Guest Kontiki Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 Dei reeks heeft een lagere vertaalprioriteit dan bijvoorbeeld een Thorgal of een Largo Winch. Ik durf aan te nemen dat het in een volgende vertaalslag zit, zo ergens in april-mei. Dantès bijvoorbeeld verscheen ook al eens een halfjaar later in het Nederlands. Voorlopig niet panikeren dus! Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 Ow, ik antwoordde enkel op de cover van Het Bloed van de Porphyres. Quote Link to comment
Peter Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 Dit ziet er cool uit. Heeft iemand wat meer info? Quote Link to comment
lordofindifference Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 Blijkbaar een SF polar in twee delen, beide reeds verschenen in het Frans. ziet er zeer mooi uit, ik ben alvast geintrigeerd bespreking ; http://www.bedetheque.com/serie-31502-BD-Zaya.html voorbeeldje op : http://www.bedetheque.com/Planches/PlancheA_169325.jpg Quote Link to comment
Project_Z Posted December 4, 2012 Share Posted December 4, 2012 Morvan? nee dank u, daar heb ik al te veel onafgewerkte reeksen van staan... bvb. Reality Show, Al'Togo, Drie... en de Engel, De Herinnering aan Abraham,... Quote Z ! Link to comment
Rork Posted December 4, 2012 Share Posted December 4, 2012 Ik kan nooit nalaten om er even digitaal in te bladeren, de tekeningen zijn prachtig. Verder geen idee, mijn Frans is helaas niet zo goed vandaar dat een vertaling gewenst is. Meer pagina's hier. Quote Link to comment
linthout Posted December 5, 2012 Share Posted December 5, 2012 Dit ziet er cool uit. Heeft iemand wat meer info? Prachtige tekeningen, het verhaal valt ontzettend tegen.Ik vind het rotzooi. Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted December 5, 2012 Share Posted December 5, 2012 Morvan heeft me ook al meermaals ontgoocheld. Enkel van Reality Show was er ergens een verhaal dat jammer was dat het niet werd vertaald terwijl het andere album óók weer een tegenvaller was. Soms worden reeksen echt wel terecht stopgezet. Quote Link to comment
Peter Posted December 5, 2012 Share Posted December 5, 2012 Prachtige tekeningen, het verhaal valt ontzettend tegen.Ik vind het rotzooi. ok dan sla ik het over Quote Link to comment
Guest lucky luke Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 cel financien deel 4 is ook uit in het frans.Doet standard hier nog wat mee in hun crime scene? Quote Link to comment
beus Posted February 15, 2013 Share Posted February 15, 2013 wel interessant om te weten, ik heb deel 4 in mijn handen gehad in het frans en het is het einde van het verhaal/cyclus, dus hopelijk houdt standaard het nog effe vol Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted February 15, 2013 Share Posted February 15, 2013 Vergeet het maar. Quote Link to comment
beus Posted February 15, 2013 Share Posted February 15, 2013 ok dan wordt dit dus een Franse versie om toch een volledig verhaal te hebben (hopelijk is het laatste deel niet te economisch technisch anders wordt het zweten om alles te volgen!) Quote Link to comment
Guest Lucky luke Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Is er al wat bekend over de vertaling van De Meester van Benson Gate deel 3 en 4,of is dit de zoveelste niet verder vertaalde reeks? Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Afgevoerd. Quote Link to comment
De Hollander Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Mooi is dat dan weer, dit was best een goede serie! Balen!!! Quote Link to comment
Guest lucky luke Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Gaan ze nog wel verder met Orbital? Deel 5 is toch alweer een tijd geleden verschenen in het frans. Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Normala gezien wel, want die reeks verkocht behoorlijk goed in het Nederlands. Er is ook een spin-off op komst. http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/stapel/index.php?module=detail&stapel=1268 Quote Link to comment
Yncke Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Normala gezien wel, want die reeks verkocht behoorlijk goed in het Nederlands. Oef oef. Daar hield ik toch even mijn hart vast. Zeer knap reeksje, Orbital. Quote yncke.be Link to comment
Guest Kontiki Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Ik heb het voor alle zekerheid toch eens gevraagd want deel 5 dateert al van september. Quote Link to comment
Timhardt Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Morvan heeft me ook al meermaals ontgoocheld. Enkel van Reality Show was er ergens een verhaal dat jammer was dat het niet werd vertaald terwijl het andere album óók weer een tegenvaller was. Soms worden reeksen echt wel terecht stopgezet. is er al meer bekend over mijn jaar, van morvan en taniguchi? dat eerste deel vond ik erg goed! Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 IK vrees dat het bij dat ene deel blijft. Zowel in het NL als het FR flopte het keihard. Er waren 4 delen voorzien. Morvan lijkt trouwens serieus op zijn retour. Hij was de koning te rijk toen hij als scenarist van Robbedoes mocht beginnen. Plots werden al zijn projecten, die tevoren geweigerd werden, opgepikt door uitgevers. Vele ervan werden achteraf (voortijdig) stopgezet, veelal eerst in het NL. Quote Link to comment
lordofindifference Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 IK vrees dat het bij dat ene deel blijft. Zowel in het NL als het FR flopte het keihard. Er waren 4 delen voorzien. Morvan lijkt trouwens serieus op zijn retour. Hij was de koning te rijk toen hij als scenarist van Robbedoes mocht beginnen. Plots werden al zijn projecten, die tevoren geweigerd werden, opgepikt door uitgevers. Vele ervan werden achteraf (voortijdig) stopgezet, veelal eerst in het NL. Oei, toch geen gevolgen voor Konvooi of Taras Bulba ??? Beide reeksen vind ik echt wel goed, en ook Appoline en Heldorado vond ik best OK. Vanwaar die retour?? Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Neenee, Konvooi is Morvans grote succes. Wat Taras Bulba betreft was er iets met Igor Kordey, maar ik weet niet meer wat precies. En daarnet was ik te voortvarend over Mijn Jaar. In ons Op Stapel-archief vond ik het volgende terug. Deze info dateert van juni 2012: Mijn Jaar, de samenwerking tussen Jirô Taniguchi en Jean David Morvan, uit 2010 was allerminst een bestseller. Door het lange uitblijven van het vervolg van het vierluik, rijzen vermoedens dat de serie voortijdig is stopgezet. Deze keer ligt het echter aan de auteurs. Morvan schreef zodanig veel versies van deel 2 dat hij de tel is kwijtgeraakt. Onlangs bezocht hij nog een instituut voor gehandicapte kinderen. De laatste versie van het scenario is kort daarop verstuurd naar Taniguchi die het eens moet bekijken. Morvan wil nu snel werk maken van de delen 3 en 4. Door de aardbeving van 11 maart 2011 in Japan kreeg de stripreeks voor Taniguchi een lagere prioriteit. Quote Link to comment
lordofindifference Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Oef, bedankt Kontiki Quote Link to comment
Guest anony Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Dat was niet zo moeilijk, Kordey moet eerst de Verborgen Geschiedenis afmaken, dat was hem opgedragen door Delcourt. Maar intussen heeft hij Jour J 12 ook gemaakt Dus Keltos en Taras Bulba zullen wel voor 2014 zijn. Quote Link to comment
Guest timhardt Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Neenee, Konvooi is Morvans grote succes. Wat Taras Bulba betreft was er iets met Igor Kordey, maar ik weet niet meer wat precies. En daarnet was ik te voortvarend over Mijn Jaar. In ons Op Stapel-archief vond ik het volgende terug. Deze info dateert van juni 2012: Mijn Jaar, de samenwerking tussen Jirô Taniguchi en Jean David Morvan, uit 2010 was allerminst een bestseller. Door het lange uitblijven van het vervolg van het vierluik, rijzen vermoedens dat de serie voortijdig is stopgezet. Deze keer ligt het echter aan de auteurs. Morvan schreef zodanig veel versies van deel 2 dat hij de tel is kwijtgeraakt. Onlangs bezocht hij nog een instituut voor gehandicapte kinderen. De laatste versie van het scenario is kort daarop verstuurd naar Taniguchi die het eens moet bekijken. Morvan wil nu snel werk maken van de delen 3 en 4. Door de aardbeving van 11 maart 2011 in Japan kreeg de stripreeks voor Taniguchi een lagere prioriteit. gelukkig! mijn jaar is echt heel goed. Helldorado vond ik ook goed. Ik volg niet alles van Morvan, met Konvooi ben ik al een tijdje gestopt en de meeste reeksen hierboven ken ik zelfs niet eens. Quote Link to comment
Olsimar Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Mijn jaar is grote klasse en ik hoop echt dat dat afgemaakt wordt. Ik breng graag deze bespreking nog een keer naar voren http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=1841 Quote Link to comment
156 Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 Worden die nieuwe strips van Tanguy et Laverdure ook in het nederlands uitgebracht? Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 Het moet nu wel lukken dat ik een halve minuut geleden de Nederlandstalige cover zag van deel 26 in de reeks Tanguy en Laverdure, binnen enkele maanden te verschijnen bij... Arboris. Niet bovenstaand album evenwel, maar Gevangene van de Serviërs. Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 En een integrale uitgave van Het Land van Langvergeten - cyclus 3 is ook niet kwaad. Quote Link to comment
Roque Ja Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 Misschien een domme vraag, maar waarom niet beginnen met cyclus 1? Quote Link to comment
striphooligan Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 Hier ook een domme vraag en minder domme (?) opmerking: Ik begrijp volkomen jullie frustratie wanneer een reeks na een paar delen niet verder wordt vertaald! Maar menigeen komt met nieuwe boekjes die allen in Frankrijk uitkomen, zijn er dan al niet genoeg nieuwe uitgaves? Van wat er uitkomt (hele karrevrachten)is het zelfs onmogelijk (op een enkele rijke freak na) alles te kopen. En dan bedoel ik alleen de fraaie boekjes en niet de waspoeder rommel. Quote Link to comment
156 Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 Van wat er uitkomt (hele karrevrachten)is het zelfs onmogelijk (op een enkele rijke freak na) alles te kopen. Moet dat dan? Zouden er personen zijn die alle misdaadromans kopen die er uitkomen? Of alle kookboeken? Of ... Quote Link to comment
Recommended Posts