Ga naar inhoud

Help eens een forummer


Timhardt

Recommended Posts

11 uren geleden, linthout zei:

Welke stripwinkel verkoopt nog Franse strips? Want dat begint een serieus probleem te worden.

In Brussel, the house of comics. Hij lag naast de tweede die hierboven staat, qua kleur. Nog meer de kleur van keeping two. Ik weet dat het erg vaag is, maar dat is net het probleem.

 

Ik was eigenlijk ook op zoek naar iets moois voor in mijn woonkamer. Iets dat niet iedereen heeft. In Brüssel lag er wel wat, maar niet die coup de foudre die ik zocht. Tips zijn welkom.

Link naar reactie
12 uren geleden, Timhardt zei:

Mijn Frans is wel ok, maar niet goed genoeg om dit echt te lezen. Ik vind engels trouwens erg prettig om lezen.

Klopt wel hoor dat Engels prettiger is. Maar ik vind Frans wel een mooie taal. Ik heb het "voordeel" dat vroeger in de lagere school het Frans er letterlijk werd in gedramd. Kadaverdiscipline was dat toen en dat was toen allesbehalve prettig. Maar dat maakte wel dat ik meer vertrouwd ben geraakt met het Frans dan met het Engels dat pas achteraf kwam als normalere lessen in de middelbare school. Maar ik lees toch het liefst in het Nederlands.😉

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Wie kan ons helpen!

Het gaat om een iconische foto met Frans Piët in de boxring , samen met  IJf Blokker, Dik Bruinestein en Martin Lodewijk.

Wie weet er nog van een stripbeurs rond 1982 en het was zeer waarschijnlijk in Dordrecht en ook nog eens in een sportschool.

We (Martin Lodewijk en ik) willen graag weten wat de naam van de beurs was en of het ook een beurs in 1982 was en of het ook in Dordrecht werd gehouden.

Frans Piet 1982.jpg

Link naar reactie

Ik zal even de geschiedenis van mijn zoektocht vertellen..

Zaterdag op de terugweg van Stripfestival Breda, reed Martin (Lodewijk) met me mee.

Tijdens een gesprek over koetjes en kalfjes.

Kwam hij toevallig over een foto, die hij ergens nog had, met Frans Piët en hemzelf in een boksring.

(Niet helemaal toevallig, ik verzamel alles van Sjors en Sjimmie en ik wil oooit een S&S verzamelwerk uitgeven).

Hij dacht dat die in 1982 en in Dordrecht, tijdens een stripbeurs gemaakt was.

Aan Meerten Welleman, voorzitter van de Stripschap, gevraagd of hij er meer van afwist.

Die heeft intern nog lopen zoeken, maar hij niets over deze beurs of foto vinden.

Toen kwamen op het idee om aan Ineke van Stripwinkel Sjors te vragen.

Die wist dat er ooit een kleine stripbeurs was in een sportschool (en die had ook een boksring)

Dus we waren al een stap verder. Het was in  Dordrecht en daar was een sportschool met een boksring.

Omdat het leek op een bokswedstrijd, met een virtuele tegenstander.

Dacht ik een wedstrijd tussen de oude en en nieuwe tekenaar.

Robert bezocht vroeger ook vaak stripbeurzen.

Dus...

Robert van der Kroft gevraagd of hij er iets van deze foto afwist.

Helaas...

Hij was toen een fan van IJf Blokker en als zoiets geweest was, had hij het zeer zeker geweten.

 

Gelukkig zijn we wel wat verder in onze zoektocht, maar ik wil graag er meer vanaf weten

Zoals waar , wanneer , de reden en wie was de fotograaf .

Het is namelijk een leuke foto en ik wil die ooit gebruiken voor mijn Sjors en Sjimmie overzicht.

Link naar reactie

Een goed idee!!

Ik heb gelijk 3 jaargangen Stripprofiel doorgenomen (1981 - '83).

Helaas niets gevonden over deze beurs gevonden.

Wel heel veel over de Stripdagen in Breda.

en een stripbeurs (in Gleevers dagboek) wat volgens mij één van mijn eerste stripbeurzen was die ik ooit bezocht en dat was een kleine stripbeurs in Maassluis.

Toch weer leuk om die oude bladen weer een keertje door te nemen.

 

Link naar reactie

In mijn kast helaas geen tijdschriften uit 1982.

Ik heb nog op Delpher gezocht. IJf Blokker, Frans Piet, Dick Bruynesteyn, Stripbeurs Dordrecht en Martin Lodewijk. Misschien dat een krant erover had gepubliceerd.

 

Wel een aantal artikelen kunnen vinden van Martin Lodewijk, maar niets over een beurs.

Ik weet nu wel dat agent 327 verscheen in Het Vrije Volk, De gesel van Rotterdam🤣😂🤣

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...