cartoonesk Posted June 6, 2023 Posted June 6, 2023 Wederom een topic aangemaakt zonder duidelijke aanleiding, behalve dat ik fan ben! Gerard Leever is een Nederlandse striptekenaar, die signeert met Gleever, en heeft gepubliceerd in Eppo, Eppo Wordt Vervolgd, Sjors en Sjimmie stripblad, Robbedoes, Taptoe, Striprofiel, Stripschrift... Tegenwoordig staan zijn strips vooral in Eppo, Tina en waarschijnlijk ook nog in Stripschrift. Favorieten van me zijn Kanaal 13, De Vloek van Bangebroek, Oktoknopie (die ik vroeger in de bibliotheek uit de Taptoe copiëerde), Ernst Vrolijk (helaas niet genoeg afleveringen voor een album) en nog anderen. Hier een gag van De Vloek van Bangebroek (in Robbedoes) : Quote
sjaakie Posted June 6, 2023 Posted June 6, 2023 Nu druk bezig met een verhaal van Douwe Dabbert. dutch lines and cartoonesk 2 Quote
cartoonesk Posted June 7, 2023 Author Posted June 7, 2023 In mijn enthousiasme vergat ik enkele tijdschriften, waaronder Suske en Wiske weekblad (Dik van Dieren) en Jetix magazine (het vervolg van De Vloek van Bangebroek). Misschien tegenwoordig ook in Stripglossy maar dat zou iemand moeten bevestigen. In ieder geval tekent en schrijft Gerard Leever nu ook voor de Donald Duck! Quote
dutch lines Posted June 7, 2023 Posted June 7, 2023 3 uren geleden, cartoonesk zei: Misschien tegenwoordig ook in Stripglossy maar dat zou iemand moeten bevestigen. In ieder geval tekent en schrijft Gerard Leever nu ook voor de Donald Duck! Gerard staat niet in Stripglossy. Wat tekent hij voor Donald Duck? Volgens mij schrijft hij alleen scenarios. Quote Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.
cartoonesk Posted June 7, 2023 Author Posted June 7, 2023 Zojuist, dutch lines zei: Gerard staat niet in Stripglossy. Wat tekent hij voor Donald Duck? Volgens mij schrijft hij alleen scenarios. Ik dacht dat hij eens een strip van De kleine boze wolf had getekend maar ik kan me vergissen. Ik ben niet meer geabonneerd. Quote
Daan Posted June 7, 2023 Posted June 7, 2023 En niet te vergeten: 't is een heuse stripfamilie met vrouw Wilma Leenders en dochter Lonneke Leever, beiden inkleurders en Lonneke maakt ook nog eens hele toffe papierknipkunst! cartoonesk 1 Quote
Timothy van Damme Posted June 8, 2023 Posted June 8, 2023 On 6/6/2023 at 7:31 PM, sjaakie said: Nu druk bezig met een verhaal van Douwe Dabbert. Dit is me helemaal ontgaan, maar wat een fantastisch nieuws! Groot fan van zowel Leever als Douwe Dabbert. Quote
Suske Posted June 8, 2023 Posted June 8, 2023 Dit origineeltje zit al een tijdje in mijn verzameling: https://www.2dgalleries.com/art/eppo-201607 Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986
Madam Kito Posted June 8, 2023 Posted June 8, 2023 3 uren geleden, Timothy van Damme zei: Dit is me helemaal ontgaan, maar wat een fantastisch nieuws! Groot fan van zowel Leever als Douwe Dabbert. Dat is wellicht een kortverhaal voor het Eppo-hulde album. Timothy van Damme 1 Quote
Madam Kito Posted June 8, 2023 Posted June 8, 2023 3 uren geleden, Suske zei: Dit origineeltje zit al een tijdje in mijn verzameling: https://www.2dgalleries.com/art/eppo-201607 Ik heb een originele Suske en Wiske van hem in huis uit dit album Suske 1 Quote
cartoonesk Posted September 27, 2023 Author Posted September 27, 2023 Dédicace nog niet eerder gescand. Uit een album van Het Felix Flux museum. Quote
cartoonesk Posted September 30, 2024 Author Posted September 30, 2024 Enkele dingen uit Eppo. Een puzzelpagina in Eppo. Detail uit de strip Eppo, (tijdelijk) overgenomen van Uco Egmond. Quote
cartoonesk Posted September 30, 2024 Author Posted September 30, 2024 Poster van Kanaal 13 in Eppo Wordt Vervolgd. Knipoog naar een bekende videoclip toen. Quote
cartoonesk Posted October 21, 2024 Author Posted October 21, 2024 Op 30/9/2024 om 13:28, cartoonesk zei: Poster van Kanaal 13 in Eppo Wordt Vervolgd. Knipoog naar een bekende videoclip toen. Voor wie het niet geraden heeft, ik bedoelde de videoclip Material Girl van Madonna. Quote
Recommended Posts