kbellon Posted November 8, 2020 Share Posted November 8, 2020 Heeft er iemand een idee of er ergens een bron is waar je kan zien in welke aantallen de strips die uitkomen worden verkocht, of eventueel slechts info over het oplage aantal. Vind dat altijd wel interessant om te zien welke strips het goed doen/minder goed doen op de Nederlandstalige markt. Ik meende mij vroeger een verkoop top 10 op stripspeciaalzaak te herinneren, maar deze is precies weg. Ik ben dus op zoek naar iets in die trend of indien het bestaat zelfs uitgebreider. Iemand die hier kennis van heeft? Quote Link to comment
Waldorf Posted November 9, 2020 Share Posted November 9, 2020 De Poort geeft maandelijks een top tien uit van de best verkochte strips. Geen aantallen. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Kool Thing Posted November 9, 2020 Share Posted November 9, 2020 22 uren geleden, kbellon zei: Heeft er iemand een idee of er ergens een bron is waar je kan zien in welke aantallen de strips die uitkomen worden verkocht, of eventueel slechts info over het oplage aantal. Vind dat altijd wel interessant om te zien welke strips het goed doen/minder goed doen op de Nederlandstalige markt. Ik meende mij vroeger een verkoop top 10 op stripspeciaalzaak te herinneren, maar deze is precies weg. Ik ben dus op zoek naar iets in die trend of indien het bestaat zelfs uitgebreider. Iemand die hier kennis van heeft? Die cijfers zijn niet voorhanden in het nederlandstalige taalgebied. De cijfers die vroeger op de SSZ.be stonden, kwamen van boek.be maar dat zijn cijfers zonder de verkopen van de stripwinkels... 1x per jaar maakt de SSZ.be een groot artikel over de verkopen bij de Fransen, maar ik dacht dat de Fransman die al die info verzamelde ermee gestopt was. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Peter Motte Posted November 9, 2020 Share Posted November 9, 2020 Voor de Franse albums kun je dat op internet vinden (link heb ik niet, wel ooit eens gevonden), maar voor de Nederlandse is het moeilijk. Af en toe sijpelt er iets door, maar meestal wordt het niet bekendgemaakt. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
kbellon Posted November 9, 2020 Author Share Posted November 9, 2020 Jammer om te horen dat dit niet echt te vinden is, maar bedankt voor de reacties! Quote Link to comment
Retardi Posted November 10, 2020 Share Posted November 10, 2020 Op 9/11/2020 om 15:18, Kool Thing zei: 1x per jaar maakt de SSZ.be een groot artikel over de verkopen bij de Fransen, maar ik dacht dat de Fransman die al die info verzamelde ermee gestopt was. Echt waar? Wie was dat dan?? Quote Link to comment
Ambreville Posted November 11, 2020 Share Posted November 11, 2020 Hier staan wat cijfers bij van nieuwe strips. http://bdzoom.com/160938/meilleures-ventes/zoom-sur-les-meilleures-ventes-de-bandes-dessinees-du-11-novembre-2020/?fbclid=IwAR3Ts6CHNzW7cAmmStbrhY4MGxlPBBMUKQHzghP3ddiDzG7otsdgmHURl7c Quote Link to comment
kbellon Posted November 12, 2020 Author Share Posted November 12, 2020 https://www.bdgest.com/top/ventes?semaine=2020-11-09 hier ook zoiets gevonden, maar dat is niet helemaal gebaseerd op de echte verkoop, eerder op wat mensen in hun verzameling plaatsen op BDonline als ik het goed begrijp Quote Link to comment
Peter Motte Posted November 12, 2020 Share Posted November 12, 2020 Dat heb je goed begrepen. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Kool Thing Posted November 12, 2020 Share Posted November 12, 2020 Op 10/11/2020 om 20:53, Retardi zei: Echt waar? Wie was dat dan?? http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts-2001.php#Stripjaarrapport-2019 De oudere rapporten staan blijkbaar niet meer online http://www.stripspeciaalzaak.be/Verkooptop10.php Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Yncke Posted November 12, 2020 Share Posted November 12, 2020 4 minutes ago, Kool Thing said: http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts-2001.php#Stripjaarrapport-2019 De oudere rapporten staan blijkbaar niet meer online Het jaarrapport van 2018 staat hier. Quote yncke.be Link to comment
Peter Motte Posted November 12, 2020 Share Posted November 12, 2020 Ik was dol op die rapporten. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Kool Thing Posted November 12, 2020 Share Posted November 12, 2020 31 minuten geleden, Peter Motte zei: Ik was dol op die rapporten. 2 Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
kbellon Posted November 12, 2020 Author Share Posted November 12, 2020 Die rapporten doen ze geloof ik nog wel hoor. Is een jaarraporten over aantal verschillende strips dat werden uitgegeven gedurende dat jaar. Niet verbonden met de verkoopcijfers (die andere link met top 10 natuurlijk wel ). Maar ik denk dat we over een dikke anderhalve maand wel weer zo een jaarlijks rapport kunnen verwachten Quote Link to comment
Recommended Posts