Air Posted March 17 Share Posted March 17 Ik had tot op heden nog nooit gehoord van “het allersterkste beertje van de hele wereld” Quote . Link to comment
Air Posted March 20 Share Posted March 20 Geen stripfiguur (naar dat ik weet, maar ik zag hem vroeger overal) Robert Sidlauskus, the creator of Dready, was an artist and musician from Birmingham. https://dreadyoriginal.com Quote . Link to comment
cartoonesk Posted April 23 Share Posted April 23 Vergeten strip of helemaal onbekend! Giuseppe door Jacovitti! (met dank aan Ger Apeldoorn). BobFish and fantasiooo 1 1 Quote Link to comment
bouncer Posted April 23 Share Posted April 23 Herinneren we dit ventje nog ?, van Mittei, met ( een beetje of een beetje boel ) hulp van Walthery. BobFish, cartoonesk and fantasiooo 3 Quote Link to comment
cartoonesk Posted April 23 Share Posted April 23 5 minuten geleden, bouncer zei: Herinneren we dit ventje nog ?, van Mittei, met ( een beetje of een beetje boel ) hulp van Walthery. Ik heb er geen albums van maar ik ken het wel van de Robbedoes-verzamelalbums. Was wel grappig. Als hij zijn bril niet op had, gebeurden er allemaal rare dingen. BobFish 1 Quote Link to comment
BobFish Posted July 26 Share Posted July 26 Adam Strange Air and bouncer 2 Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
cinco Posted July 26 Author Share Posted July 26 54 minuten geleden, BobFish zei: Adam Strange Adam Strange in Darwyn Cooke's New Frontier BobFish 1 Quote Link to comment
BobFish Posted July 29 Share Posted July 29 Dick Harris, ruimteheld in Ruimtevaart, geschreven en getekend(!) door de grote Martin Lodewijk Air 1 Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
BobFish Posted August 27 Share Posted August 27 Hugo Pratt's vergeten superhelden : Schoppenaas en De Schaduw of De Schim (L’asso di picche & L’ombra) ! bouncer 1 Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
TDPB Posted Thursday at 12:30 PM Share Posted Thursday at 12:30 PM Hadden we hier nergens een topic over nevenpersonages die hoofdpersonages worden? Of heb ik dat gedroomd? In Amerika is Nancy van Ernie Bushmiller een heel bekende kranten gagstrip, vol visuele grappen. De reeks begon in de jaren '30 en loopt nog steeds, maar is nu een vreselijk getekend ding geworden (alhoewel de grappen vaak wel leuk zijn). Maar de strip Nancy begon dus eigenlijk als de reeks Fritzi Ritz, over een knappe, jonge filmactrice. Gestart door een zekere Larry Whittington in de jaren '20. Bushmiller nam de reeks in 1925 over. Het was toen hoofdzakelijk een vervolgverhaal. In 1933 introduceerde hij Nancy, het nichtje van Fritzi. Oorspronkelijk bedoeld voor een korte verhaallijn. Maar Nancy bleef plakken en nam al vlug alles over. In 1938 veranderde de reeks zijn naam in Nancy en werd het een dagelijkse gagreeks. Fritzi Ritz is gedegradeerd naar een nevenpersonage dat af en toe nog eens mag opdraven, zoals bvb in deze recente leuk gevonden gag. Quote Link to comment
Recommended Posts