Ga naar inhoud

Nederlandstalige Manga


darthfrysk

Recommended Posts

ik hoop dat mijn vraag in de correcte forum is.

 

een vriendin van mij is op zoek naar nederlandstalige manga en/of de uitgeverij(en) voor haar kind. 

kind leest graag, maar Engels. Om zijn Nederlands op te krikken zoekt zij dus titels

 

volgens het internet is er niet veel of zijn ze reeds stopgezet. Maar alle beetjes helpen

 

Alvast bedankt  

 

 

Link naar reactie

Het enige wat op dit moment loopt is Pokémon bij uitgeverij Panini. En ook Deadpool bij dezelfde uitgeverij, maar ik denk niet dat dat haar zal bevallen.

Verder kun je waarschijnlijk wel het een en ander tweedehands vinden, want er zijn toch meer dan 500 manga in het NL verschenen.

Zie hier voor een volledige lijst.

Link naar reactie
1 uur geleden, Peter Motte zei:

Volgens wat ik hier zie, is het een imitatie van Ghost in the Shell gemengd met Akira.

Het is misschien niet onaardig, maar het is typisch voor niet-Japanse manga: het enige wat ze kunnen doen, is de Japanners imiteren.

 

 

Vond het wel grappig dat Martin Lodewijk het in ieder geval wilde proberen, meestal staat Lodewijk voor

meer verkoop, maar in dit geval geen garantie ( net zoals " De kat " , wat best wel grof en goed was )

Link naar reactie
1 hour ago, Tanuki said:

Glenat verdeelt bv Nederlandstalige manga van One Piece, Nana,... Je vindt die hier en daar in hypermarkten nog wel denk ik (denk: Carrefour, ...) en mogelijk ook bij de betere stripspeciaalzaak.

Ook bij Archonia.com of stripweb vermoedelijk nog te koop.

Maar die reeksen zijn toch voortijdig gestopt in vertaling?

Link naar reactie

Volgens mij zijn de reeksen die Tanuki vermeldt al héééél lang niet meer verkrijgbaar. De voorraden zijn vernietigd door de uitgever zelf begin 2013. Ook Archonia.com heeft niets meer.

 

Op Stripweb zijn die uitgaven wel nog vermeld, maar er staat altijd bij dat ze op het moment niet verkrijgbaar zijn.

Link naar reactie
20 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Maar die reeksen zijn toch voortijdig gestopt in vertaling?

 

De meeste, zoniet allemaal, ja. Ik volg het zelf niet echt. 
Aangezien het doel is het Nederlands op te krikken, is dat misschien geen probleem? Anders zou ik doorverwijzen naar onze eigen strips of leesboeken. We hebben ook een heel aantal zeer goede jeugdschrijvers imho. 
Mijn dochter (weliswaar 19 nu) is nu de Engelse versie van Harry Potter aan het lezen om haar Engels op te krikken. De Nederlandse kent ze ondertussen bijna vanbuiten dus wat dat betreft een zeer goede oefening vind ik. 
Ik hoop haar, als ze die allemaal uit heeft, aan Terry Pratchett te krijgen maar vrees ervoor. Misschien als ik begin met Equal Rites overal te laten rondslingeren...?

Link naar reactie

Eentje. Ik ben niet het type verzamelaar dat een exemplaar om te lezen en een om te bewaren koopt. 
Ik ben wel het type lezer dat z'n boek of strip laat liggen waar ik het laatst gelezen heb en ik lees bijna overal. 
Mijn stripverzameling ligt dan ook overal. Grotendeels in het daarvoor bestemde rek, maar ook WC, badkamer, living, bureau,... 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...