Ga naar inhoud

vertel over die familie!


Chia

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Grootvader was ingedeeld bij de artillerie van het Zwarte Leger tijdens de Russische Burgeroorlog van 1917-1922.  Eenmaal in West-Europa - den belze dus - evolueerde zijn levensloop van militieman naar schrijnwerker.

Link naar reactie

Mijn beide grootvaders waren minderjarig tijdens de tweede wereldoorlog en hebben een vrij hard leven gehad thuis. Drank en één tirannieke ouder in zeer moeilijke leefomstandigheden. Het waren alle twee schilders (geen landschapjes) en concurrenten van elkaar in dezelfde streek. De ene heeft nog de leiding gehad over de schilderwerken in het Koninklijk paleis en ontmoette zo koning Boudewijn, de andere kon dat niet goed verkroppen en gaf de ene aan voor zwartwerk en dergelijke. Beide verweten elkaar zatlappen te zijn. De ene was warm en sociaal en ontving mijn vader met open armen en respect, de andere is uiterst moeilijk en vond mijn moeder nooit goed genoeg. De grootmoeders konden elkaar eigenlijk ook niet echt luchten omwille daarvan. Communie feestjes hadden altijd een speciale sfeer. ;) Enkel de minder fijne (extreem verbitterde) grootvader leeft nog, alle andere grootouders zijn overleden.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Een overgrootvader langs moeders kant was fysiochemicus, met een bijzondere interesse in werktuigbouwkundige materies. Zodoende is hij ruim een decennium werkzaam geweest bij FN Herstal.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...