cinco Posted August 22, 2023 Posted August 22, 2023 Ik begin met enkele van de bekendste objecten in space: onder andere die vlag en verschillende buggies op de maan de Mars rover de tesla onder begeleiding van een David Bowie song en de Starman dummy Quote
Air Posted August 23, 2023 Posted August 23, 2023 Laika. hondje werd de ruimte ingestuurd, maar terugkeer was nog onhaalbaar. Quote .
Peter Motte Posted August 23, 2023 Posted August 23, 2023 Fruitvliegjes. Naar het schijnt de eerste aardlingen die boven de Karman-lijn gingen. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Waldorf Posted August 23, 2023 Posted August 23, 2023 2 uren geleden, Air zei: Laika. hondje werd de ruimte ingestuurd, maar terugkeer was nog onhaalbaar. Laika is verbrand bij terugkeer in de atmosfeer. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
Peter Motte Posted August 23, 2023 Posted August 23, 2023 De fruitvliegjes ook. Ik denk dat ze in een sondeerraket zaten. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted August 23, 2023 Posted August 23, 2023 Voyager 1, Voyager 2, Pioneer 10, Pioneer 11 en New Horizons: allemaal het zonnestelsel uitgezwierd: Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted August 23, 2023 Posted August 23, 2023 Spijtig dat de PLS van V1 niet meer werkt. Weet je wat ik graag zou zine? Een telescoop buiten de heliosfeer. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
cinco Posted August 23, 2023 Author Posted August 23, 2023 Ik zou willen dat er een astronaut bij een volgende reis het lego-ruimtemannetje doorheen de kosmos slingert. Het idee dat zo een figuurtje effectief door het heelal dwarrelt, is niet te versmaden. Quote
Peter Motte Posted August 23, 2023 Posted August 23, 2023 Dit ligt al op de maan: The fallen astronaut, van de Vlaamse kunstenaar Van Hoeydonck Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
cinco Posted August 23, 2023 Author Posted August 23, 2023 33 minuten geleden, Peter Motte zei: Dit ligt al op de maan: The fallen astronaut, van de Vlaamse kunstenaar Van Hoeydonck Wie heeft die daar gedropt en wanneer? En kan iemand ook een miniatuur van de Kuifje-raket op het maanlandschap gaan planten please? Quote
Peter Motte Posted August 23, 2023 Posted August 23, 2023 12 minuten geleden, cinco zei: Wie heeft die daar gedropt en wanneer? Volgens de encyclopedie-monopolist Wikipedia: Fallen Astronaut (Gevallen ruimtevaarder) is een aluminium beeldje van een astronaut van 8,5 cm gemaakt door de Belgische kunstenaar Paul Van Hoeydonck. Het was het eerste, en tot op heden het enige, kunstobject op de maan. Op 2 augustus 1971 plaatste David Scott op het einde van de laatste ruimtewandeling van de Apollo 15 missie een gedenkplaat op de maan. Deze bevat de veertien namen van al de toen bekende omgekomen astronauten en kosmonauten. Scott plaatste het beeldje ernaast in gevallen toestand. M.a.w.: Kuifje is niet meer nodig. Er is al een Belgisch kunstwerk op de maan. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted August 25, 2023 Posted August 25, 2023 Heb je meer details? Kwestie van te gaan controleren of er geen overbemesting is. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Lamme Goedzak Posted August 25, 2023 Posted August 25, 2023 De discussies over meststofactieplannen in de ruimte zijn nog vollop aan de gang. Quote
Tanuki Posted August 31, 2023 Posted August 31, 2023 Op 23/8/2023 om 20:47, cinco zei: Ik zou willen dat er een astronaut bij een volgende reis het lego-ruimtemannetje doorheen de kosmos slingert. Het idee dat zo een figuurtje effectief door het heelal dwarrelt, is niet te versmaden. Als ik me niet vergis is er al eentje mee naar het ISS geweest, maar ik vind er niet direct iets van terug. Quote
Tanuki Posted August 31, 2023 Posted August 31, 2023 (Een deel van) De as van James Doohan, de acteur die de legendarische Montgommery "Scotty" Scott zou verborgen zijn op het ISS. Dat vind ik wel de max. Ik ben fan van de serie en het universum, en Scotty is samen met lt. Uhura de enige redshirt die elke away mission overleefde. Meer badass wordt het niet, en dit verhaal past er mooi bij. Yncke 1 Quote
cinco Posted April 27, 2024 Author Posted April 27, 2024 Er liggen nog enkele golfballen op de maan. Quote
cinco Posted June 4, 2024 Author Posted June 4, 2024 Als we ook nog de ruimte gaan vervuilen, moeten we in de toekomst niet verrast zijn dat hypothetische wezens van andere planeten komaf met ons gaan maken. https://www.pbs.org/newshour/science/analysis-why-trash-in-space-is-a-major-problem-with-no-clear-fix Quote
Tanuki Posted June 6, 2024 Posted June 6, 2024 Twee gereedschapstassen (al zijn die alletwee ondertussen al opgebrand in de atmosfeer) De eerste in 2008 En nog eentje eind vorig jaar Quote
Peter Motte Posted June 6, 2024 Posted June 6, 2024 In oude sciencefiction was het altijd een spannend moment als een ruimteschip van de aarde door de planetoïdengordel moest vliegen. Tegenwoordig is het spannend om door de aardse afvalgordel te vliegen. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
cinco Posted June 6, 2024 Author Posted June 6, 2024 3 uren geleden, Peter Motte zei: Tegenwoordig is het spannend om door de aardse afvalgordel te vliegen. Je kan altijd met die Tesla meeliften die daar ergens rondzweeft. Peter Motte 1 Quote
Peter Motte Posted June 6, 2024 Posted June 6, 2024 Gelukkig is hij grotendeels van plastic. Dat roest niet. Alhoewel het me niet zou verbazen als dat bros wordt onder invloed van de harde, ongefilterde zonnestraling. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted November 25, 2024 Posted November 25, 2024 We naderen het Kessler-syndroom Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Recommended Posts