Ga naar inhoud

Kunst- favoriete kunstartiesten buiten striptekenaars om


sanderg

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Mijn vriend Luuk Bode is een Rotterdamse kunstenaar, die ook strips heeft gemaakt. Zijn meest recente kunstwerken zijn sinds een tijd allemaal vrij abstract maar hij heeft ook vrij grote schilderijen gemaakt met een soort cartoonstijl, die ik prefereer (maar dat mag je niet tegen hem zeggen :P ). Hier een paar voorbeelden gevonden.

 

luukportrait-luuk.jpg

luuk_bode.jpg

luuk.jpg

luukbode_luuk2.jpg

luuk ToonderLogoDEFligFez.jpg

luuk 2.jpeg

 

Dit is een voorbeeld van een recenter, meer abstract, kunstwerk. Toch ook heel mooi en interessant, maar anders dan het eerdere werk. Een kunstenaar evolueert nu eenmaal.

 

luuk recent.jpeg

Link naar reactie

Ik vond Norman Rockwell altijd mooie, leuke dingen maken.

 

Vroeger zou ik één van de Impressionisten noemen als favoriete kunstenaar (Degas, denk ik) maar de afgelopen jaren lees ik heel veel verhalen uit de oude tijdschriften. En dan probeer ik er ook meer over te leren - verschillende uitgevers, titels, schrijvers - en de kunstenaars die de covers schilderden. Sommige zijn heel bijzonder, vind ik.

 

Twee favorieten (tot nu toe) zijn Norman Saunders:

 

norman-saunders-1.jpg.8ff792d0f6b04ad11b3421483af99f0f.jpg

 

En H. L. Ward:

 

spicy-cover-ward-1.jpg.d5f3167b48eaf694fb5d4978482f7d82.jpg

 

 

 

Link naar reactie
Op 6/3/2024 om 12:30, cartoonesk zei:

Mijn vriend Luuk Bode is een Rotterdamse kunstenaar, die ook strips heeft gemaakt. Zijn meest recente kunstwerken zijn sinds een tijd allemaal vrij abstract maar hij heeft ook vrij grote schilderijen gemaakt met een soort cartoonstijl, die ik prefereer (maar dat mag je niet tegen hem zeggen :P ). Hier een paar voorbeelden gevonden.

 

luukportrait-luuk.jpg

luuk_bode.jpg

 

Heeft hij toevallig deze gemaakt?

IMG_1165.webp

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...