Jump to content

vertel over die familie!

Recommended Posts

Posted

Eén van mijn grootvaders werkte ook bij de koolmijnen. Niet in de mijngangen zelf, maar wel bij de mijnen. Verder heb ik een geweldig leuke, lieve en vriendelijke familie!

Posted

Mijn ene grootvader is de vader van mijn vader. Mijn andere grootvader is de vader van mijn moeder. Beide grootvaders zijn overleden, maar geen van hen heeft ooit in een mijn gewerkt.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Posted

Mijn voorouders kwamen in 1506 vanuit Ierland om zich op de Zuid-Hollandse eilanden te vestigen. De beroepen bestonden voornamelijk uit die van arbeider, boerenknecht of zeeman. Later nog wel twee jonkvrouwen in de familie gehad. 

www.windmill-comics.com

Posted

Mijn overgrootmoeder was een zelfstandige die jonge freelancers uit toen kwetsbare groepen aannam om in de entertainment-sector te werken.
Weet je, dat klinkt heel wat beter dan "ze baatte een bordeel uit".

Guest Kameraad Mauser
Posted

Grootvader was ingedeeld bij de artillerie van het Zwarte Leger tijdens de Russische Burgeroorlog van 1917-1922.  Eenmaal in West-Europa - den belze dus - evolueerde zijn levensloop van militieman naar schrijnwerker.

Guest Kameraad Mauser
Posted

Wat een interessant en kleurrijk ledenbestand herbergt de Reep toch. Werkelijk een divers pluimage.

Posted

Mijn beide grootvaders waren minderjarig tijdens de tweede wereldoorlog en hebben een vrij hard leven gehad thuis. Drank en één tirannieke ouder in zeer moeilijke leefomstandigheden. Het waren alle twee schilders (geen landschapjes) en concurrenten van elkaar in dezelfde streek. De ene heeft nog de leiding gehad over de schilderwerken in het Koninklijk paleis en ontmoette zo koning Boudewijn, de andere kon dat niet goed verkroppen en gaf de ene aan voor zwartwerk en dergelijke. Beide verweten elkaar zatlappen te zijn. De ene was warm en sociaal en ontving mijn vader met open armen en respect, de andere is uiterst moeilijk en vond mijn moeder nooit goed genoeg. De grootmoeders konden elkaar eigenlijk ook niet echt luchten omwille daarvan. Communie feestjes hadden altijd een speciale sfeer. ;) Enkel de minder fijne (extreem verbitterde) grootvader leeft nog, alle andere grootouders zijn overleden.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Guest Kameraad Mauser
Posted

Een overgrootvader langs moeders kant was fysiochemicus, met een bijzondere interesse in werktuigbouwkundige materies. Zodoende is hij ruim een decennium werkzaam geweest bij FN Herstal.