Ga naar inhoud

[Kleine Finale] uitvinding 9 vs. uitvinding 3


Yncke

Welke uitvinding vind jij de 'vernuftigste'?  

52 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke uitvinding vind jij de 'vernuftigste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 13-02-20 at 17:00

Recommended Posts

Kleine finale

 

Welke van deze twee uitvindingen vind jij de 'vernuftigste'? 

 

Stemmen kan tot 13 februari, 18u, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar uitvinding zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

A

 

kinderenbaas.jpg.e0510c379f1ffd8fc8d4440

 

Het album start midden in de nacht wanneer professor Gobelijn een nieuwe uitvinding gerealiseerd heeft. Hij roept Jommeke en Flip om de uitvinding te testen. Het is een wijsheidsdrank die kinderen slim moet maken zodat ze niet meer naar school moeten, maar hun kindertijd ten volle kunnen beleven. De testresultaten bij Jommeke zijn verbluffend. Ze besluiten het middel in de waterleiding door te draaien zodat alle kinderen slim zullen worden. De gevolgen blijven niet uit. Alle schoolkinderen worden slimmer dan hun leerkrachten waardoor de scholen dienen te sluiten.

 

Prologtec

 

 

B

 

162812208_ToverdrankvanAsterix.jpg.6b39f

 

Mijn keuze is de toverdrank van Asterix. 

Sterk genoeg om een hele stripreeks aan op te hangen. 

Zelfs bij de twee hoofdpersonen en hun onderlinge relatie speelt het een hoofdrol. 

Gelukkig is het geheim in de loop der tijden verloren gegaan, anders had nu de hele wereld Frans gesproken. 

 

Tweetie

Link naar reactie

Beide toverdranken dus.  Dit is een moeilijke.  Kinderen Baas is met grote voorsprong één van de allerleukste stripalbums die ik ooit gelezen heb.  Maar over het nut van de uitvinding heb ik mijn bedenkingen.  Kinderen slimmer maken, zodat ze niet naar school moeten en van hun jeugd kunnen profiteren ... Maar als ze zo slim zijn, zal hun jeugdigheid snel verdwijnen, vrees ik.  Het feit dat volwassenen kinds worden is een grappig maar ongewenst neveneffect.  De toverdrank daarentegen lijkt geen mankementen te hebben en heeft zijn nut meermaals bewezen bij de Galliërs.  En het feit dat hoofdrolspeler Obelix er niet mag van drinken en dat vaak speelt in de verhalen, geeft het nog dat tikkeltje extra.  Ik ga voor Axterix.  Maar Kinderen Baas blijft de winnaar in mijn hart. ;) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
9 minuten geleden, cinco zei:

Kunnen de Galliërs Jommeke en kornuiten ook de baas als die een portie purperen pillen binnenhebben?

De purperen pillen gaven bij lang en matig gebruik een betere gezondheid en een  bodybuilderbast om probleemloos in de koude rond te wandelen. Breuken genezen ook sneller. Maar bij een grotere portie kan je na verloop van een nachtje het huis afbreken omdat je met je kracht geen lijf weet. De toverdrank van Panoramix heeft  wel dadelijk effect en je kan een getraind Romeins legioen aan, wat niet niks is. Het zou een interessante krachtmeting worden, maar ik denk dat de toverdrankgebruiker het haalt.  

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...