Ga naar inhoud

Strip Van De Dag


Kool Thing

Recommended Posts

Mij lijkt het ook. Het begin is niet echt representatief voor hoe de reeks zich ontplooit. Wismerhill krijgt nog wel persoonlijkheid, en de grote e aan epic groeit nog.

De humor blijft redelijk zoals ie is, er mindert naar mijn mening zelfs een beetje in frequentie. De schrijfstijl is me niet opgevallen dus daar kan ik niets over zeggen.

Oké dank daarvoor. Ook aan Peter. Zo te horen wordt het nog wel beter. Doorgaan was ook de optie waar ik het meest naar neigde. (ondanks luide protesten van mijn portemonnee) Dus daar ga ik dan ook voor. Het kan even duren eer ie compleet is want het is nogal een flinke reeks en mijn budget is niet zo heel groot momenteel. Maar ik zal jullie regelmatig op de hoogte houden van mijn bevindingen.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Gelezen: Ice Haven - Daniel Clowes

Ice Haven is een stadje waarvan we enkele inwoners leren kennen in dit boekje. Er verdwijnt een jongentje, maar dat is totaal irrelevant. Waar het om gaat zijn de andere personages: een mislukt dichter, een striprecensent, een politieman, een detective. Van allemaal krijgen we een kleine inkijk in hun zielige leventjes. Clowes kijkt grijnzend neer op de menselijke soort en vergroot het menselijk falen tot groteske proporties. Geestig.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Kortom ik weet het nog even niet met deze reeks. Gebaseerd op jullie ervaringen en mijn observaties: wat denken jullie. Moet ik hiermee doorgaan of kan ik beter wat anders kopen?

 

Ik ben ermee gestopt na deel 5 of 6. Het verhaal sprak me niet meer aan en de tekeningen begon ik ronduit lelijk te vinden.

Link naar reactie
Gast Natte aap

De paarden van de wind , nr1-2 , Dupuis :

 

Iets meer van verwacht. Fournier zijn tekeningen zijn wat te simplistisch , mocht Lax dit ook getekend hebben kon dit

wel een toppertje zijn. Nu wat matig geheel.

 

grappig hoe smaken kunnen verschillen. Ik zou het ook zeer goed gevonden hebben als Lax dit zou getekend hebben hoor, maar ik hou ook wel van die stijl van Fournier. Voor mij persoonlijk is dit een topper :)

Link naar reactie
Gast Natte aap

Ik ben ermee gestopt na deel 5 of 6. Het verhaal sprak me niet meer aan en de tekeningen begon ik ronduit lelijk te vinden.

 

Ik was ook gestopt na een achttal delen, nu koop ik ze verder voor een paar euro tweedehands. Leuk dom pulpreeksje dat niks voorstelt maar af en toe wel ontspannend is om te lezen. Maar ik ga ze zeker niet meer nieuw kopen.

 

Maar dit is niets voor jou Dio, hier zitten grapjes in :D (al zijn het vaak heel erg flauwe)

Link naar reactie

The road to oz. 5de deel alweer van de in totaal hopelijk 14.

Deze keer bitter weinig scenario. Dorothy wijst een oude man de weg en komt gewoon te voet (geen tornado, geen blikseminslag, geen storm) in Oz voor het verjaardagsfeestje van Ozma in Oz terecht. Dat is het zowat qua verhaal. Duidelijk het minste uit de hele reeks (dat vond ik trouwens van het boek ook).

 

Dat laat niet na dat the road to oz eigenlijk een weg is langsheen allerlei boeiende nieuwe personages (veelal uit andere boeken van L Frank Baum) buiten het Oz universum. Je moet de boeken niet gelezen hebben om gecharmeerd te worden door hen. The shaggy man, de dochter van de regenboog, the scoodlers, johnny dooit, button bright, .... Ze hebben allemaal maar een paar scenes nodig om een onuitwisbare indruk na te laten.

 

En eigenlijk moet je the road to oz zo lezen: een weg langsheen een rits nieuwe intrigerende personages.

Ik mag hopen dat de weg nog lang mag zijn!!

Volgende deel: the emerald city of oz, een van mijn peroonlijke favorieten!

can't wait.

Link naar reactie

Ik was ook gestopt na een achttal delen, nu koop ik ze verder voor een paar euro tweedehands. Leuk dom pulpreeksje dat niks voorstelt maar af en toe wel ontspannend is om te lezen. Maar ik ga ze zeker niet meer nieuw kopen.

 

Maar dit is niets voor jou Dio, hier zitten grapjes in :D (al zijn het vaak heel erg flauwe)

Lastig hoor! Advies vragen aan mede stripliefhebbers. Tenslotte heeft ieder zijn smaak! Ik zou je dus adviseren om door te gaan, maar wat zegt dat ???

Ik weet uit eerdere posts van jou dat Spoorloos/Gill Andre voor jou een Super serie is terwijl ik deze serie wel graag heb maar zeker niet super vind. Afijn succes met je keuze!!!

Link naar reactie

Lastig hoor! Advies vragen aan mede stripliefhebbers. Tenslotte heeft ieder zijn smaak! Ik zou je dus adviseren om door te gaan, maar wat zegt dat ???

Ik weet uit eerdere posts van jou dat Spoorloos/Gill Andre voor jou een Super serie is terwijl ik deze serie wel graag heb maar zeker niet super vind. Afijn succes met je keuze!!!

 

ik denk niet dat de kronieken van de zwarte maan je zal bevallen. Voor mij zal het steeds een reeks blijven die onvervangbaar is. Geweldige afsluiter kende dat 14de deel. Wismerhill en de troepen van de zwarte maan rulen!

Link naar reactie

Maar dit is niets voor jou Dio, hier zitten grapjes in :D (al zijn het vaak heel erg flauwe)

Ik kan humor in reeksen best waarderen hoor. De humor in Wouden van Opaal bijvoorbeeld vind ik geweldig. Zo heerlijk tongue in cheek met een dikke knipoog naar de fantasy clichés. Ook Isabelle Avondrood, een reeks die grotendeels uit humor bestaat kon mij zeer bekoren.

 

En ja ik weet dat jouw opmerking niet serieus bedoeld was maar ik wilde er toch nog iets over kwijt.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Vandaag gelezen De Wereld van Lucie van uitgeverij Dadaelus. Deze strip fascineerde mij enorm maar ik twijfelde omdat het op zich om een forse uitgave gaat. Ik kan niet anders zeggen dat het eerste deel erg boeiend was (paranormale zaken, geheime testen op bijzondere kinderen), deel 2 was dit ook nog wel maar erzat wel veel wetenschappelijk gelul in, tevens werden er wel veel verhaallijnen op gestart, dit kwam de leesbaarheid niet ten goede. Deel 3 gaat hierin verder. Dan volgt deel 4 en tevens het laatste deel, oorspronkelijk waren er volgens mij 5 delen voorzien, dat zegt waarschijnlijk genoeg! Dl. 4 lost wat mij betreft de hoge verwachting niet in. Jammer!

Link naar reactie

ook gelezen, het vierdelige Doubt, manga van uitgeverij Kana.

 

Naast Akira heb ik nog niet zoveel manga ervaring, ik concludeer dat ik soms wat moeite had met de kleine plaatjes, dat ik soms niet helemaal goed kon volgen wat er gebeurde, maar het verhaal is wel super spannend, ik heb het dan ook in 1 ruk uitgelezen. Wat mij betreft dus een aanrader.

Link naar reactie

Dit weekend gelezen:

 

Orbital 1 - 4: In een verre toekomst probeert een soort interstellaire Verenigde Naties de vrede in de ruimte te bewaren tussen de vele soorten aliëns en mensen. De mens Caleb en zijn aliën collega Mezoke vormen een team van diplomaten dat uitgestuurd wordt om delicate situaties te ontzenuwen. Er zitten nogal wat actuele themas in Orbital: de moeilijke integratie tussen de euh... rassen en soorten, vooroordelen, ecologische dreigingen. Bovendien gaat de diplomatie gepaard met een zekere vorm van politique politicienne: doofpotjes worden om de lieve vrede gehanteerd. Tegelijk met deze moderne inhoud is Orbital lekker ouderwetse en zeer sterke SF met zeer mooie tekeningen. Zeer jammer dat dit niet langer vertaald wordt. Als het verder gaat in het Frans koop ik ze.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie


Ik vond Aquablue 13 Het Hoge Noorden zeer goed. Aquablue is iets speciaals voor mij. Ik kreeg de twee eerste HC's in '90 of '91 van een collega, en was meteen verkocht. Nostalgie...

In de loop der jaren echter, kwamen de strips veel te onregelmatig uit, en de kwaliteit ging er op achteruit. De laatste twee Cailleteau's waren ondermaats : slechte fantasy ipv goeie SF was het (ik heb niks tegen fantasy, maar dit was dus slechte fantasy).

Vorig jaar heb ik me de reeks dan in de nieuwe uitgave van Daedalus gekocht en herlezen. De eerste cyclus van 5 strips was nog steeds de beste, vond ik, en daarna was het dus per cyclus van twee steeds iets minder goed.

Hautière en Reno keerden voor hun cyclus terug naar de bron ;) en het werkt ! Aquablue is weer in gevaar, de aardlingen zijn terug, en ook het avontuur en de bijna Star Wars feel (*) in de strips zijn terug. En ook nog eens heel mooi getekend. Jah, ik ben zéér content met de twee laatste Aquablues ! Ze halen weer helemaal het niveau van in het begin van de reeks.

 

(*) niet het epische, niet de space opera, maar de personages, de fun, het avontuur.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Dit weekend gelezen:

 

Orbital 1 - 4: In een verre toekomst probeert een soort interstellaire Verenigde Naties de vrede in de ruimte te bewaren tussen de vele soorten aliëns en mensen. De mens Caleb en zijn aliën collega Mezoke vormen een team van diplomaten dat uitgestuurd wordt om delicate situaties te ontzenuwen. Er zitten nogal wat actuele themas in Orbital: de moeilijke integratie tussen de euh... rassen en soorten, vooroordelen, ecologische dreigingen. Bovendien gaat de diplomatie gepaard met een zekere vorm van politique politicienne: doofpotjes worden om de lieve vrede gehanteerd. Tegelijk met deze moderne inhoud is Orbital lekker ouderwetse en zeer sterke SF met zeer mooie tekeningen. Zeer jammer dat dit niet langer vertaald wordt. Als het verder gaat in het Frans koop ik ze.

 

vind ik ook. Ik had bij een fnac solden actie twee delen kunnen oppikken, dan de andere twee delen bij gekocht. Dit is best een leuke SF reeks. Jammer dat het niet verder vertaald wordt en jammer dat die Fransen dit niet in SC uitgeven :)

Link naar reactie

Ook gelezen: Het kortste eind - Baru naar een boek van euh.... een schrijver

Baru is een tekenaar met een voorliefde voor de mensen aan de zelfkant van de maatschappij, ik zou zelfs zeggen dat Baru een geëngageerd tekenaar is. Hij heeft oog voor het dagelijkse gevecht om het bestaan van de kleine man. Het fijne aan het werk van Baru is dat al die sociale betrokkenheid niet in de weg staat van sterke verhalen.

In 'Het kortste eind' raakt een jonge opvoedster van een opvangtehuis/weeshuis een mongooltje kwijt terwijl ze met een groep kinderen buiten speelt. Het hele dorp zoekt mee, behalve de verantwoordelijken van het weeshuis. Uiteindelijk is het een kruimeldief die de muts van het kind vindt.

Uit het hele verhaal spreekt een tristesse van uitzichtloosheid en zinloosheid. De verantwoordelijken van het weeshuis worden keihard geportreteerd als onverschillig en kil, maar nergens stelt Baru de vraag wiens schuld het nu allemaal is. Hij toont alleen de omstandigheden die leiden tot situaties waarin iedereen aan het kortste eind trekt. Zeer goed.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Je hebt gelijk, en het zag er ook zeer kwalitatief papier uit.  Ik koop het zeker, Willys mening is ook een graadmeter voor me. 

 

Ik wacht dan met spanning jouw oordeel af. Uit jouw besprekingen kan ik doorgaans wel afleiden of iets mij ligt.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Net DUISTERNIS gelezen. WOW! Just...wow! Oh man! Dit is idd één van de beste fantasyreeksen van het moment. Dat ik hier zo lang over getwijfeld heb om het aan te schaffen! :wacko:

 

Eerst het allerbeste: de tekeningen. Iko is idd een meester in het vak. Zijn platen zijn simpelweg overweldigend. Zo mooi en zo vol detail. Ik heb bij een aantal platen echt een paar minuten stilgestaan om ze eens uitvoerig te bekijken. Vooral zijn megagrote platen over twee paginas zijn echt een lust voor het oog. Maar Iko blinkt niet alleen uit in achtergronden. Ook zijn personages zien er fantastisch uit. Zeker de vrouwen. Liefhebbers van vrouwelijk schoon (waaronder ondergetekende)  kunnen hier hun lol op want Iko tekent hele mooie sensuele vrouwen. (en een paar opzettelijk lelijke)

 

Goed maar een strip is meer dan tekeningen. het verhaal dan? Wel ook daar zit het prima in orde mee. Bec ken ik vooral van de cluastrofobische horror en SF maar dit gaat hem prima af. Het verhaal is idd niet heel origineel maar wordt meer dan gered door de goed ontwikkelde personages en hgeowel het duidelijk leidt aan het Tolkien syndroom is het wel een heel stuk harder en duisterder dan de meeste Tolkien rip offs (het heeft zijn naam niet gestolen) Ook met het tempo zit het best goed. Het begint wat traag maar eigenlijk vanaf deel 2 komt de vaart er goed in en springt het van de ene memorable scene in de andere. Om aan het eind van deel 3 te culmineren in een ongelooflijk episch einde dat je onmiddelijk doet smachten naar het volgende deel. Actie, intriges, draken, vrouwelijk schoon. Deze reeks heeft het allemaal! Lees op de site van de SSZ dat het een vijfdelige reeks betreft. Damn! Kunnen er niet na deel 5 nog drie delen achteraan? Met het einde van deel 3 is er denk ik zo nog voldoende stof voor.

 

Anyway fantastische reeks naar mijn mening ben heel heel heel benieuwd hoe het verder gaat. Kan nauwelijks wachten. Is er al een datum bekent voor deel 4?

 

Score: ****

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Vandaag ontleend uit lokale bieb en meteen gelezen : 'Snooze 1 + 2'... man, man wat is me dit tegengevallen !?  Zowel qua verhaal als qua tekeningen.  Het tekenwerk is een warrig samenraapsel van verschillende stijlen.  Ook het voortdurend 'plakken' van fotorealistische cd-hoezen of filmposters vond ik storend.  Het is me allemaal te afgeborsteld.  Het komt gekunsteld over.  Een zoveelste bewijs dat mijn tactiek toch vaak de moeite is (eerst ontlenen en dan pas evalueren of ik een album/reeks ook écht aanschaf). 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Vandaag ontleend uit lokale bieb en meteen gelezen : 'Snooze 1 + 2'... man, man wat is me dit tegengevallen !?  Zowel qua verhaal als qua tekeningen.  Het tekenwerk is een warrig samenraapsel van verschillende stijlen.  Ook het voortdurend 'plakken' van fotorealistische cd-hoezen of filmposters vond ik storend.  Het is me allemaal te afgeborsteld.  Het komt gekunsteld over.  Een zoveelste bewijs dat mijn tactiek toch vaak de moeite is (eerst ontlenen en dan pas evalueren of ik een album/reeks ook écht aanschaf). 

Tja, ik zal niet zeggen dat het een must have is, maar ik vond dit toch niet tegenvallen, zowel de tekeningen als het verhaal konden mij wel bekoren. Zo zie je maar, smaken.....!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...