Ga naar inhoud

Strafste Stoot Van De Dag


Waldorf

Recommended Posts

Die Grieken toch, eerst biljoenen hulp krijgen van de duitsers en dan overwegen om een schade claim van ruim honderd miljard in te dienen wegens oorlogsschade in de eerste en de tweede wereldoorlog. Ideetje: Nederland en Belgie gaan de spaanse staat dagen voor de schade die de lage landen in de tachtigjarige oorlog heeft geleden. Of anders moeten de Fransen betalen voor de Napoleontische tijd, nee wacht die vervelende indonesiers moeten dokken voor de verliezen door de bersiaptijd enz enz

 

 

http://www.telegraph.co.uk/finance/financialcrisis/9981837/Vast-Greek-war-claims-against-Germany-explode-like-a-time-bomb.html

Link naar reactie

Euh, ik denk het wel maar ik ben te lui om de locatie en de aard van de vete tussen Ieper en Poperinge op te zoeken. Ik probeerde je, op een wat goedkope manier, door deze post te verleiden tot wat verduidelijking in deze.

 

Verdorie Mask, zit er toch niet steeds tussendoor te vragen naar de bekende weg !

Link naar reactie

Euh, ik denk het wel maar ik ben te lui om de locatie en de aard van de vete tussen Ieper en Poperinge op te zoeken. Ik probeerde, op een wat goedkope manier, door deze post je te verleiden tot wat verduidelijking in deze.

 

Ah, ok. Verkeerd geïnterpreteerd Mijn excuses.

 

Welaan. In de 14e eeuw maakten Poperinge en Ieper laken, en boerden daarmee goed. Toen is Ieper gaan gatlekken bij de graaf van Vlaanderen om een monopolie op laken van drie uur in de omtrek te bekomen. Poperinge en Ieper, da's zo'n 12km, dus je kunt je wel inbeelden dat dat niet zo positief uitviel voor Poperinge. Na wat tevergeefs tegenstribbelen zijn ze maar hop gaan kweken.

Maar 't is nog altijd niet helemaal verteerd, die hele affaire. (Ik ben zeker dat Kool Thing dit verhaal een stuk heroïscher zou inkleden ten voordele van Ieper. ;) )

 

En ik ben er zeker van dat er zo massa's verhaaltjes zijn. Had Aalst niet ook zoiets met een andere stad?

Link naar reactie

Schadevergoeding voor Poperinge voor wat de Ieperlingen daar in de 14e eeuw bedisseld hebben om een lakenmonopolie te verkrijgen. XD

 

Lakens. Gebruikt er nog iemand dat? 'Het zijn toch tegenwoordig allemaal donsdekens. Dus daar kun je geen schadevergoeding meer voor vragen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...