Ga naar inhoud

je 3 favoriete dorpspersonages in de Urbanusreeks (Urbanus en zijn gezin niet meegerekend)


cinco

jouw 3 favoriete dorpspersonages in de Urbanusreeks  

21 leden hebben gestemd

  1. 1. Kies je 3 favoriete dorpsbewoners van Tollembeek.

    • Jef Patat
    • (Meester) Kweepeer
    • René
      0
    • Modest
      0
    • Meneer Pastoor
    • Juffrouw Pussy
    • Dikke Herman
    • Botswana
    • Pinnekeshaar
      0
    • Bakker Adolf
    • Nonkel Fillemon
    • Wulpse Zulma
      0
    • Netteke
    • Professor Schrikmerg
    • Stef, Staf en Stylo
    • De burgemeester
      0
    • Frans de café-uitbater
      0
    • Barones Pif de Zwif
      0
    • Dokter Kattenbakvulling
      0
    • Meester Bombast


Recommended Posts

 

De Proefkonijnen en Het Lustige Kapoentje waren enkele van de eerste strips die ik van de reeks heb gelezen en de sadistische experimenten van Schrikmerg lagen mij wel.

En verder natuurlijk Jef Patat, antagonist sinds het prille begin. In de eerste strip nog getrouwd en huiseigenaar, maar achteraf door toedoen van Urbanus herschapen in een clochard die onder een brug woont.

 

afbeelding.thumb.png.b0694145864cb86f1562114a22d4d6e1.png afbeelding.png.01bec686dfc9e186c13fc9ebf2f0c216.png

 

 

Link naar reactie
2 hours ago, cinco said:

 

De Proefkonijnen en Het Lustige Kapoentje waren enkele van de eerste strips die ik van de reeks heb gelezen en de sadistische experimenten van Schrikmerg lagen mij wel.

En verder natuurlijk Jef Patat, antagonist sinds het prille begin. In de eerste strip nog getrouwd en huiseigenaar, maar achteraf door toedoen van Urbanus herschapen in een clochard die onder een brug woont.

 

afbeelding.thumb.png.b0694145864cb86f1562114a22d4d6e1.png afbeelding.png.01bec686dfc9e186c13fc9ebf2f0c216.png

 

 

Ja hoe is die overgang gemaakt? Wordt dit in één van de verhalen uitgelegd?

Link naar reactie
51 minuten geleden, pudifar zei:

Ja hoe is die overgang gemaakt? Wordt dit in één van de verhalen uitgelegd?

Na Het Fritkotmysterie zien we in De Pretparkprutsers zijn kompaan Polle Fritverket achter één van de raampjes van een tehuis voor geestesgestoorden. Er zijn ook enkele Kuifjespersonages aanwezig.

Enkele pagina's verder zien we Jef Patat dronken tussen de vuinisbakken liggen en hij claimt dat hij een proces heeft verloren en daardoor alles kwijt is.

De volgende albums zien we hem soms nog schooien, maar het is pas vanaf De Tenor van Tollembeek dat hij zich herpakt en dat hij begint met mensen te manipuleren en duistere plannen te smeden.

 

Link naar reactie
8 uren geleden, Werner zei:

Nooit geweten dat daar een videoclip van was...

 

De videoclip dateert van jaren later, toen de song op CD werd uitgebracht (2009-2010): toen Urbanus heel wat clipjes en filmpjes inblikte en YouTube & VTMkazoom ontdekte.

In 1988 was dit al een singletje (maar dat wist je al) dat gratis bij een album stak:

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Hamirubi zei:

 

De videoclip dateert van jaren later, toen de song op CD werd uitgebracht (2009-2010): toen Urbanus heel wat clipjes en filmpjes inblikte en YouTube & VTMkazoom ontdekte.

In 1988 was dit al een singletje (maar dat wist je al) dat gratis bij een album stak:

 

 

 

Om het 20ste album te vieren, veronderstel ik.

Dus is het zogezegd de strip-Urbanus die zingt.

En dat verklaart dan ook de verwijzing naar nonkel Fillemon.

 

afbeelding.thumb.png.3167d3f2595d6e736d6e98accbbc328e.png

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...