Ga naar inhoud

Japan


fenip

Recommended Posts

22 uren geleden, fenip zei:

Ik vertrek morgen naar Japan (Tokio, Osaka, Kyoto). Heeft er iemand tips op strip/mangagerelateerd vlak (winkels, musea)? 

In de wijk Akihabara in Tokyo kom je om in de Anime stores. Ga in ieder geval even een bezoek brengen aan het Mandarake Complex. Acht verdiepingen met alles op het gebied van Manga en Anime. Houd er wel rekening mee dat bijna alles in plastic gesealed zit, dus lekker boekies inkijken is er in Japan niet bij... En een beetje voor de hand liggend, maar zeker de moeite waard is een bezoek aan het Ghibli Museum. Je moet echter wel ruim van te voren reserveren. Ze hebben namelijk een limiet aan het aantal bezoekers per dag. Vlak bij Osaka ligt het Osamu Tezuka Manga Museum en Kyoto heeft een algemeen Manga museum.

 

Link naar reactie
11 uren geleden, Neat Stuff zei:

In de wijk Akihabara in Tokyo kom je om in de Anime stores. Ga in ieder geval even een bezoek brengen aan het Mandarake Complex. Acht verdiepingen met alles op het gebied van Manga en Anime. Houd er wel rekening mee dat bijna alles in plastic gesealed zit, dus lekker boekies inkijken is er in Japan niet bij... En een beetje voor de hand liggend, maar zeker de moeite waard is een bezoek aan het Ghibli Museum. Je moet echter wel ruim van te voren reserveren. Ze hebben namelijk een limiet aan het aantal bezoekers per dag. Vlak bij Osaka ligt het Osamu Tezuka Manga Museum en Kyoto heeft een algemeen Manga museum.

 

Thanks! Net gearriveerd...

Link naar reactie

Ik kom net terug uit Japan. In Tokyo kan je in Takashimaya Times Square terecht als je engelstalig stuff zoekt. Grote collectie manga op de zesde verdieping, wel zoals gezegd alles in plastic wrap. Maar je kan er wel tax-free shoppen vanaf 5000yen.

Naast Akihabara kan je ook in Het Nakano Broadway gebouw terecht in de wijk Nakano, 4 verdiepingen met anime/manga stuff.

Het manga museum heb ik overgeslagen, ik was tegen dan al wat teleurgesteld door de eentonigheid en saaiheid van hun musea.

 

Link naar reactie

Dat is wel heel kort dag om info te vragen :)

 

Zelf ben ik er al twee keer geweest en begin april vertrek ik weer.

Je kan bv locatiehunten in Kyoto en Tokyo (Kiekeboes: 10000 dagen) en Tokyo (Robbedoes in Tokyo).

Hamamatsuchō Station op de Yamanote-lijn heeft een eigen Manneken Pis mocht je daar passeren.

Gibli-museum en Akihabara zijn al gezegd...

 

Het is ook het moment voor Hanami: de kersenbloesems zullen stilaan beginnen te bloeien. Als ik er ben zal het waarschijnlijk net te laat zijn om van de volle pracht te kunnen genieten. Mij werd hiervoor het Sarue Onshi Park (Sumiyoshi station op de

Shinjuku line) aangeraden, ik vertrek zelf begin april en heb daar afgesproken met enkele Japanse en Belgische vrienden die daar wonen. Minder druk dan Ueno Park. Ook Sumida Park moet de moeite zijn, langs de Sumida-rivier en vlakbij Asakusa, waar je o.a. de Sensoji-tempel hebt met de Kaminari-mon ofte de donderpoort, één van de locaties uit de Kiekeboe.

 

Om eerlijk te zijn, ben ik meer een toeristische gids dan een manga- en animegids. Ik hou deze draad alleszins in het oog, als je vragen hebt, stel ze maar.

 

Enkele van mijn foto's:

Kinkaku-ji in Kyoto
kinkakugroot_zps30443a45.jpg

 

Kaminari-mon, Senso-ji, Asakusa Tokyo

 

sensojigroot_zpseeba84c6.jpg

 

Shinkansen (bullet train). Je hebt toch een railpass? :)

 

shinkansengroot_zps43f39f9e.jpg

Link naar reactie
10 uren geleden, Tanuki zei:

Dat is wel heel kort dag om info te vragen :)

 

Zelf ben ik er al twee keer geweest en begin april vertrek ik weer.

Je kan bv locatiehunten in Kyoto en Tokyo (Kiekeboes: 10000 dagen) en Tokyo (Robbedoes in Tokyo).

Hamamatsuchō Station op de Yamanote-lijn heeft een eigen Manneken Pis mocht je daar passeren.

Gibli-museum en Akihabara zijn al gezegd...

 

Het is ook het moment voor Hanami: de kersenbloesems zullen stilaan beginnen te bloeien. Als ik er ben zal het waarschijnlijk net te laat zijn om van de volle pracht te kunnen genieten. Mij werd hiervoor het Sarue Onshi Park (Sumiyoshi station op de

Shinjuku line) aangeraden, ik vertrek zelf begin april en heb daar afgesproken met enkele Japanse en Belgische vrienden die daar wonen. Minder druk dan Ueno Park. Ook Sumida Park moet de moeite zijn, langs de Sumida-rivier en vlakbij Asakusa, waar je o.a. de Sensoji-tempel hebt met de Kaminari-mon ofte de donderpoort, één van de locaties uit de Kiekeboe.

 

Om eerlijk te zijn, ben ik meer een toeristische gids dan een manga- en animegids. Ik hou deze draad alleszins in het oog, als je vragen hebt, stel ze maar.

 

Enkele van mijn foto's:

Kinkaku-ji in Kyoto
kinkakugroot_zps30443a45.jpg

 

Kaminari-mon, Senso-ji, Asakusa Tokyo

 

sensojigroot_zpseeba84c6.jpg

 

Shinkansen (bullet train). Je hebt toch een railpass? :)

 

shinkansengroot_zps43f39f9e.jpg

Thanks!  Railpass heb ik al! Ps ben meestal late planner

Link naar reactie

Ik zou zeggen: verlies je tijd niet aan manga. Must do: Asakusa, Akiba (=Akihabara), tuinen (Hama-Rikyu zeker de moeite), als je naast Kyoto tempels wil bezoeken neem dan de trein naar Kamakura, neem daar in een tempel de tijd voor een groene thee, ga eens naar Harajuku in de namiddag en vergaap je aan de klederdracht en kapsels, trakteer wat Japanners op lokale whisky en geniet als ze je dronken proberen te krijgen terwijl ze er zelf veel slechter tegen kunnen, eet sashimi-kogelvis (fugu) in een resto waar de chef de nodige vergunning heeft (eet nooit de lever!).

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
Op 26/3/2019 om 05:03, SPeeDy zei:

Ik zou zeggen: verlies je tijd niet aan manga. Must do: Asakusa, Akiba (=Akihabara), tuinen (Hama-Rikyu zeker de moeite), als je naast Kyoto tempels wil bezoeken neem dan de trein naar Kamakura, neem daar in een tempel de tijd voor een groene thee, ga eens naar Harajuku in de namiddag en vergaap je aan de klederdracht en kapsels, trakteer wat Japanners op lokale whisky en geniet als ze je dronken proberen te krijgen terwijl ze er zelf veel slechter tegen kunnen, eet sashimi-kogelvis (fugu) in een resto waar de chef de nodige vergunning heeft (eet nooit de lever!).

Thanks! Kijk uit op Hama-Rikyu

5iuktLfQRVmk7Dln05RvLw.jpg

Link naar reactie

Afgelopen week verschillende locaties uit de Kiekeboes "tienduizend dagen" weer bezocht. Kinkaku-ji was verschrikkelijk druk, Kiyomizu-dera stond gedeeltelijk in de steigers. Gion in Kyoto was ook over de koppen lopen (gelukkig niet tegen een openslaande taxideur aangelopen)

Het slapen op futons gaat me gelukkig beter af dan Marcel.

Einde van de week weer naar Tokyo, maar eerst nog genieten van de Japanse alpen...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...