Ga naar inhoud

Lelijke Nederlandstalige Woorden


Yncke

Recommended Posts

swaffelen.... moet ik die echt verklaren? Ten eerste een belachelijke bezigheid, ten tweede te zot voor woorden dat men daar genoeg aandacht voor gegenereerd heeft om er een woord voor te maken én ook nog eens in Van Dale terecht kwam. Hieruit blijkt mijns inziens dat zowat alles waar men op mag stemmen zal resulteren in winst voor het meest banale en platte wat voor handen is. En ja, zo zie ik de meeste politieke winnaars ook...

 

De eerste de beste die dit woord ooit nog in een boek, strip of tv programma gebruikt, mag van mij ogenblikkelijk tegen de muur gezet worden.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

mokke wordt ook in Brabant gebruikt.

Wordt mieke ook niet gebruikt?

 

'Verleden week de Patrick met zijn mieke gezien...'

 

Mieke wordt dan iets langgerekter uitgesproken.

Link naar reactie

Dus hoe minder uitgebreid je woordenboek is, hoe beschaafder je bent? Leuke logica hebben sommigen onder ons  :e007:

 

Jij zit blijkbaar nog in de fase van kwantiteit boven kwaliteit?

Gelukzak. Je hebt nog een hele mooie weg te gaan, die al geëffend is door zij die u voorgegaan zijn  :P

Link naar reactie

Jij zit blijkbaar nog in de fase van kwantiteit boven kwaliteit?

Gelukzak. Je hebt nog een hele mooie weg te gaan, die al geëffend is door zij die u voorgegaan zijn  :P

 

Leve de wereld van de synoniemen. De beste variant in de meest passende context maakt het leven gedifferentieerd. :D

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...