Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

makyousei

Star Wars Comics

Recommended Posts

Sommige Star Wars comics zien er goed uit. 

Toch sluit ik me aan bij een wijs man op het internet die zei: "Ik geef geen oordeel over de kwaliteit van de verhalen, maar alles wat zich buiten de films afspeelt is gewoon gelicentieerde fan fiction."

Woorden om op een tegeltje te plakken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, carioca zei:

Sommige Star Wars comics zien er goed uit. 

Toch sluit ik me aan bij een wijs man op het internet die zei: "Ik geef geen oordeel over de kwaliteit van de verhalen, maar alles wat zich buiten de films afspeelt is gewoon gelicentieerde fan fiction."

Woorden om op een tegeltje te plakken. 

So? Hij geeft geen oordeel over kwaliteit wegens niet gelezen, maar heeft wel een mening?

Daar zat ik op te wachten.

Feit is dat Dark Horse hele goede runs had, met verhalen die beter waren dan sommige films. Ik denk daaraan spontaan aan Knights of old repulblic, Dark times, republic, eva.

Marvel maakt de films weer levendig, maar qua comics is het helaas huilen met de pet op totnogtoe.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Die man weet precies ook niet dat er buiten de films nog veel officiële, ook door Lucas mee gemaakte fictie is? 

Van heel slechte (zoals de Kerstspecial) tot zeer goeie (de eerste vier seizoenen van The Clone Wars). 

Ik ben heel blij dat ik mijn Dark Horse boeken nog heb, ook al heeft Disney die uit de officiële canon gezwierd. Want die zijn zeer goed, in tegenstelling tot wat Marvel produceert. 
Disney houdt ook krampachtig vast aan één tijdsperiode. De twee laatste films vond ik gelukkig nog goed, maar ik heb schrik dat ze zich teveel gaan beperken... En dan moeten de fans het plots niet meer. 

Jammer genoeg trekt SW Rebels op niks meer. Well done Disney. 't Is het laatste seizoen, maar toch, er zat veel meer in. 
Nu zouden ze eindelijk bezig zijn aan een live action serie (maar daar is al jaren sprake van). Ik heb er goede hoop op. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 hours ago, Dark Dragon Books said:

Vraagje. We gaan misschien van start met vertalingen van Star Wars Legends. Welke verhalen vind jij de beste?

IMG_5946.JPG

De Thrawn Trilogie zou fantastisch zijn

Ik heb de Engelse omnibus, maar de trilogie op Europees groot formaat is :hartje:!

of de classics; Tales of the Jedi met Ulic Qel-Droma, Nomi Sunride, Exar Kun!  

Deel dit bericht

Link naar bericht

7 uren geleden, Dark Dragon Books zei:

Vraagje. We gaan misschien van start met vertalingen van Star Wars Legends. Welke verhalen vind jij de beste?

IMG_5946.JPG

Ik heb er even een foto van moeten nemen, want mijn geheugen is niet zo goed meer... Ik heb er veel meer gelezen, maar ik heb enkel die op de foto gehouden, of zelfs vervangen door omnibussen. 
Ik weet niet hoe Marvel die comics bundelt, maar alles op de foto is van Dark Horse en valt dus automatisch onder Star Wars Legends. 

IMG_20180310_145406.thumb.jpg.eb67e66ea654fe04518bee70c099635d.jpg

De eerste HC is er één die ik zeker wou hebben, omdat het de trouw is tussen Luke en Mara Jade. Maar dat is GEEN goeie strip. 

Daarnaast The Thrawn Trilogy, had ik in de 90s in trades, en die trilogie is zeer goed, maar niet altijd even makkelijk te volgen. Het is een verstripping van drie romans, en zes comics per boek is een beetje beperkt als je het mij vraagt, maar toch zeer goed. 
Dan Dark Empire Trilogy, had ik ook in trades lang geleden, en als ik me goed herinner is het eerste deel van deze trilogie, de eerste SW strip die Dark Horse maakte, in een periode dat er nauwelijks nog over SW werd gepraat. Dankzij Dark Horse is er volgens mij ;) ook nieuwe SW in de cinema geraakt. Denk ik. ;) De eerste twee delen van deze Trilogie zijn zeer goed, het laaste deel is minder, wegens omstandigheden is dit heel vlug afgewerkt geweest in slechts twee comics. 
The Crimson Empire Saga heb ik ook zeer graag gelezen, maar hierover zijn de meningen verdeeld. 
't Boekje daarnaast wou ik gewoon hebben omdat het over de jonge Qui-Gon Jinn gaat. Leuk, meer niet. 

De boeken daarnaast, zijn alle boeken die over Quinlan Vos gaan, plus één van die omnibussen die plat liggen. Wat mij betreft het interessantste personage uit SW Legends, en ook één van de beste verhalen. Zoals je ziet aan de nummering heb ik dus niet alle volumes :) enkel die die nodig zijn om Vos' verhaal te kunnen volgen. 

Dan Dark Times, een heel goeie reeks ook, die zich afspeelt in de periode tussen Ep. III en Ep. IV. Deel 3 heb ik niet, want dat maakt deel uit van een crossover. 
Daarnaast Empire & Rebellion, dat zijn de delen waar verhalen in staan over Luke, Han & Leia, in de latere delen ook met een langere verhaallijn. Ik lees dat graag. Maar ik weet dus niet hoe Marvel dat allemaal bundelt. En zoals je ziet heb ik de reeks ook weer niet volledig. Enkel de delen die ik wil, dus. 

En daarnaast de vier delen geschreven door Brian Wood. Ik vond die zeer goed, al moest ik het even gewoon worden. 

Dan heb ik nog drie omnibussen naast die van Quinlan Vos, maar wat daar in staat, dat weet ik niet meer ;) het zal allemaal wel meer dan leuk geweest zijn, anders had ik ze niet gehouden. 

Dus: Thrawn Trilogy, Dark Empire Trilogy, Quinlan Vos, Dark Times, Empire& Rebellion en die van Wood vind ik de beste. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Die Trawn Trilogie is een goede tip. Zeer geschikte tekenaars ook. Olivier Vatine en Terry Dodson zijn niet de minsten. Het tekenwerk is voor nu ook nog steeds zeer ok. Bij Tales is dat nu net wat minder. Zeker de eerste delen. Maar misschien is dat een persoonlijke mening.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ben het eens met Kuzuri. Ik vind die krantenstrip verhalen door Al Williamson ook wel zijn charmes hebben, maar die Thrawn trilogie lijkt me een perfect startpunt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 minuten geleden, mojo zei:

Ik ben het eens met Kuzuri. Ik vind die krantenstrip verhalen door Al Williamson ook wel zijn charmes hebben, maar die Thrawn trilogie lijkt me een perfect startpunt. 

De Thrawn Trilogie is het geworden. Die gaan we dit jaar nog alle 3 uitbrengen. Eerst in luxe hardcover, daarna softcover. Vergelijkbaar dus met de Remasterd filmalbums.

IMG_5948.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 10-3-2018 om 09:26, Dark Dragon Books zei:

IMG_5946.JPG

Hoi

Hoe gaat dat dan in zijn werk deze vertaling?

Zal best een heel werk zijn

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 3/11/2018 at 6:07 AM, Dark Dragon Books said:

De Thrawn Trilogie is het geworden. Die gaan we dit jaar nog alle 3 uitbrengen. Eerst in luxe hardcover, daarna softcover. Vergelijkbaar dus met de Remasterd filmalbums.

IMG_5948.JPG

Manly tears....:e007: 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 12-3-2018 om 07:00, g4rc zei:

Hoi

Hoe gaat dat dan in zijn werk deze vertaling?

Zal best een heel werk zijn

Klopt, en ondanks de grote hoeveelheid nieuwe titels blijft elke losse titel elke keer weer een uniek project. Gelukkig hebben we een goed team van mensen die zich met hart en ziel inzetten om maandelijks mooie strips te maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen