Ga naar inhoud

Raoul Cauvin: de 3 favoriete reeksen (poll)


Raoul Cauvin  

37 leden hebben gestemd

  1. 1. jouw 3 favoriete reeksen:

    • Agent 212
    • Arme Lampil
    • Bij Sjaak, tussen pot en pint
    • De Blauwbloezen
    • Cupido
    • Cédric (voorheen: Stefan)
    • De Gieren
    • G. Raf Zerk
    • Lowietje
    • De Musketiers
    • De ouwe blauwe
    • De Paparazzi
    • De Psy
    • Raf en de postzegels
    • Ramtamtam en Kirikieli
    • De Rioolkoninkjes
    • Sammy
    • Slemper en Slof
    • Smerissen
      0
    • Taxi-Girl
    • Vrouwen in 't Wit


Recommended Posts

Eigenlijk waren de Musketiers even leuk als De Blauwbloezen of Sammy. Jammer dat daar zo weinig verhalen van gemaakt zijn. Recent ook nog eens twee Ramtamtam en Kirikielies gelezen. De eerste was een enorme meevaller, de tweede viel dan weer wat tegen.

Mijn voorkeur gaat duidelijk naar de langere verhalen.

Link naar reactie
19 uren geleden, Suske zei:

Nu ben ik wel benieuwd welke albums je hebt gelezen. 

Ik weet al niet meer wat de eerste was (ik geloof dat ik het in een oude Robbedoes-bundeling las) Misschien dit? Het was in ieder geval een van de eerste.

afbeelding.thumb.png.8db16154fc9cb691c5b3f9ac85401981.png

 

De andere was deze. Niet dat het zo slecht was, maar qua plot stelde het niet veel voor en de verschrikkelijke jaren '70 Dupuis-lettering stoorde me enorm.

afbeelding.png.8098b8ff36ee527695386c8feb1f3ea1.png

 

Die albums zijn overigens heel mooi ingekleurd.

 

Toen de reeks wat volwassener werd en de thema's meer fanatsievoller (zéér on-Cauvin) las ik die overigens ook heel graag. Maar ik was toen natuurlijk wel 35 jaar jonger. Geen idee wat dat nu zou geven.

 

afbeelding.thumb.png.a0af386864362babc401bbf6b93da0ae.png

Link naar reactie

Eigenlijk had Cauvin voor zijn langere verhalen maar één trucje: neem een duo en laat ze de hele tijd kibbelen of toch zeker tegen hun wil met elkaar optrekken. In het geval van Ram&Kiri was dat duo de slechteriken van dienst. (en als dat overkomt als kritiek: dat is het niet!)

Link naar reactie

Jack en Sammy kibbelen niet. Op een enkele keer na wanneer Jack voor het geld kiest en Sammy voor de moraal (die met de dictator die Jack's moeder heeft ontvoerd).

 

Maar in elk van zijn reeksen (of toch die ik ken) zit er inderdaad wel minstens één opvliegend hoofdpersonage in: Cédric, Chesterfield, Jack, ...

Link naar reactie
1 uur terug, Tanuki zei:

Jack en Sammy kibbelen niet.

 

Inderdaad. Ik herinner me dat precies niet helemaal correct. Net eventjes de albums die ik hier liggen heb doorbladerd. J&S zelf houden het meestal vrij rustig, maar bij de nevenpersonages zitten er toch altijd een paar met serieus korte lontjes.

 

Anyway: Cauvin was een meester in de kibbelende en ruziemakende personages.

Link naar reactie
  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...