cinco Posted May 25, 2021 Author Posted May 25, 2021 En negeer die advertentie die vasthing aan één van de plaatafbeeldingen. Quote
Ambreville Posted May 25, 2021 Posted May 25, 2021 Je moet toch eens wat meer beginnen te lezen, om Taymans zo te negeren. om Cosey niet te moeten vermelden. Franq en Hergé zijn degelijke bergen tekenaars, maar geen onvergetelijke. Quote
hemweg Posted May 25, 2021 Posted May 25, 2021 Ik heb beide gelezen en kies voor het gebergte van Kuifje. Hier is het gebergte meer dan een decor voor een verhaal. Het (tot de hemel reikende) gebergte, de oosterse monniken en de zoektocht naar Tchang staan voor spiritualiteit en bezinning. Een van de mooiste boeken van Kuifje. Quote
hemweg Posted May 25, 2021 Posted May 25, 2021 3 minuten geleden, Ambreville zei: Je moet toch eens wat meer beginnen te lezen, om Taymans zo te negeren. om Cosey niet te moeten vermelden. Franq en Hergé zijn degelijke bergen tekenaars, maar geen onvergetelijke. Cosey koos ook voor Kuifje. Quote
Ambreville Posted May 25, 2021 Posted May 25, 2021 Mooi. Dezelfde scène. Smaak is wel niet transitief. buiten wijzen op inspiratie vertelt Cosey wel niets vergelijkend hier. Quote
cinco Posted May 25, 2021 Author Posted May 25, 2021 1 uur terug, Ambreville zei: Je moet toch eens wat meer beginnen te lezen, om Taymans zo te negeren. Ik heb het gewoon beperkt tot deze 2 keuzes. Was zeker niet de bedoeling om volledig te zijn. (want dat zou alleen maar leiden tot onvolledigheid) Wat niemand weerhoudt om andere voorbeelden aan te halen natuurlijk. Quote
cinco Posted May 25, 2021 Author Posted May 25, 2021 1 uur terug, hemweg zei: Het wordt tijd dat iemand die brokstukken van dat vliegtuig eens opruimt. Quote
cinco Posted January 24, 2022 Author Posted January 24, 2022 Het is alsof je bij die Largo-pagina de koude kan voelen. Dat heb je bij die Kuifje-bladzijde niet. (maar er zijn andere pagina's in het Kuifje-album waar je dat effect wel hebt) Quote
sanderg Posted January 25, 2022 Posted January 25, 2022 De bergen van Francq vind ik wat te steriel (dat heb ik wel vaker met zijn tekenwerk- ik vind vooral zijn lijnvoering vaak te dun).. Kuifje dus voor mij... Herge was een oerdegelijke tekenaar wiens werk ik altijd erg knap heb gevonden Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg
cinco Posted January 25, 2022 Author Posted January 25, 2022 4 uren geleden, sanderg zei: ik vind vooral zijn lijnvoering vaak te dun Ik zie dat niet dadelijk werken voor die reeks, dikkere lijnen. Quote
Suske Posted January 25, 2022 Posted January 25, 2022 Ik dacht dat Jacques Martin instond voor de besneeuwde bergen in Kuifje. Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986
hemweg Posted January 25, 2022 Posted January 25, 2022 Hergé documenteerde zich met het werk van o.a. Alexandra David-Neel en tekende vervolgens de bergen (wel of niet met medewerkers). Tijdens het tekenen aan 'Tibet' werkte Hergé samen met Martin aan de 'Thermozone'. Van Martin is ook bekend dat hij voor de 'Zaak Zonnebloem' scenes als de pleisterscene voor zijn rekening nam. Quote
hemweg Posted January 26, 2022 Posted January 26, 2022 17 uren geleden, hemweg zei: Hergé documenteerde zich met het werk van o.a. Alexandra David-Neel en tekende vervolgens de bergen (wel of niet met medewerkers). Tijdens het tekenen aan 'Tibet' werkte Hergé samen met Martin aan de 'Thermozone'. Van Martin is ook bekend dat hij voor de 'Zaak Zonnebloem' scenes als de pleisterscene voor zijn rekening nam. Thermozone moet natuurlijk zijn Thermozero en hier de bedoelde bijdrage van Jacques Martin. Quote
Peter Motte Posted January 26, 2022 Posted January 26, 2022 Op 25/5/2021 om 22:14, cinco zei: Het wordt tijd dat iemand die brokstukken van dat vliegtuig eens opruimt. aha, het is je ook opgevallen Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted January 26, 2022 Posted January 26, 2022 Op 25/1/2022 om 18:24, Suske zei: Ik dacht dat Jacques Martin instond voor de besneeuwde bergen in Kuifje. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Recommended Posts