Ga naar inhoud

🎶Muziekthema van dag (zeg het met een liedje! BEELDSPRAAK)


Air

Recommended Posts

On 12/3/2023 at 1:22 PM, TDPB said:

Ik ontdekte negatieve harmonie covers vandaag. Dezelfde nummers, maar de harmoniën en akkoorden zijn omgedraaid. Wat een vreemde, nieuwe versie oplevert van alom bekende nummers. Alsof je het nummer in je droom hoort: alles is net niet wat het moet zijn.

 

Ja, negative harmony levert helemaal nieuwe pareltjes op. hoewel het dezelfde teksten / instrumenten / arrangement zijn, lijkt het ineens een heel ander nummer. 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
2 hours ago, bouncer said:

 

Speciaal voor @Lük Bey, persoonlijk vind ik dit zijn beste plaat, teksten van o.a Bernie Taupin, wel

een aalgladde productie, maar dat krijg je met David Foster aan het roer.

De poison periode kon mij niet zo bekoren, wel toendertijd wat concerten gezien, de band speelde

alle nummers wel super strak.

 

 

 

Er staan heel goeie dingen op die plaat ('Serious' bij voorbeeld) maar ik vind het toch één van de zwakkere. Ik houd meer van de Bob Ezrin-productie, heel theatraal maar ook veel dynamischer. 'Love it to death' en 'Killer' zijn mijn favoriete AC-platen, toen Alice Cooper nog de naam van een groep was. 'Goes to hell' en 'Trash' zijn dan weer guilty pleasures uit de solo-periode. 

 

 

De laatste tijd maakt ie muziek met Joe Perry van Aerosmith én de originele band, en de productie ligt al een aantal jaar weer bij Ezrin, maar dat heeft frustrerend weinig goeie nummers opgeleverd.

Link naar reactie
Op 8/12/2023 om 23:13, SPeeDy zei:

Suede - The sadness in you

 

https://youtu.be/UKP27Q3otJU?feature=shared

 

Ha, die wou ik net komen plaatsen. :) Draait hoog mee in mijn persoonlijke Afrekening. (ja, ik ben er zo ééntje)

PS: De link werkt niet omdat het gedeelte (?feature=shared) er teveel aan is. Laat ik hem dan toch maar even posten.

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 10/12/2023 om 13:59, esteban² zei:

 

Ha, die wou ik net komen plaatsen. :) Draait hoog mee in mijn persoonlijke Afrekening. (ja, ik ben er zo ééntje)

PS: De link werkt niet omdat het gedeelte (?feature=shared) er teveel aan is. Laat ik hem dan toch maar even posten.

 

 


Playlistje van Suede, Brett solo en zijn Tears projectje:

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
16 uren geleden, esteban² zei:

 

Die had ik op de vorige pagina al eens gepost, maar het is je vergeven. Mr. Blank is een producers producer. Zijn werk is nooit minder dan perfect. De klankkwaliteit is altijd super. Ieder geluidje waarmee hij zijn muzikale landschappen schildert is perfect te horen, het wordt nooit een brei van klanken. En ook: ieder geluidje is helemaal uniek. Geen voorgeprogrammeerde bliepjes voor Mr. Blank, hij werkt altijd met geluiden uit een zelf aangelegde klankbibliotheek (gesamplede sneeuwballen bvb). Vandaar ook dat alles wat hij maakt meteen herkenbaar is als zijnde van hem. Bovenstaand en onderstaand nummer beluister je eigenlijk het beste met een goeie hoofdtelefoon of geluidssysteem. Het (multi)stereo effect laat je hoofd duizelen.

 

 

 

en in tegenstelling tot pakweg de mannen van Kraftwerk blijft hij gelukkig behoorlijk productief.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...