Ga naar inhoud

oude cover of nieuwe cover? (4)


cinco

oude of nieuwe cover?   

26 leden hebben gestemd

  1. 1. Franka 18: Kidnap

  2. 2. Isabelle Avondrood 6: de tweekoppige drenkeling

  3. 3. Asterix en de Britten

  4. 4. Suske en Wiske: Jeanne Panne



Recommended Posts

Franka volg ik niet, dus ik heb ook geen voorkeur voor eender welke cover. 

 

Wat Asterix en de Britten betreft val ik uit de lucht dat deze cover bestaat. Hoe lang is deze al op de markt? Nog vlot verkrijgbaar? Ik zou'm eens moeten kopen. Zijn er nog recent verschenen met een nieuwe cover? Uit het hoofd heb ik De Olympische spelen en De Noormannen met vernieuwde covertekening. 

 

Geen enkele van de hertekende covers van Suske en Wiske zijn een verbetering mijn inziens. Het is in mijn ogen nog steeds een domme zet dat ze ooit de typische Vandersteen-covers hebben afgeschaft. 

Link naar reactie
15 minuten geleden, Gilles zei:

Wat Asterix en de Britten betreft val ik uit de lucht dat deze cover bestaat. Hoe lang is deze al op de markt? Nog vlot verkrijgbaar? Ik zou'm eens moeten kopen.

 

De versie met die cover was in 2012 uitgekomen.

 

afbeelding.png.e780a983217142166c356379e51a3235.png

 

Ondertussen wordt de oude vertrouwde cover weer gebruikt voor herdrukken.

Dit jaar komt er trouwens een nieuwe uitgave van dat album met een kort bijgevoegd dossier (16 pagina's) op de markt.

 

Link naar reactie
26 minuten geleden, Gilles zei:

Aha, die moet ik dan gemist hebben. De hertekende covers die ik heb waren ook hertekend voor gelegenheden. 

Jammer. Ik kijk wel eens of ik 'm ooit eens ergens vind. 

 

En wat andere hertekende covers betreft naast degenen die je al vermeld hebt...

 

afbeelding.png.66ea4800638fc9eba32c213661446fec.pngafbeelding.png.eb8741252e0301c0945212070f350b19.png

 

afbeelding.png.fb4da6dd9b933ba48fc48c24b6a740e6.pngafbeelding.png.9028eb401b0898ab11a6e977a56751c1.png

 

 

Link naar reactie

Moeilijk kiezen bij Asterix en Suske en Wiske.

 

De nieuwe versie van Bij de Britten is duidelijk de betere compositie, mooiere tekening ook.  Toch geeft de oudere versie mij persoonlijk meer zin om het album te gaan lezen, daar spat het plezier van af.  Daarvoor gekozen dus.  Maar beide gewoon goed.

 

Jeanne Panne heb ik nooit een geweldige cover gevonden.  Toch voelt het aan als één scene, een goed ogend geheel.  Wel duim omhoog voor de inkleuring van de nieuwe versie, dat maakt het erg sfeervol.  Nice.  Hier toch wel wat het gevoel dat alle personages (in groepjes van twee) in de achtergrond geplakt werden.  Al is het zeker geen slechte cover.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
23 minuten geleden, kurisu74 zei:

Weet je wat ik lelijk vind? Dat dubbele "Asterix" logo op de covers als zijn naam ook in de titel voorkomt.

 

Plus de namen van de makers die eveneens verschillende keren voorkomen op de cover en dan ook nog een cirkel met het logo van de Zomer van Asterix en een tweede cirkel die te kennen geeft dat het om een beperkte oplage gaat omwille van 16 extra pagina's.

 

afbeelding.png.68faf63368124acd2e8ee9dceb77a5b4.png

Link naar reactie
Op 11/2/2023 om 15:13, Gilles zei:

Franka volg ik niet, dus ik heb ook geen voorkeur voor eender welke cover. 

 

Wat Asterix en de Britten betreft val ik uit de lucht dat deze cover bestaat. Hoe lang is deze al op de markt? Nog vlot verkrijgbaar? Ik zou'm eens moeten kopen. Zijn er nog recent verschenen met een nieuwe cover? Uit het hoofd heb ik De Olympische spelen en De Noormannen met vernieuwde covertekening. 

 

Geen enkele van de hertekende covers van Suske en Wiske zijn een verbetering mijn inziens. Het is in mijn ogen nog steeds een domme zet dat ze ooit de typische Vandersteen-covers hebben afgeschaft. 

Het is in mijn ogen nog steeds een domme zet dat ze ooit de typische Vandersteen-covers hebben afgeschaft

 

Die typische Vandersteen-covers gelden inderdaad ook voor de andere reeksen dan S&W en dat was me nooit opgevallen, nl. Rode Ridder, Familie Snoek, Robert en Bertrand, De Geuzen, Bessy en Bessy Natuurcommando. Geen bladvullende cover, maar de covertekening in een vierkant met een witte lijst errond. Bij S&W, Bessy Natuurcommando en de Rode Ridder steken er telkens enkele elementen uit de covertekening buiten het kader. 

Die vind ik inderdaad mooier, maar ik zie wel dat de bladvullende cover ook in andere reeksen meer en meer de norm wordt of in veel gevallen altijd ook zo geweest is.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...