Jump to content

🎶Muziekthema van dag (zeg het met een liedje! BEELDSPRAAK)

Air

Recommended Posts

Posted

Eventjes in de gay bar blijven, maar de sfeer wel naar beneden halen met dit nummer dat Youtube me vandaag (nogmaals) aanraadde.

In de angelsaksische wereld hebben we het Gay anthem I am What I am, uit de musicalversie van La Cage aux Folle. In China hebben ze een gelijknamig nummer, geschreven door superster Leslie Cheung, openlijk biseksueel acteur (56 films, waaronder Farewell my Concubine) en zanger (40 nummers). De man pleegde helaas op drastische wijze zelfmoord op z'n 46ste.

Deze versie van I am What I am wordt hier gebracht door die andere superster, de altijd ubercoole Hua Chenyu. Lees de tekst zou ik zeggen en luister hoe een zanger je ziel kan breken.

Posted

Is dat Doctor Manhattan?

OMD's voorlaatste, Bauhaus Staircase, was heel goed. Ik zag die een paar weken geleden passeren. Wist niet dat die nog muziek maakten. (op dezelfde dag kwam de nieuwe single van Duran Duran uit, en die was ook al voortreffelijk).

Posted

Ha, zou kunnen. :) Maar het is 'm niet, denk ik? Zou dat zomaar mogen?

Dit komt inderdaad vanop 't full-album Bauhaus Staircase. (2023) Het grappige is dat ik hen voorheen niet echt kende (niet slaan) en ik ze dus met terugwerkende kracht ontdek.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Posted

Ik beluister de liedjes in deze topic voorlopig niet. Want ik ving hardnekkige geruchten uit het Noorden van Frankrijk op (uit een streek dat naar het schijnt naar bedorven vis ruikt) dat de gezangen blijvende gehoorschade en trauma's als gevolg hebben. 😬

'Liever blode Jan dan dode Jan' is mijn motto!! 😁

Posted

Ik ontdekte negatieve harmonie covers vandaag. Dezelfde nummers, maar de harmoniën en akkoorden zijn omgedraaid. Wat een vreemde, nieuwe versie oplevert van alom bekende nummers. Alsof je het nummer in je droom hoort: alles is net niet wat het moet zijn.

Posted

Speciaal voor @Lük Bey, persoonlijk vind ik dit zijn beste plaat, teksten van o.a Bernie Taupin, wel

een aalgladde productie, maar dat krijg je met David Foster aan het roer.

De poison periode kon mij niet zo bekoren, wel toendertijd wat concerten gezien, de band speelde

alle nummers wel super strak.