Ga naar inhoud

Help Eens Een Forummer: Stoppen Met Roken


mister o

Recommended Posts

nee! Net minder alcohol drinken, ik vond het net een pak moeilijker om te stoppen als ik iets gedronken had. Wat wel helpt is om zoveel mogelijk iets in uw mond te steken, ik bedoel dat niet als een pervert maar eten of kauwgom en dergelijke

Ik vond het persoonlijk enorm irritant om me zo afhankelijk aan iets te voelen en ben echt enorm blij dat ik gestopt ben, een sigaret doet me echt niets nu

Link naar reactie

Van roken krijg je longkanker mensen. Het staat op de pakjes nota bene. Daarnaast slibben je aderen dicht, wat de kans op beroertes vergroot. Staat vast ook op de pakjes. Misschien een keertje een rondje lopen over de longkanker afdeling van een ziekenhuis? Ik weet uit ervaring dat het er afschuwelijk is, net als op de afdeling van mensen die een beroerte hebben gehad. Dat wil je jezelf toch niet aandoen? Daarnaast wordt je huid sneller dun en oud. Gele vingers etc etc.Hou dat dus in je achterhoofd telkens als je aan een sigaret denkt.

 

Iets positiever... Hoeveel extra strips kun je kopen van al die sigaretten die je wegstoomt in de week?

 

Sterkte en hopelijk houdt je het vol :)

Link naar reactie

De beste tip die ik je als ex-roker kan geven: kijk niet verder dan vandaag. "Vandaag ga ik niet roken" is gemakkelijker vol te houden dan het idee "Ik mag NOOIT meer roken". Je houdt jezelf zo wat voor het lapje, maar het loont. Het duurde maanden eer ik weer wist wat aan te vangen met mijn handen en eer ik weer niet constant aan roken zat te denken. Succes!

Link naar reactie

ik ben vrijdag op zaterdagnacht gestopt met roken,

heb meer dan 22 jaar gerookt, en wil er graag vanaf.

ik tril een beetje, en ben licht sjagerijnig.

Iemand tips om dit vol te houden?

Ik  bedoel dus met roken, trillen doe ik zelf al :e002:

 

Dat zenuwachtig gedoe en trillen heeft bij mij twee dagen geduurd. Dan was't gedaan. De afhankelijkheid in je harses duurt max. 3 dagen. De lichamelijke zin in een sigaret kan tot drie weken aanhouden.

Nicotine kalmeert de zenuwen niet. Integenstelling van wat algemeen wordt aangenomen is nicotine geen kalmeringsdrug maar een oppepper.

Inmiddels ben ik bijna vier jaar gestopt. En daar ben ik heel blij om, en voel me stukken beter.

 

Tips :

1. Roken doe je omdat je verslaafd bent, niet omdat het lekker zou zijn. Onthou : je mist echt niks.

 

2. Denk niet : ik wil roken maar ik mag niet. Denk wel : ik mag roken, maar wil het niet, en daar ben ik blij om.

 

3. Zin in een sigaret : drink een glas water.

 

4. Rook nooit nog één sigaret, op een feestje of zo, denkende dat eentje wel geen kwaad kan. Je bent direct weer verslaafd, en 's anderendaags ga je om een pakje.

 

5. Geen nicotine vervangers. Je blijft verslaafd. Neem dan liever een gewone kauwgum.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Meer sex? Ik weet niet of het helpt maar je kunt het maar proberen.  :e005:

De tips hier klinken wel goed denk ik, je moet gewoon voorbij die cold turkey periode en dan niet meer herstarten, ook niet eentje op een feestje.

 

Ik ben alvast blij dat niemand hier in huis rookt, het was dan ook een voorwaarde in de relatie, sommige zaken zijn te belangrijk. 

Link naar reactie

Meer sex? Ik weet niet of het helpt maar je kunt het maar proberen.  :e005:

De tips hier klinken wel goed denk ik, je moet gewoon voorbij die cold turkey periode en dan niet meer herstarten, ook niet eentje op een feestje.

 

Ik ben alvast blij dat niemand hier in huis rookt, het was dan ook een voorwaarde in de relatie, sommige zaken zijn te belangrijk. 

 

Dat zijn drastische maar effectieve maatregelen in huize Bonte !

Link naar reactie

Dat zijn drastische maar effectieve maatregelen in huize Bonte !

 

Welja, je kunt dit maar bekijken aan het begin van de relatie, hoe het verder evolueert met vrouw en kinderen is weer iets anders. Voorlopig nog steeds geen rokers in huis maar dat kan veranderen met een lief of iets dergelijks. Een meisje uit de familie bijvoorbeeld heeft/had anorexia en die was begonnen roken om het honger gevoel weg te nemen, je hebt niet alles in de hand natuurlijk.

Link naar reactie

Er zijn verschillende types buitenrokerts: hondenmensen die snel een lurkje doen terwijl de viervoeter de stoep onderschijt, mannen die heel druk buiten telefoneren en roken, ijsberende types die hun peuken zomaar wegschieten en de bofferds die zomers op een stoeltje in de zon voor het huis roken. De laatste groep zie ik altijd met graagte in de winter blauwbekkend teer happen ! 

Link naar reactie

1 woord: Champix! Ik heb 10 jaar gerookt waarvan de laatste jaren een pakje Gauloises Blondes per dag. Ondertussen ben ik 3 jaar gestopt en sindsdien koop ik bijna wekelijks nieuwe strips met het geld dat ik uitspaar.

 

Motivatie blijft het belangrijkste middel om te stoppen maar die pilletjes geven je toch een houvast.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...