnicks. Thanks! Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten."
bouncer Posted August 9, 2018 Posted August 9, 2018 Baard en Kale - Stomp komt terug verscheen ook in 1969 in het Nederlandse weekblad Sjors. Hierbij werd de achterkant blijkbaar getekend door Carol Voges. Quote
Peter Motte Posted August 10, 2018 Posted August 10, 2018 On 8/9/2018 at 9:04 AM, bouncer said: En niemand denkt eraan om z'n helm eraf te trekken .... Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted August 10, 2018 Posted August 10, 2018 On 8/9/2018 at 9:04 AM, bouncer said: Verf die helm zwart en je krijgt .... Die Amerikanen hebben niets zelf bedacht! Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Recommended Posts