Ga naar inhoud

[Tweede Ronde (2)] achtercover 51 vs. achtercover 15


Yncke

Welke achtercover vind jij de 'beste'?  

64 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke achtercover vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 10-01-19 at 07:00

Recommended Posts

Tweede ronde.

 

Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

51.jpg.c960d3828ae76e96a96665f6d987c983.

 

Voorbij de Steen: Het spoor van Demer.

Dit is een achtercover die één geheel vormt met de voorpagina, waarop Demer te zien is die zwoegt in de sneeuw. Op de achtercover zien we zijn spoor. Op die manier komt de titel twee keer voor: één keer in woorden op de cover, en één keer op de achterzijde in beeld.

 

Yncke

 

 

B

 

15.jpg.28dbe9c9644db026941331a9813b6436.

 

Deze backcover is van de Deense uitgave van " de zevenslaper" van Agent 327. Door de opbouw een van de meest originele backcovers die ik ben tegengekomen.

 

Rik

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
2 uren geleden, Vittorio zei:

De Agent krijgt wat mij betreft 327 strafpunten voor de bijbehorende Deense front cover:

Jamaar, das niet eerlijk. Daar kan die achtercover niets aan doen.

 

8 minuten geleden, Yncke zei:

Maar B is zo geel! Zo heel erg geel!

Meteen ook de reden waarom ik deze keer voor het zachte blauw van A ga kiezen (jammer van die beige toetsen). Ook al is die tekst heel storend geplaatst. En is B eigenlijk origineler.

Link naar reactie
1 minuut geleden, esteban² zei:

Welk geel ligt overigens et dichtst bij de werkelijkheid? De achter- en voorkant alhier zijn een wereld van verschil.

Da's apart want zowel de voor als achterkant zijn van hetzelfde album, namelijk het mijne...

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
6 uren geleden, Tom B zei:

Jamaar, das niet eerlijk. Daar kan die achtercover niets aan doen.

 

 

Maar een deel van die front cover, de agent zelf, staat ook op de achterkant, kijk maar eens goed naar die beentjes. Die handjes zijn er volgens mij door een andere tekenaar/ontwerper bij geplakt. Als je goed kijkt, ziet het er niet uit... 🙄

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...