Ga naar inhoud

Nieuwe QUIZ "Herken de cover !"


Veto

Recommended Posts

Nog lopende reeksen :

- voertuigen : nog 2 te zoeken @Aleksandr sorry maar nog meer tips zijn nodig, vrees ik
- onbestaande voertuigen : nog 1 te zoeken @Rik ook sorry maar al je tips leiden nog altijd niet naar de oplossing
- kano's : nog 1 te zoeken : tip : cover van heel recent verschenen gagalbum waar de 'volwassen' versie veel bekender van is 
- kussen : nog 1 te zoeken : tip : cover komt uit bizar vierluik dat bij Glénat verscheen tussen 1985 en 1995

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Tussenstand 1 (= 1 punt per geraden cover) : nadat ik het laatste sneeuw-fragment uit het reeksje van Theoak herkende:


Veto : 166 punten
Tuizentfloot : 71 punten 
Rik : 63 punten
Theodoor : 48 punten
Yncke : 30 punten 
Simon : 21 punten 
alexjodo : 13 punten 
Mister O : 13 punten
Aleksandr : 9 punten
Eriktex : 9 punten
esteban² : 8 punten 
Waldorf : 6 punten 
Zwendel : 5 punten 
SPeedY : 5 punten 
Ron P : 3 punten 
Theoak : 4 punten 
The pope : 3 punten 
Neat Stuff : 1 punt
TDPB : 1 punt 
Tanuki : 1 punt 
lordofindifference : 1 punt
 

Tussenstand 2 (= 1 punt na 4de gevonden cover)  : ik vond het laatste 'sneeuw'-fragment :

 

Veto : 35 ptn

Rik : 24 ptn

Tuizentfloot : 15 ptn
Yncke : 11 ptn
Theodoor : 11 ptn
alexjodo :  7 ptn
Simon :  6 ptn
Eriktex :  4 ptn

esteban² :  3 ptn
Hamirubi :  3 ptn
Theoak : 2 pt
Aleksandr : 2 pt

Mister O :  2 ptn

 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
47 minuten geleden, Veto zei:

Nog lopende reeksen :


- onbestaande voertuigen : nog 1 te zoeken @Rik ook sorry maar al je tips leiden nog altijd niet naar de oplossing
-

Ik had Nooitgedacht dat mijn heldere aanwijzingen niet naar de oplossing zouden leiden....

Het lijkt wel de Praagse lente buiten..

 

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Eriktex scoort. Pfieuw… Dat was een heel moeilijke ! 

Tussenstand 1 (= 1 punt per geraden cover) : nadat Eriktex het laatste onbestaande voertuig herkende:


Veto : 166 punten
Tuizentfloot : 71 punten 
Rik : 63 punten
Theodoor : 48 punten
Yncke : 30 punten 
Simon : 21 punten 
alexjodo : 13 punten 
Mister O : 13 punten
Eriktex : 10 punten
Aleksandr : 9 punten
esteban² : 8 punten 
Waldorf : 6 punten 
Zwendel : 5 punten 
SPeedY : 5 punten 
Ron P : 3 punten 
Theoak : 4 punten 
The pope : 3 punten 
Neat Stuff : 1 punt
TDPB : 1 punt 
Tanuki : 1 punt 
lordofindifference : 1 punt
 

Tussenstand 2 (= 1 punt na 4de gevonden cover)  : Eriktex vond het laatste onbestaande voertuig en mag een nieuwe reeks bedenken :

 

Veto : 35 ptn

Rik : 24 ptn

Tuizentfloot : 15 ptn
Yncke : 11 ptn
Theodoor : 11 ptn
alexjodo :  7 ptn
Simon :  6 ptn
Eriktex :  5 ptn

esteban² :  3 ptn
Hamirubi :  3 ptn
Theoak : 2 pt
Aleksandr : 2 pt

Mister O :  2 ptn

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
Op 23/3/2020 om 20:15, Aleksandr zei:

 

tip: Tones and I, artiestennaam van Toni Watson  (13 mei 1993) is een Australische singer-songwriter. (bron: wiki)

en ik die dacht dat het hier vol zat met <jeep-lovers>   :e008:

 

tip: de auto is de <held>

bron:www

 

die tekenaar tekent als een koning

 

zo,

en nu ga ik weer wcpapier hamsteren :rolleyes:

oei, weer een tip.

oei, nog tips

 

- op deze cover zie ik een wrangler, jeans, een marsmanneke, een hercules

 

- die koning-tekenaar is al 1500 jaar dood 

verder heb je nog het toiletpapier, dat heb je nodig als je de bestekamer bezoekt, of closet, gemak, het kleinste kamertje, kabinet, koer, plee, poepdoos, privaat, retirade, secreet, wasgelegenheid, wc...

 

misschiem moet ik maar gewoon een kalf slachten en offeren aan de God-van-het-Licht opdat er bij jullie een klein lampje zal branden  :rolleyes: :P

 

 

Link naar reactie
44 minuten geleden, Aleksandr zei:

oei, nog tips

 

- op deze cover zie ik een wrangler, jeans, een marsmanneke, een hercules

 

- die koning-tekenaar is al 1500 jaar dood 

verder heb je nog het toiletpapier, dat heb je nodig als je de bestekamer bezoekt, of closet, gemak, het kleinste kamertje, kabinet, koer, plee, poepdoos, privaat, retirade, secreet, wasgelegenheid, wc...

 

misschiem moet ik maar gewoon een kalf slachten en offeren aan de God-van-het-Licht opdat er bij jullie een klein lampje zal branden  :rolleyes: :P

 

 

afbeelding.png.0d957f3e0ad476ee8e69798f60c2377c.png

 

Clovis did the trick :)

Hoewel ik de andere tips niet echt snap...

 

Link naar reactie

yeZ! exact!

 

-De witte auto op de foto is een RX-7 van Mazda (die blijkbaar niemand hier kent) net zoals de 323 op de cover ook een Mazda is - Mazda is ooit wereldkampioen rally geweest (in Group N) met deze 323. (dacht ik toch)

 

- ik wenste jullie een lampje toe,  de Perzische <God-van-het-Licht> was Ahura-Mazdâ genaamd, Mazda dus, daarom waren er vorige eeuw ook (Franse) lampen & kerstverlichting 

 

- de naam van de Japanse auto Mazda heeft dan weer meer te maken met zijn oprichter Jujiro Matsuda, Matsuda zou in Japan eerder als Mazda worden uitgesproken  

 

-<Chlodovech (ca. 466-511) was de eerste koning der Franken>, leerde ik ooit op de lagere school, euh, vorige eeuw nog -> oude koning dus, tekenaar tekende als oude koning,

dan ging ik ook nog papier kopen, voor op de <Clo>, het toilet/wc dus en een deeltje van Clovis

 

en dan ben ik Crisse blijkbaar ook nog een beetje vergeten te vermelden :e008:

Link naar reactie
1 uur terug, Aleksandr zei:

yeZ! exact!

 

-De witte auto op de foto is een RX-7 van Mazda (die blijkbaar niemand hier kent) net zoals de 323 op de cover ook een Mazda is - Mazda is ooit wereldkampioen rally geweest (in Group N) met deze 323. (dacht ik toch)

 

- ik wenste jullie een lampje toe,  de Perzische <God-van-het-Licht> was Ahura-Mazdâ genaamd, Mazda dus, daarom waren er vorige eeuw ook (Franse) lampen & kerstverlichting 

 

- de naam van de Japanse auto Mazda heeft dan weer meer te maken met zijn oprichter Jujiro Matsuda, Matsuda zou in Japan eerder als Mazda worden uitgesproken  

 

-<Chlodovech (ca. 466-511) was de eerste koning der Franken>, leerde ik ooit op de lagere school, euh, vorige eeuw nog -> oude koning dus, tekenaar tekende als oude koning,

dan ging ik ook nog papier kopen, voor op de <Clo>, het toilet/wc dus en een deeltje van Clovis

 

en dan ben ik Crisse blijkbaar ook nog een beetje vergeten te vermelden :e008:

Ahh inderdaad, je verlicht onze geest :)

Ik had de link niet met het merk Mazda en Ahura Mazda. 

ook associeer ik Ahura Mazda meer als oppergod in de zoroastrische leer, maar inderdaad is die ook god van het licht, als tegenpool voor Ahriman 

( tiens waar heb ik zoiets nog gehoord :) )

Leuke doordenker

 

 

 

 

Link naar reactie
14 uren geleden, Aleksandr zei:

- de naam van de Japanse auto Mazda heeft dan weer meer te maken met zijn oprichter Jujiro Matsuda, Matsuda zou in Japan eerder als Mazda worden uitgesproken 

De uitspraak is gewoon Matsda, maar het maakt het voor niet-Japanners makkelijker. Om dezelfde reden is Toyoda veranderd in Toyota, Totsuko in Sony, Matsushita Denki Sangyō Kabushiki-gaisha in Panasonic, enzovoort.

Alle referenties naar Ahura Mazda op Wiki- en andere pagina's kloppen trouwens voor geen meter. Het zoroastrisch geloof komt uit Iran.

Link naar reactie

Alle referenties naar Ahura Mazda op Wiki- en andere pagina's kloppen trouwens voor geen meter. Het zoroastrisch geloof komt uit Iran.

Iran lag vroeger in Perzie, euh

Toyo Kogyo, die vroeger de Mazda auto's bouwde, heeft zelf dit verhaal in enkele folders verkondigd (maar waar liggen die nu ook alweer)

 

 

 

<ook associeer ik Ahura Mazda meer als oppergod in de zoroastrische leer, maar inderdaad is die ook god van het licht, als tegenpool voor Ahriman ( tiens waar heb ik zoiets nog gehoord  )>

 

<duivel Ahri> kwam onder andere voorbij tijdens het laatste Highlander-televisieserie-seizoen met Duncan MacLeod op het einde van vorige eeuw

Link naar reactie

Tussenstand 1 (= 1 punt per geraden cover) :  Mister O raadde 1 vlammetje, Theodoor ook, lordofindifference 1 schip en 1 voertuig, Yncke 1 schip en ik raadde 3 schedels, 1 vlammetje en 1 schip.


Veto : 171 punten
Tuizentfloot : 71 punten 
Rik : 64 punten
Theodoor : 49 punten
Yncke : 33 punten 
Simon : 23 punten 
Mister O : 14 punten
alexjodo : 13 punten 
Eriktex : 10 punten
Aleksandr : 9 punten
esteban² : 8 punten 
Waldorf : 6 punten 
Zwendel : 5 punten 
SPeedY : 5 punten 
Ron P : 3 punten 
lordofindifference : 4 punten
Theoak : 4 punten
The pope : 3 punten 
Neat Stuff : 1 punt
TDPB : 1 punt 
Tanuki : 1 punt 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Nog te raden :

- voertuigen : nog 1 te zoeken : @Aleksandr tip graag...en liefst een duidelijke... 😉 
- schepen : nog 1 te zoeken : @Theoak een tip is welkom
- vlammetjes : nog 1 zoeken @Simon hulp is nodig
- schedels : nog 1 zoeken @eriktex een extra steuntje kan helpen

Dus vier kansen om in tussenstand 2 een gouden zaak te doen !
 

Schedel.JPG

schip.JPG

Vlammetjes.JPG

Voertuig.JPG

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

@ Veto: voor de score met punten per cover heb ik mijn excel-bestand weer eens aangevuld.

129 rondes met 4 covers + 1 ronde met 3 covers = 519 punten te verdienen.

Er zijn nog 4 covers te raden.  Dus reeds 515 punten verdeeld verdeeld over de verschillende deelnemers.

En dan zie ik dat vier mensen ergens één of twee punten niet toegekend werden.

Rik: 63 ==> 64

Yncke: 31 ==> 33

Simon: 21 ==> 23

Lordofindiference: 3 ==> 4

 

Voor de rest: keep up the good work :cheerf2:

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...