Ga naar inhoud

Help eens een forummer


Timhardt

Recommended Posts

LOL!

De stripbeurs op  westzeedijk in 1980 was mijn aller aller eerste stripbeurs :cheerf2:

Leuk dat je die hebt gevonden!

Ik kan me die dag nog heel goed herinneren, er was die dag een regenbui en de handelaren die buiten stonden kwamen met verregende boekjes van de Oberon zwartwit reeks naar binnen en die vroegen, voor mij in die tijd, verschrikkelijke dure prijzen.

(ik was toen 15 of 16 jr oud en ik had toen nog niet zoveel geld als nu!)

Maar nee!

Het moet toch echt in Dordt zijn geweest.

Wel leuk dat je ons helpt!.

Maar ik ben bang dat het te kleine beurs was en dat de toen volwassen personen die er toen kwamen nu dood zijn of

niet nu op social media komen

Link naar reactie

Misschien is het handig dat Martin even nagaat waar de boxscholen toen zaten? Ik kon een bokscentrum vinden aan de Edisonstraat of misschien Hercules aan de Noordendijk. Veel zullen het er niet geweest zijn denk ik.

En een boksring staat niet zomaar in een sporthal.

Ik woon zelf in Dordt en ik kan mij daar niets meer van herinneren ik was toen pas 8 jaar oud.

 

Link naar reactie

Al geprobeerd.

Hij weet het niet meer, en dat is ook wel logisch.

Hij heeft in zijn leven honderden grote en kleine beurzen gedaan en dan ik begrijpen dat je het niet meer weet.

Ook aan hem gevraagd of misschien IJf Blokker nog iets weet .

Maar volgens Martin, moet je nu niets aan IJf iets vragen.

Dit wegens IJf (92 jr) zijn slechte gezondheid.

 

Link naar reactie

P3TJQ je brengt me wel op een idee!!

THX!! 🖕

Voor de opkomst van de internet had de Algemeen Dagblad op donderdag altijd een bijlage van alle evenementen in Nederland.

Dat kon zijn lange afstand wandelingen (oefenen voor de Nijmeegse 4-daagse) tot de meest wazige beurs die er was!

Dat is ook één van de redenen waardoor De Stripdagen in die tijd zo groot is geworden.

Ze kregen in die periode heel veel aandacht.

Dit is de plek waar ik moet gaan zoeken!

Link naar reactie

Dat weet ik dan niet meer.

Je zou dat op Delpher kunnen zoeken.

Zijn wel 52 weken zoeken dan.

Hier in Dordt had je de Dordtenaar, ik kan mij niet herinneren of dat toen al een kopie was van het Algemeen Dagblad met een Dordtse bijlage zoals tegenwoordig.

 

Mijn eerste beurs waren de stripdagen in het Congresgebouw in Den Haag.

Ik was toen net 12 of 13 jaar.

Daarna naar het Turfschip in Breda.

Toen ik mijn ov jaarkaart kreeg door heel Nederland.

Indertijd ook nog een tekening gescoord van Martin🤣😂🤣

 

Link naar reactie

Mijn eerste grote stripbeurs was in 1981 De Stripdagen.

Toen nooit van gehoord, maar door een artikel in de Algemeen Dagblad.

Als jochie van 17 ben ik er naar toe gegaan (met de trein) en daar heb ik mijn aller eerste tekening ooit van een tekenaar gekregen.

Dat was bijzonder!

 

Betreft zoekwerk valt denk ik wel mee. Het is de AD van donderdag te pakken zien te krijgen en dan een zoekfunctie met de woord strip erop los laten.

Leuk klusje om tijdens de periode Kerst en Oud en Nieuw te doen

Mazel 1981.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
1 uur geleden, Rik zei:

De hermetische garage is wel uitgegeven met majoor Fataal in de hoofdrol. Ik durf niet te zeggen of er de verhalen van de Spaanse uitgave er ook allemaal in staan.

 

Mayor zegt mij niets.

 

 

 

Dank Rik, ik kwam deze tegen, mijn collectie bevat eigenlijk best wel weinig Moebius.

 

De Majoor fataal van Yendor

De omweg ook van Yendor

De ogen van de kat

De incal natuurlijk

Silver Silver

Edena van Sherpa

Het gekroonde hart integraal van Oog en blik

 

Dat was het wel zo'n beetje.

Link naar reactie

Mayor = Majoor fataal


Met de uitgave "De Majoor fataal" van Yendor heb je de verhalen uit beide boeken al in de kast staan.

 

Ik zou zeggen dat je collectie juist behoorlijk veel Moebius bevat.
Alleen the Long Tomorrow kan ik je nog aanraden. Een kort verhaal en een soort van voorloper van de Incal. Opgenomen in "Is mens lekker".

Link naar reactie
3 uren geleden, Captivant zei:

Ik kom hier op terug. Er is meer verschenen van majoor fataal.

 

In 2008 in het Frans "Le chasseur déprime" (en later dus ook in het Spaans)

 

Le-chaeur-deprime.jpg.4bcc87f80194238df58b8fe08f9ac57c.jpg

 

En in 2012 "L'homme du Ciguri"

 

25411319._UY434_SS434_.jpg.5cc5fbac5f2b49fa6558159d537be9a2.jpg

 

 

Ik heb hier geen Nederlandse uitgaven van gezien.

 

 

Dank, de inhoud van dit boekje kan ik ook niet plaatsen, professor @Neat Stuff misschien.

 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
Op 7/11/2022 om 02:56, Captivant zei:

Ik kom hier op terug. Er is meer verschenen van majoor fataal.

In 2008 in het Frans "Le chasseur déprime" (en later dus ook in het Spaans)

En in 2012 "L'homme du Ciguri"

Ik heb hier geen Nederlandse uitgaven van gezien.

 

De man van de Ciguri is in het Nederlands verschenen, zowel bij Arboris als bij Sherpa:

https://www.lastdodo.nl/nl/items/7112001-de-man-van-de-ciguri

 

Le chasseur déprime (het derde deel in de reeks) hadden we ook willen uitgeven, maar we kregen helaas geen toestemming van mevrouw Giraud... 😞

 

Le Major is een volledig op zichzelf staand boek. De Franse versie werd in Nederland verspreid door Dark Dragon Books, maar ik geloof dat die inmiddels niet meer leverbaar is.

Link naar reactie
Op 1/12/2022 om 13:35, Sherpa zei:

 

 

 

Le Major is een volledig op zichzelf staand boek. De Franse versie werd in Nederland verspreid door Dark Dragon Books, maar ik geloof dat die inmiddels niet meer leverbaar is.

Dat vermoedde ik al, er is dus wel ook een Spaanse versie van, nog plannen om deze te gaan doen ?

Link naar reactie

Alle Moebius-boeken die we hebben uitgegeven zijn via Humano gegaan, die hebben de publicatierechten van het oudere werk.

We hebben geen contact met mevrouw Giraud, dus weten we niet wat ze ervan vond.

Voor alles wat bij Stardom of Moebius Production is verschenen (bv. Inside Moebius) hebben we de hoop opgegeven.

 

P.S. Ik zie nog 2 exemplaren van Le Major te koop staan op LD.

Link naar reactie
  • 9 months later...
  • 2 months later...
Op 26/10/2022 om 21:19, AHMO zei:

Een goed idee!!

Ik heb gelijk 3 jaargangen Stripprofiel doorgenomen (1981 - '83).

Helaas niets gevonden over deze beurs gevonden.

Wel heel veel over de Stripdagen in Breda.

en een stripbeurs (in Gleevers dagboek) wat volgens mij één van mijn eerste stripbeurzen was die ik ooit bezocht en dat was een kleine stripbeurs in Maassluis.

Toch weer leuk om die oude bladen weer een keertje door te nemen.

 

Leuk om te lezen. Die kleine stripbeurs in Maassluis heb ik in 1982 georganiseerd. De aflevering van Gleevers dagboek stond inderdaad in Striprofiel.

 

Link naar reactie
  • 4 months later...
Op 25/10/2022 om 20:36, AHMO zei:

Wie kan ons helpen!

Het gaat om een iconische foto met Frans Piët in de boxring , samen met  IJf Blokker, Dik Bruinestein en Martin Lodewijk.

Wie weet er nog van een stripbeurs rond 1982 en het was zeer waarschijnlijk in Dordrecht en ook nog eens in een sportschool.

We (Martin Lodewijk en ik) willen graag weten wat de naam van de beurs was en of het ook een beurs in 1982 was en of het ook in Dordrecht werd gehouden.

Frans Piet 1982.jpg

Het is lang geleden dat ik het gevraagd hebt.

Maar voor degene die het interesseren

Ik heb het eindelijk uitgevonden waar en wanneer deze foto (Frans Piët in de boxring , samen met  IJf Blokker, Dik Bruinestein en Martin Lodewijk.) gemaakt is

Het was in "Het Bokscentrum" te Dordrecht daar was 28 t/m 30 december 1981 een Stripbeurs.

Ik heb deze poster trouwens gisteren op de 22e Oost-Nederlandse Stripboekenbeurs op de kop getikt.

Leuke beurs waar je dit soort pareltjes nog kan vinden

 

poster Stripfestival81 te Dordrecht  zw.jpg

Link naar reactie

Stripwinkel Sjors had volgens mij niets met de organisatie te maken.

Ineke van Stripwinkel Sjors kon het in ieder geval niet herinneren

Het was wijlen Arco van Os die dit organiseerde (Bij velen meer bekend om Stripschrift en uitgeverij Stripstift).

Hij had toendertijd ook een stripwinkeltje (Old Comic House).

Meer foto's over die periode zou erg leuk zijn

Ik heb in ieder geval ook wat krantenknipsels over deze beurs gevonden.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...