Ga naar inhoud

Kobijn


cinco

Kobijn  

10 leden hebben gestemd

  1. 1. jouw 3 favoriete covers

    • Slaloms
    • Blacktown
    • Tikkie
    • Walter
    • Invalkrachten
    • Een nieuwe lente
    • D'r bij zijn
    • In de hel is het elke dag hetzelfde
    • Het staat in de sterren
    • De deeltjesversneller
      0
    • 't Is de computer, gekkie
    • @Infinitum
      0
    • Knettergek
      0
    • -
      0
  2. 2. jouw 3 favoriete albums

    • Slaloms
    • Blacktown
    • Tikkie
    • Walter
    • Invalkrachten
    • Een nieuwe lente
    • D'r bij zijn
    • In de hel is het elke dag hetzelfde
    • Het staat in de sterren
    • De deeltjesversneller
    • 't Is de computer, gekkie
      0
    • @Infinitum
      0
    • Knettergek
    • -


Recommended Posts

Alles gelezen uit de bieb behalve de pas verschenen delen. Nooit zelf aangeschaft. 'Een nieuwe lente' voor mij veruit beste album. Als de bieb de pas verschenen albums heeft aangekocht, zal ik ze sowieso lezen. Maar ik zal Kobijn niet snel zelf kopen. Te duur HC jasje ook voor dit soort verhalen. 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Die twee albums met korte computermoppen waren enorm flauw, maar verder werd de reeks alleen maar beter en beter met Het staat in de sterren en Een nieuwe lente als hoogtepunten. Het Robbedoes parodie album was ook zeer geslaagd.

 

Ik zou zeker de Nieuwe Avonturen ook kopen. 

 

Weet er iemand hier trouwens wat er mis was met dit album? Silvester heeft dit niet mee opgenomen in de vertalingen van de avonturen zonder Kobijn.

 

image.png.3e9860ae6943beb5b8208db0d33a8c86.png

Link naar reactie

Bij het uitbrengen van de Kobijn-box (2007!), waren er in het Frans maar 3 delen zonder Kobijn verschenen. In 2010 kwam daar plots 'Top ouf' bij. Die zou dus niet meer in de box passen. 'Les aventures de l'Univers' zal dan de meest logische kandidaat geweest zijn om niet in de reeks op te nemen. Het album lijkt zich zelfs niet echt af te spelen in de wereld van Kobijn. 

 

Grappig genoeg is de cover wel gebruikt om de box deels te sieren.

 

image.thumb.png.a51c3d85a87765802c878d43dfe9eef7.png

Link naar reactie
  • 1 year later...
  • 2 weeks later...
21 uren geleden, cinco zei:

De Kobijns die binnen één continuïteit afspelen vind ik eigenlijk beter dan de genre- en stripparodiëen zoals Blacktown, de Deeltjesversneller ed.

 

Hetzelfde bij mji. Enkele van de delen die gewoon in het hier en nu spelen vond ik geniaal, de meeste parodieen toch maar so là là (maar de Niet-Asterix is wel heel geslaagd).

Link naar reactie
  • cinco changed the title to Kobijn

Nu ik Knettergek zit te herlezen, merk ik dat dit eigenlijk het rechtstreekse vervolg is op Het staat in de sterren.

Het bouwt voort op de gebroken relaties van dat album en ook Richards ziekenhuissituatie wordt afgerond en dient als aanzet voor de verwikkelingen in dit verhaal.

Het wordt ook aangegeven dat er slechts enkele maanden zijn verlopen sinds de gebeurtenissen van dat negende album. (10 was buiten continuïteit en 11 en 12 waren filler met ondertussen gedateerde computerhumor)

 

700016798_Screenshot2022-12-19at13-43-33kobijn-kobijn-12-knettergek.jpg(JPEG-afbeelding7681024pixels).png.31446c15031a6af450f3613b83780d74.png

Link naar reactie
  • 3 months later...

In deze reeks zijn er zovele kleine details die mij soms pas bij een tweede lezing opvallen.

Die krullen die in de wolken verwerkt zijn bijvoorbeeld.

 

afbeelding.png.9ccf0b9804cdce60369ee578fdc031e9.png

 

Of die omcirkelde honde-shit waar je eerst niet noodzakelijk op let, maar wat dan later in de strip een verhaalelement blijkt te zijn.

 

afbeelding.png.015f7a877f916115cf64eb95d4f99563.png

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...