Ga naar inhoud

🍫 De Chocoladebar


esteban²

Recommended Posts

Zou het geen idee zijn om het onderdeel The Chocolate Bar op dezelfde hoogte te zetten als "Algemeen", "Zoekertjes" en "Informatief" te plaatsen op het forum?  Dat kan dan bijvoorbeeld onderverdeeld worden in ...

Film & TV

Muziek

Food & Drinks

Overige

 

Zou volgens mij wel helpen qua overzichtelijkheid en misschien ook wat stimuleren meer threads over bepaalde onderwerpen per categorie te verkrijgen.  Enfin, dat is toch steeds het effect geweest bij fora waar ik in het verleden rondhing.

 

De huidige "Algemeen" bevat 8 onderverdelingen waarvan 7 over strips en tekentalent.  Dan lijkt het mij niet onlogisch The Chocolate Bar daar uit te tillen.

Wat jullie, @Tanuki, @Bonte, @Yncke ?

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Dank voor je input.  Zelf zie ik dat anders.

 

Dat dit forum enorm versplintert zou zijn, is een gevoel dat ik helemaal niet deel.  In tegendeel.  Het is heel erg duidelijk wat ik waar moet gaan zoeken, dat maakt een bezoek aan het forum extra aangenaam.  De enige opsplitsing die ik destijds wat vreemd vond, was was die van strips algemeen en Europese strips.  Maar voorlopig heb ik daar echter geen nadeel aan ondervonden.  Eerder het omgekeerde eigenlijk.  En eigenlijk zijn énkel de strips gesplitst.

 

Wel loop ik compleet verloren in The Chocolate Bar, wat het voor mij net een pak minder uitnodigend maakt om daar threads op te starten of door te nemen. Je moet er eindeloos in scrollen en zoeken tussen een heleboel zaken waar ik absoluut geen interesse in heb of die inhoudelijk mijlenver uit elkaar liggen.  Het is een allegaartje waarin veel verloren gaat door de wanorde.  Althans naar mijn gevoel.  Ik ervaar de huidige chocoladebar als een complete onoverzichtelijke warboel.

Mijn ervaring op tal van fora is dus net dat het onderverdelen in (bv) de voorgestelde categorieën eerder gaat uitnodigen om meer threads the creëren over een bepaald onderwerp.  Omdat ze gebundeld zijn.  Orde in de chaos maakt dat mensen met bepaalde interesses weten waar ze moeten zijn en ook voor anderen is dat zo duidelijker, meer helder.

 

Maar goed, dat is mijn idee.  Mogelijk kunnen anderen zich daar niet in vinden.  Dat is prima.  Ik kan 't maar in de groep gooien.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Of course, bedankt voor het gooien. :)

 

Zelf beschouw ik dit als een stripforum. De Bar is een plek om langs de kant even gezellig over niet stripgerelateerde koetjes en kalfjes te keuvelen. En in die zin is enige wanorde daar een beetje onvermijdelijk.

 

Eventueel zou je kunnen oproepen om een [thema] vooraan een topic toe te voegen in de bar?

Link naar reactie

Understandable.

 

Het zou nog steeds een stripforum blijven natuurlijk, de hoofdbrok blijft hetzelfde.  Daar gaat een kleine onderverdeling bij De Chocoladebar niets aan veranderen.  En de mensen die hier graag met elkaar 'praten', doen dat grotendeels ook bij de koetjes en kalfjes.  Net daarom, vond ik.

Maar goed, als jullie er niet voor te vinden zijn, dan is dat zo.  Geen plobreem. :) 

 

PS: Het thema vooraan gaat niet genoeg nageleefd worden, denk ik.  En maakt de titels nog eens langer.  Op andere fora (ondertussen offline) hebben we dat opgelost met icoontjes.  Waar hier nu een sterretje of bolletje staat, stond toen bv. een muzieknoot, filmklapper, etc.  Maar daar moeten we hier niet aan beginnen, want idd, de hoofdbrok blijft strips. ;) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • Bonte changed the title to 🍫 De Chocoladebar
2 hours ago, esteban² said:

Dat gaat bij mij niet.  Ik kan de icoontjes van 't forum niet in de titel plakken. (Edge/Vivaldi/Chrome)

Het ging bij mij eerst ook niet maar je moet de icoontjes kopiëren nadat het bericht effectief gepost is, niet tijdens je een bericht schrijft.

 

Ik heb een zoekopdracht geprobeerd op z'n emoji maar dat lukt jammer genoeg niet.

Link naar reactie
2 uren geleden, Bonte zei:

Het ging bij mij eerst ook niet maar je moet de icoontjes kopiëren nadat het bericht effectief gepost is, niet tijdens je een bericht schrijft.

 


Dat probeerde ik ook bij mijn videoclips-thread, maar ook dat lukt bij mij niet.  (Edge/Vivaldi/Chrome)  Forum-icoontjes uit het bericht kopiëren en alsnog in de titel gaan plakken wil niet werken.
 

2 uren geleden, Yncke zei:

Net getest vanuit Vivaldi, en het werkt wel voor mij tijdens dat ik 't bericht schreef. Voor de test heb ik een copy paste vanop unicode-table gedaan... (Vivaldi 3.1.1929.45, Debian10)

 

Icoontjes van elders (al dan niet code) zijn inderdaad ook hier geen probleem.

 

Dus we kunnen sowieso verder. :) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 1 month later...
On 6/1/2021 at 8:03 PM, Bonte said:

Persoonlijk ben ik er niet voor, het forum is nu al enorm versplintert en dat is niet goed. Nog verder opsplitsen zal voor minder interesse zorgen. 

o? Nee... voel ik niet zo. Duidelijk zijn er wel strip-liefhebbers vs comic en manga. Maar echt versplintert?

On 6/1/2021 at 9:05 PM, esteban² said:

 In tegendeel.  Het is heel erg duidelijk wat ik waar moet gaan zoeken, dat maakt een bezoek aan het forum extra aangenaam.  De enige opsplitsing die ik destijds wat vreemd vond, was was die van strips algemeen en Europese strips.  Maar voorlopig heb ik daar echter geen nadeel aan ondervonden.  Eerder het omgekeerde eigenlijk.  En eigenlijk zijn énkel de strips gesplitst.

 

.

eens.
 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...