Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (16)] doeninkske 31 vs. doeninkske 21


Yncke

Welke van deze doeninkskens vind jij de schoonste, gezelligste, origineelste, huiselijkste, ... ?  

51 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze doeninkskens vind jij de schoonste, gezelligste, origineelste, huiselijkste, ... ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 15-01-24 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze doeninkskens vind jij de schoonste, gezelligste, origineelste, huiselijkste, ... ?

Kortom, welke van deze twee woningen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag diens woning zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

DouweDabbert2.jpg.195b82e2f5345052648755

Uit Douwe Dabbert 4, het huis van Wredulia.

 

mister o

 

 

B

 

Doorzon.jpg.d630dd4d17fc97cfd2ce066339b7

Eens kijken; welke stripwoningen ken ik en kan ik me ook visueel voor de geest halen? Het huis van Clifton. Van Jan, Jans en de kinderen. Het houten huis van Sidonia. Het klokhuis van Sidonia, langs het water. Het café van Pascale en Maurice. De villa van Boma. De loft boven de brocantiekzaak van Fernand, één van de vele huizen en kasteeltjes van Nero... Niets wat het zal halen van het nest van de marsupilami's natuurlijk (wat mijn eerste ingeving was).

Laat ik iets kiezen waar ik veel plezier aan heb gehad: het doorzonhuis van de familie Doorzon.

 

TDPB

Link naar reactie
  • Yncke pinned, unpinned en pinned this topic

Getver, we zitten tussen Scylla en Charybdis: een naargeestige plaggenhut op de heide of een benepen Doorzonwoning. Dan toch maar de doorzonwoning, daar viel nog wat te lachen.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
3 minuten geleden, mister o zei:

Nou lachen hoor, je dochter in dr blote gat in bad voor iedereen zichtbaar, je vrouw die vreemd gaat, en de postbode dood in de tuin.😋

 

Leedvermaak is ook vermaak, toch? :ph34r:

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
18 minuten geleden, mister o zei:

Nou lachen hoor, je dochter in dr blote gat in bad voor iedereen zichtbaar, je vrouw die vreemd gaat, en de postbode dood in de tuin.😋

 

Snel die brief uit de handen van de postbode trekken voordat rigor mortis optreedt.

(ervan uitgaande dat het geen factuur is)

 

afbeelding.png.9215d5004ec5a4aaf639b9f0a44a275a.png

Link naar reactie

Ooit zo veel lol gehad met die doorzonwoning, dus de keuze is simpel. Piet Wijn zijn talent staat buiten kijf, maar dat huisje speelt amper een rol in de reeks terwijl de woning, de buurvrouw, de gebroeders Biereco, John,... zo veel verhalen hebben gebracht rond dat huisje. Maak daar maar eens een mooie integrale reeks van.

 

image.thumb.png.c281eac1133f5bf55c45e903ba11b485.png

 

 

 

Link naar reactie

Heksen of humor?

Prachtige sfeer schepping altijd in Douwe dabbert’s wereld.

Maar de iconische status van deze doorzon woning brengt mij erg aan het twijfelen.

 

 

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
1 uur terug, Ambreville zei:

Ooit zo veel lol gehad met die doorzonwoning, dus de keuze is simpel. Piet Wijn zijn talent staat buiten kijf, maar dat huisje speelt amper een rol in de reeks terwijl de woning, de buurvrouw, de gebroeders Biereco, John,... zo veel verhalen hebben gebracht rond dat huisje. Maak daar maar eens een mooie integrale reeks van.

 

image.thumb.png.c281eac1133f5bf55c45e903ba11b485.png

Ja, dat moest ik nog eens vermelden: dat huis was inderdaad heel vaak het onderwerp van de gags of verhalen. Bijna alsof het een personage op zich was.

En ik ben natuurlijk ook gewoon -zoals zovelen- opgegroeid in een gelijkaardige woning.

Link naar reactie
3 uren geleden, Waldorf zei:

 een benepen Doorzonwoning.

 

Zo benepen was die niet hoor. Huizen in strips hebben de neiging altijd groter van binnen te zijn dan vanbuiten. Met allerlei kamers die er de ene keer wel zijn en de andere keer niet. Zie ook het huis van de Kiekeboe's.

In een van de albums heeft De Jager een architect een plan laten maken op basis van de strips. Dat ding sloeg nergens op.

Link naar reactie
2 uren geleden, TDPB zei:

Ja, dat moest ik nog eens vermelden: dat huis was inderdaad heel vaak het onderwerp van de gags of verhalen. Bijna alsof het een personage op zich was.

 

Dat leek wel typisch voor Gerrit de Jager.

Zie ook het restaurant van Roel en zijn Beestenboel.

 

afbeelding.png.d5f9e5f1a2138e06c889e04b920a134e.png

Link naar reactie
  • Yncke unpinned this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...