Ga naar inhoud

Gerard Leever.


Recommended Posts

Wederom een topic aangemaakt zonder duidelijke aanleiding, behalve dat ik fan ben!

 

Gerard Leever is een Nederlandse striptekenaar, die signeert met Gleever, en heeft gepubliceerd in Eppo, Eppo Wordt Vervolgd, Sjors en Sjimmie stripblad, Robbedoes, Taptoe, Striprofiel, Stripschrift... Tegenwoordig staan zijn strips vooral in Eppo, Tina en waarschijnlijk ook nog in Stripschrift.

 

Favorieten van me zijn Kanaal 13, De Vloek van Bangebroek, Oktoknopie (die ik vroeger in de bibliotheek uit de Taptoe copiëerde), Ernst Vrolijk (helaas niet genoeg afleveringen voor een album) en nog anderen.

 

Hier een gag van De Vloek van Bangebroek (in Robbedoes) :

 

 

Vloek-van-Bangebroek_Gerard-Leever__Vuur_.jpg

Link naar reactie

In mijn enthousiasme vergat ik enkele tijdschriften, waaronder Suske en Wiske weekblad (Dik van Dieren) en Jetix magazine (het vervolg van De Vloek van Bangebroek).

Misschien tegenwoordig ook in Stripglossy maar dat zou iemand moeten bevestigen. In ieder geval tekent en schrijft Gerard Leever nu ook voor de Donald Duck!

 

gleever dik.jpg

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...