Ga naar inhoud

Help Eens Een Forummer: Stoppen Met Roken


mister o

Recommended Posts

Roken...waarom beginnen mensen daaraan? Ik snap het werkelijk niet.

 

Ik heb nog nooit zelfs maar een trekje genomen van die vieze dingen. Mijn ouders rookten als schoorstenen en mijn broer later ook. Gingen we elke week in de oude woonplaats nog boodschappen doen, drie kwartier rijden, in zo'n geel Renaultje 5...en maar stomen in dat koekblik. Eens in de zoveel tijd werden de gordijnen thuis gewassen...dat was voor mij het teken om even te gaan, snackbar of zo, maar niet in de kamer blijven. Want als dat er af kwam dan stikte ik echt bijkans, niet normaal meer. Toen heb ik het besluit genomen dat zodra ik op mezelf zou wonen ik niet meer elke dag in de rooklucht zou zitten, gewoon echt niet. En dan krijg je dus een vriendin die rookt...zucht. Samenwonen, maar gelukkig rookte ze niet zoveel en op een gegeven moment inderdaad bij de afzuigkap als het echt nodig was :).

Getrouwd, gescheiden en weer samenwonend met....jawel hoor, weer eentje die rookt, krijg wat. Maar goed, dit exemplaar rookt ook niet echt veel en gaat gewoon buiten staan, ja, ook met het naderende weer.

Blij toe dat ik van die dagelijkse mistbanken zoals vroeger verlost ben. Het is vies, het is ongezond en daar betaal je ook nog eens voor.....hoeveel redenen kunnen er zijn om nooit te gaan roken vraag ik me af. En ik hoefde vroeger ook al niet zonodig bij de "stoere" kids te horen en dientengevolge aan het roken geholpen te worden en er bij te horen, ik was toch altijd groter dan elk van hen en ik wilde er toch al niet bij horen. :)

Link naar reactie

Idem.  Sigaretten associeer ik enkel met slechte herinneringen, ervaringen.

 

Hoewel mijn ouders gestopt waren met roken stond, als vanzelfsprekend, een houten kistje waar gasten diverse rookwaar uit konden nemen: sigaartjes, Belinda menthol voor de dames, pall mall of Chesterfield zonder filter. Ik heb daer geen psychische schade van ondervonden.... 

Link naar reactie

 

Uit onderzoek is gebleken dat mensen, die als kind chocoladesigaretten aten, dubbel zoveel risico's lopen om rokers te worden als diegene, die zonder deze vorm van chocolade opgroeiden. 

 

 

Ik heb heel veel chocolade sigaretten verorberd, en mijn beide ouders rookten, maar ikzelf heb nooit ook maar één keer aan een sigaret getrokken.

Link naar reactie

Als ik jongeren zie roken stemt me dat een beetje triest... Een mooie vrouw wiens mond stinkt naar asbak is ook nogal zonde.

 

Hetzelfde bij mooie mannen hoor. Toen ik een paar jaar geleden gestopt was met roken had ik een vriend die nog rookte en na een tijd was ik natuurlijk opnieuw verslaafd geworden, gelukkig heeft dat wel niet zo lang geduurd en heb tegenwoordig nooit nog nood aan een sigaret maar een knappe man die rookt is nu dus ook wel een turn-off

Link naar reactie

Ik heb heel veel chocolade sigaretten verorberd, en mijn beide ouders rookten, maar ikzelf heb nooit ook maar één keer aan een sigaret getrokken.

Nu ben ik dus echt niet voor het roken. Maar dit verbieden gaat eigenlijk ook weer nergens over. Ze zijn er al amper meer en je herkent ze al geeneens meer als chocoladesigaretten....chocoladesticks er op plakken en klaar is het.

Misschien kunnen we meteen chocolade als geheel verbieden, want je zult ook dubbel zoveel kans hebben om wanneer je dat als kind geproefd hebt later nog steeds een lekkerbek te zijn en zo met overgewicht te kampen kunt krijgen.....he, krijg nou wat, ook de helft van de bevolking misschien. Drukt weer op de gezondheidszorg ook, net als rokers. Verbieden, verbieden, alles verbieden.....en nog een negatief gevolg, minder verkoop chocolade, nog minder geld voor daar waar het vandaan komt.....we weten het natuurlijk waar dat vandaan komt. Nou ja, einde dan, dat was ook al geen eerlijke handel, dus dan maar geen handel. Beter voor ons allen.

Link naar reactie

Mijn moeder heeft trouwens alles al geprobeerd om van het roken af te komen....gaat niet lukken.

Vroeger werd haar altijd voorgehouden dat roken slecht was en dat je er kleine kinderen door kreeg.....tja, ik ben tot bijna 2 meter geraakt, mijn broer idem, dus dat argument ging niet helemaal op...en dan stak ze er nog een op.

 

Ik ben trouwens ook niet zo'n zeikerd wat betreft het roken in een uitgaansgelegenheid of zo. Dat het nu overal en nergens verboden is vind ik niet erg, helemaal niet, zeker niet in restaurants, maar ik kon me toch ook niet zo druk maken om een cafe waar gerookt werd. Maar ok, het is prettiger dat het niet gebeurt.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Mister O, heb bewondering voor je!  Ik beken "ik ben zo'n slap janus die nog altijd rookt" en ja ik weet dat het slecht is!!

Succes Mister O., hoop dat het je helemaal lukt! Mijn vrouw is ook gestopt (jaren geleden!), die zei "ik rook niet meer" en heeft nooit meer 1 sigaret gerookt. Ik was 3 maanden gestopt, ging goed, wel nog altijd goesting, op een feestje denk 1-tje kan toch geen kwaad.......... wist niet hoe snel ik weer een pakje Camel zonder filter MOEST hebben (de l*l die ik ben).

 

GO for it!! ;)

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie
  • 1 month later...

een kennis van mij werkte in een zwitsers ziekenhuis. daar was de regel: nieuwe stagiaires die rookten, kregen hun eerste nachtdienst op de longafdeling. een groot deel is daarna gestopt. een nachtje hijgende, piepende naar adem snakkende patienten, heeft dan blijkbaar een grote indruk.

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...