Ga naar inhoud

10de editie van het Stripfeest in Brussel 13/09 tem 15/09


Veto

Recommended Posts

Van vrijdag 13 september (al van 's ochtends deze keer) tot en met zondag15 september gaat in het Warandepark de 10de editie door van het Brusselse Stripfeest.

Honderden stripmakers komen langs... Ik ben heel benieuwd naar welke kleppers er zullen afzakken dit jaar.

https://stripfeest.brussels/

 

fete-de-la-bd-2019-a-bruxelles.jpg

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Eerste namen zijn ondertussen bekend, wel nog geen precieze data of dagen :

Ankama : eerste deelname aan het Stripfeest : signeersessies: Eric Hérenguel, MIG, Carlos Puerta, Céline Deregnaucourt, Ancestral Z, Javier en Nico Naranjo

Ballon Media  : Charel Cambré, Wauter Mannaert, Mario Boon  

Bamboo : Sti, Philippe Fenech, Philippe Larbier, Winoc, David Combet, Fabrice Meddour, Etienne Willem, Anlor, Antonin Gallo, Virginie Augustin, Kid Toussaint, Béka
 
Casterman : Christophe Alves, François Corteggiani, Régric, Pierre- Emmanuel Paulis, Philippe Jarbinet, Sohn Lil, Juliette Boutant, Thomas Mathieu, Aude Mermilliod, Jean-Louis Tripp
 
Dargaud :  Catherine Meurisse, Gontran Toussaint, Léa Chrétien, Jean Bastide, Christophe Cazenove, Achdé, Youri Jigounov, Yves Sente, Martin Jamar, Ronan Toulhoat, Vincent Brugeas,  Josep Homs, Jordi Lafebre, Wauter Mannaert, Peter van Dongen, François Schuiten, Thomas Gunzig, Jaco Van Dormael, Laurent Durieux, André Juillard, Vanyda, Nicolas Hitori De, Frank Biancarelli, Joël Parnotte
 
Delcourt & Éditions Soleil : Thierry Coppée, Edgar Kosma, Etienne Lecrenier, Marc Dubuisson, Mauricet, La Mine, Lilian Thuram, Richard Guerineau, Miss Prickly, Gradimir Smudja, Davy Mourier, Sylvain Ferret, Pauline Roland, Lajos Farkas 

Dupuis 'Robbedoesfestival' : Bailly, Béka, Benéteau, Bertschy, Bocquet, Boisvert, Bravo, Carbone, Christ James, Collin, Colpron, Cossu, Cunha, Darasse, De Pins, Deglin, Delaf, Dequier, Dodier, Dubuc, Erre, Feroumont, Findakly, Flix, Gijé, Gorobei, Goum, Hardy, Jousselin, Les Jouvray, Karensac, Kid Noize, Kid Toussaint, Lapière, Lapuss, Libon, Maltaite, Miss Prickly, Munuera, Nob, Obion, Reynès, Ruiz, Savoia, Sowa, Tebo, Trondheim, Vehlmann
 
Glénat : Xavier Besse, Pierre Wachs, Philippe Foerster, Michel Pierret
 
Kana : Elsa Brants en Jérôme Alquié 
 
Kennes : Dany, Ludo Borecki, Johan Pilet, Aurélie Guarino, Lisette Morival, Alexandre Are, Gurcan Gürsel, Lucile Thibaudier, Mirka Anfolfo, Stedo
 
Le Lombard : Falzar, Godi, Alain Péral, Vincent Dugomier, Frédéric Genet, Thomas Legrain, Warnauts, Raives, Christophe Simon, Kas, Bapt & Gaël + Baba, Jef, Thomas Kotlarek, Dimitri Armand, David Tako, Yohan Sacré, Rosinski, Turk, Yves Swolfs, Philippe Xavier
 
Stripgids : Patrick Cornelis, Charel Cambré, Dennis Marien
 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 16/8/2019 om 13:03, Veto zei:



Ankama : eerste deelname aan het Stripfeest : signeersessies: Eric Hérenguel, MIG, Carlos Puerta, Céline Deregnaucourt, Ancestral Z, Javier en Nico Naranjo
 

Herenguel enkel dan op vrijdag? Hij zou in Breda moeten zitten bij DDB of doet hij daar maar één dag?

 

Jammer dat de grote kanonnen van Delcourt/Soleil er weer niet bij zijn.

 

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Ambreville zei:

Herenguel enkel dan op vrijdag? Hij zou in Breda moeten zitten bij DDB of doet hij daar maar één dag?

 

Jammer dat de grote kanonnen van Delcourt/Soleil er weer niet bij zijn.

Geen idee wanneer Hérenguel komt naar Brussel. Concrete data volgen wellicht heel binnenkort.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
8 uren geleden, Ambreville zei:

Herenguel enkel dan op vrijdag? Hij zou in Breda moeten zitten bij DDB of doet hij daar maar één dag?

 

Jammer dat de grote kanonnen van Delcourt/Soleil er weer niet bij zijn.

Guérineau komt bij Soleil/Delcourt. Toch ook mooi.

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie
13 minuten geleden, Ambreville zei:

Idd. No Shooting. Fijn om al iets van een lijst te zien. Ik stel alleen vast dat er iets niet klopt rond Herenguel, die mijn primair doel is om naar Bxl of om naar Breda te gaan.

Schwartz komt ook vrijdag naar Brussel en zat en zon naar Breda. Dus Herenguel zal ook zoiets zijn. Vraag het hem zelf anders eens?

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie

"Opgelet: de toewijzingen zijn onderworpen aan nauwkeurige regels die door elke uitgever worden vastgesteld. Informeer direct bij de stand voordat je in de rij gaat staan tijdens een signeersessie."

 

Iemand een idee bij welke uitgeverijen je met jouw eigen albums kan aanschuiven of waar je Nederlandstalige albums kan kopen (behalve ballon media)?

 

Ik weet dat dit de eeuwige vraag is bij deze beurs, maar ik zou eens willen gaan, moest ik geen Franstalig album moeten kopen.

Link naar reactie

Je mag bij elke uitgeverij aanschuiven met je eigen Nederlandstalige albums, zolang je maar een Frans album koopt voor een signeerticket. Maar niet alle auteurs signeren ook hun albums van een andere uitgeverij. Boiscommun bijvoorbeeld heeft me bevestigd dat hij enkel zijn (niet-vertaalde) nieuw album Danthrakon signeert (bij uitgeverij Drakkoo).

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...