Ga naar inhoud

In hoeverre word je beïnvloed door controverses rond auteurs en/of inhoud bij het al dan niet aankopen van een album of een reeks?


cinco

Recommended Posts

22 hours ago, TDPB said:

Het ene spreekt het andere niet noodzakelijk tegen.

Wie weet. Een tweede iets wat hier natuurlijk meetelt is het feit dat het nogal technisch is getekend. Wat mij altijd opvalt is dat mannen die getekend worden door vrouwen of homoseksuele mannen een bepaalde sensualiteit uitstralen. Dat is een eigenschap die deze tekening ook mist.

 

 

Link naar reactie
4 uren geleden, Retardi zei:

Wie weet. Een tweede iets wat hier natuurlijk meetelt is het feit dat het nogal technisch is getekend. Wat mij altijd opvalt is dat mannen die getekend worden door vrouwen of homoseksuele mannen een bepaalde sensualiteit uitstralen. Dat is een eigenschap die deze tekening ook mist.

 

 

 

image.thumb.png.92352e5bf1b4a07ed7d1fcaa6fbee301.png

 

Of gewoon "geilzucht".

Link naar reactie
6 minuten geleden, TDPB zei:

 

Tom of Finland. Die man heeft een immense invloed gehad op velen. Ik denk niet dat er veel Europese stripmakers geweest zijn met zo'n grote impact wereldwijd.

 

Dat wel, maar het is tevens ook een beetje eendimensionaal.

 

image.thumb.png.d5c9f729bb5358e32215736a44178793.png

 

Die arme postbodes uit Finland kregen de schrik van hun leven.

Link naar reactie
Op 17/4/2023 om 16:19, bouncer zei:

 

image.thumb.png.92352e5bf1b4a07ed7d1fcaa6fbee301.png

 

Of gewoon "geilzucht".

 

Mooie tekening, wel spijtig dat die hoeden zo onrealistisch getekend zijn hé :):)

 

Alle gekheid op een stokje :) , als heteroman kan ik Tom of Finlands kunst echt wel waarderen, 't is over the top, risqué, zelfs wat ordinair, maar wel goed.  ( Maar uiteraard ben ik een grotere fan van Manara, en van zijn werk kan je net hetzelfde zeggen... )

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, bouncer zei:

 

image.thumb.png.713997db2b1ccd032d90aa201da8bcb7.png

 

Wat vind je trouwens van Joe Philips en zijn artisticiteit ?, en in hoeverre ben jij daardoor

beinvloed ?

Ha, Joe Philips. Die was overal rond de eeuwwisseling. Ik weet nog hoe verwonderd ik was toen ik leerde dat hij zwart is (of caraïbisch?). Want al zijn personages waren altijd blank. Of blauw, in bovenstaand geval. Aan zijn twitter te zien is het ondertussen niet meer zo. Maar goed, ik ken wel meer mensen die niets moeten weten van hun eigen ras als het op seksuele voorkeur aankomt.

Philips bracht wat humor en fun in zijn tekeningen, wat wel leuk was. En het was altijd erotiek, bijna nooit hardcore. Je hoefde je dus niet te schamen als je zijn werk in huis had. Zijn inkleuring is soms een beetje té photoshop, maar soit.

(hij heeft ooit ook nog voor DCcomics getekend, zijn superboy zag er bijgevolg zeer aantrekkelijk uit)

 

Maar wat mij betreft is de beste tekenaar in het genre Zack (onder de naam Oliver Frey ooit nog tekenaar van Trigië). Ik heb 21 originele platen van hem in huis (eentje geschilderd) en die mens kan als geen ander wellust uitbeelden en wulpse jongens/mannen tekenen.

Zijn jaren '80 strip The Street zou de latere tv reeks Queer as Folk geïnspireerd hebben.

 

afbeelding.thumb.png.78f75d9370584a35bd71d1ae478b85f0.png

Link naar reactie
15 uren geleden, lordofindifference zei:

 

Mooie tekening, wel spijtig dat die hoeden zo onrealistisch getekend zijn hé :):)

 

Alle gekheid op een stokje :) , als heteroman kan ik Tom of Finlands kunst echt wel waarderen, 't is over the top, risqué, zelfs wat ordinair, maar wel goed.  ( Maar uiteraard ben ik een grotere fan van Manara, en van zijn werk kan je net hetzelfde zeggen... )

 

 

 

Zeker ook groot fan van Manara, het knappe van de man, het soms toch wel brutale en voor sommige ( ook hier

op dit forum )schokkende tekenwerk, weet hij met zoveel souplesse op het papier toe te vertrouwen, dat zelfs

de meest ranzige scenes, een vorm van mystiek herbergt, Crepax is hierin ook erg bedreven.

Link naar reactie
4 uren geleden, bouncer zei:

 

Zeker ook groot fan van Manara, het knappe van de man, het soms toch wel brutale en voor sommige ( ook hier

op dit forum )schokkende tekenwerk, weet hij met zoveel souplesse op het papier toe te vertrouwen, dat zelfs

de meest ranzige scenes, een vorm van mystiek herbergt, Crepax is hierin ook erg bedreven.

Manara is heel goed. Ook in zijn niet erotisch werk. Ik heb altijd het gevoel dat hij amper iets in potlood tekent en quasi meteen in inkt begint.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...