Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
alexjodo

Wordt Deze Vertaald?

Recommended Posts

Esteban zal wel volgen en kan er zo nog wel een paar opnoemen waar het gauw mee gedaan is. Saga drukt volgens mij zijn hc maar op 450 stuks, maar daar gaat ballon books nooit in mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vraag mij af of de (verwachte) prijs van de vertaalrechten ook niet een probleem zou kunnen zijn voor het rendabel genoeg zijn van een uitgave? (naast de kosten voor vertaling zelf en het drukwerk etc. dat duurder is per album voor lagere oplages)

Deel dit bericht

Link naar bericht

sowieso kopen !

OK. Ga ik waarschijnlijk toch doen na Kontiki's post gelezen te hebben. (dank je Kontiki) Maar voorlopig nog geen kruisverhoren over Orbital hoor. Het zal nml pas over een paar maanden worden en dan heb je nog geluk. Wat ik volgende maand ga kopen heb ik 3 jaar geleden op mijn lijstje gezet. Tja, dat is het met een kleiner budget he. Dan moet je de dingen spreiden over een langere periode.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ziet er gaaf uit. Beetje te Disney voor mijn smaak maar denk wel mijn soort strip. Fantasy, steampunk, yup: me likes.

En als we hier dan toch Franse reeksen aan het posten zijn. Wordt deze nu eindelijk nog eens vertaald:

9782723475822-L.jpg

In het Frans zitten ze al aan deel 3. Nieuwe Victoriaanse detective van de scenarist van Fog. Ik weet natuurlijk niet hoe goed Fog verkocht in het Nederlands maar ik vermoed dat hier wel gegadigden voor zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Die kans is vrijwel zeker, shakeitupguy.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Good for Shakeitupguy. What about Special Branch?

Geen idee.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Aléé , Crisse zal nog eens een reeksje opstarten , die wellicht nooit een einde zal kennen... (koop van die man al jaren niets meer )

Die Special Branch ziet er goed uit , ik gok op Medusa.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Aléé , Crisse zal nog eens een reeksje opstarten , die wellicht nooit een einde zal kennen... (koop van die man al jaren niets meer )

Ik dacht precies hetzelfde...  Ben eigenlijk ook die tekenstijl beu.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Er zijn enkele omstandigheden voor die onafgewerkte reeksen in het Nederlands:

- faillissement van Talent

- de dood van zijn vrouw

- de dood van de tekenaar voor wie hij schreef

- ruzie met Soleil-uitgever Mourad Boudjellal die uitmondde in een rechtszaak

- volle agenda van inkleurder Besson

- opstarten en afketsen van nevenprojecten (bv. een eigen animatiestudio)

Deel dit bericht

Link naar bericht

wel leuk dat saga nieuwe reeksen opstarten of zelfs volledig in 1 keer uitbrengen, maar verlang wel naar het vervolg van hun andere reeksen

Deel dit bericht

Link naar bericht

en vrees ook een beetje voor deze, de eerste 2 delen waren aangeboden door een ssz uit nederland voor 5€

Couv_173831.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Voor die reeksen hoef je niet te vrezen. Saga verkiest meer en meer om te wachten tot Franse cyclussen compleet zijn alvorens ze te vertalen. Dark Dragon Books bewandelt diezelfde weg om zich niet te laten vangen doro in het Frans voortijdig gestopte reeksen. 

Sienna maakt trouwens deel uit van de Free Comic Book Day en er komt misschien een herdruk van deel 1 en 2.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Saga begint steeds meer stripmarkt te veroveren het laatste jaar : mooie integrales , in één ruk een trilogie of tweeluik uitbrengen.

Ja , als je plukt uit andere striplanden en oudere reeksen moet je het zo doen.

Wellicht hebben ze ook niet veel geen stock meer liggen , maar of ze er iets aan verdienen das wat anders...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Dat zijn zaken die hen aanbelangen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dan heb je fout gegokt. Ik heb Eddy al een hele tijd geleden Special Branch getipt maar hij was niet geinteresseerd. Hoop dat ie zich nog bedenkt. Ben het met je eens dat dit prima in hun fonds past.

Deel dit bericht

Link naar bericht

En als we het over Saga hebben. Is dit niet iets voor hen:

9782723470766-L.jpg

Afgesloten reeks in vijf delen van bekende auteurs. Lijkt me toch wel dat, dat verkoopt. Ik zou dit zelfs wel in HC kopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Sorry Kontiki, je blijft bezig op deze manier. Maar weet je toevallig of 'Texas Cowboys' van Bonhomme en Trondheim, verschenen bij Dupuis in het Frans, vertaald gaat worden? Anders ga ik 'm binnenkort in het Frans aanschaffen...

post-124-0-80600800-1364247677_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Laten we afspreken dat als ik niet antwoord ik het ook niet weet. En in de meeste van die gevallen geldt dan dat je niet moet rekenen op een vertaling.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen