Jump to content

Gerard Leever.

Recommended Posts

Posted

Wederom een topic aangemaakt zonder duidelijke aanleiding, behalve dat ik fan ben!

Gerard Leever is een Nederlandse striptekenaar, die signeert met Gleever, en heeft gepubliceerd in Eppo, Eppo Wordt Vervolgd, Sjors en Sjimmie stripblad, Robbedoes, Taptoe, Striprofiel, Stripschrift... Tegenwoordig staan zijn strips vooral in Eppo, Tina en waarschijnlijk ook nog in Stripschrift.

Favorieten van me zijn Kanaal 13, De Vloek van Bangebroek, Oktoknopie (die ik vroeger in de bibliotheek uit de Taptoe copiëerde), Ernst Vrolijk (helaas niet genoeg afleveringen voor een album) en nog anderen.

Hier een gag van De Vloek van Bangebroek (in Robbedoes) :

Vloek-van-Bangebroek_Gerard-Leever__Vuur_.jpg

Posted

In mijn enthousiasme vergat ik enkele tijdschriften, waaronder Suske en Wiske weekblad (Dik van Dieren) en Jetix magazine (het vervolg van De Vloek van Bangebroek).

Misschien tegenwoordig ook in Stripglossy maar dat zou iemand moeten bevestigen. In ieder geval tekent en schrijft Gerard Leever nu ook voor de Donald Duck!

gleever dik.jpg

Posted
3 uren geleden, cartoonesk zei:

Misschien tegenwoordig ook in Stripglossy maar dat zou iemand moeten bevestigen. In ieder geval tekent en schrijft Gerard Leever nu ook voor de Donald Duck!

Gerard staat niet in Stripglossy. Wat tekent hij voor Donald Duck? Volgens mij schrijft hij alleen scenarios.

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Posted
Zojuist, dutch lines zei:

Gerard staat niet in Stripglossy. Wat tekent hij voor Donald Duck? Volgens mij schrijft hij alleen scenarios.

Ik dacht dat hij eens een strip van De kleine boze wolf had getekend maar ik kan me vergissen. Ik ben niet meer geabonneerd.

• 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 9 months later...
  • 3 weeks later...
Posted
Op 30/9/2024 om 13:28, cartoonesk zei:

Poster van Kanaal 13 in Eppo Wordt Vervolgd.

Knipoog naar een bekende videoclip toen.

gerard eppo wordt vervolgd.jpg

Voor wie het niet geraden heeft, ik bedoelde de videoclip Material Girl van Madonna.

• 3 weeks later...