Ga naar inhoud

Strafste Stoot Van De Dag


Waldorf

Recommended Posts

Kom me eens vertellen wat de mogelijke nefaste gevolgen zijn indien die mens met zijn pastavergiet op de foto mag voor zijn ID-kaart.

 

Het ware gebrek van zijn actie is dat hij er geen onrecht mee aanklaagt, natuurlijk. Het pastafarianisme is er gekomen als reactie tegen het oprukkende creationisme in het Amerikaanse onderwijs. Daar legde het de vinger op de wonde, en was het zinvol. In Limburg is het gewoon onnozel.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dat gaat ook. Maar soms kunnen ze wel wat schade aanbrengen. Ok, in den beginne is altijd grollig om ze op een schalkse manier in hun hemd te zetten, maar na een tijdje is de lol er ook af.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Jah, den Duits...laat hem los... :e009:

 

Op 14 Maart was er in Brussel een betoging tegen de privatisering van de gezondheidszorg. Wat op zich wel goed is.

Nu was er een kleine zijbetoging aan de gang die zich bij de hoofdbetoging aansloot. Deze groep mensen wil het volgende onder de aandacht brengen: het ongewenst inbrengen van microchips bij patienten.

 

Wat moeten we hiervan geloven? Is dit gebruik maken van een aanbelangende zorgwekkende situatie om een samenzweringstheorie in de belangstelling te brengen of zijn die zaken werkelijkheid? Op hol geslagen fantasie van tinfoilhatters?

 

In de U.S. bestaat wel de Verichip.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/VeriChip

 

 

 

 

 

 

Enne retep, mocht je weer de leukerd willen uithangen, kun je de in de eerste posts even de 'Hoho, een video met Marley op zang, heb je weer gerookt, K.?' achterwege laten?

 

Ik zeg niet dat dit allemaal waar is. Ik post het gewoon maar even.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Hoe komt het eigenlijk dat jij dat allemaal best vindt, retep?

 

Het is zelfs staalhard aan te tonen dat je met overal camera's te plaatsen geen probleem kunt oplossen. Trouwens, waarom moet for fucks sake alles, maar dan ook alles geregistreerd worden? Het is alsof privacy iets heel negatiefs is en ten allen koste moet geband worden uit het dagelijks leven. Alles in de databank. Van het openen van uw ogen tot welk merk toiletpapier je gebruikt.

 

Waarom toch?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dat is wat ik ook denk.

 

De feiten spreken voor zich. Het probleem met die samenzweringstheorieën is dat ze een kern van waarheid bevatten die omgeven wordt door op hol geslagen fantasie. Daarmee wordt de essentie van de problematiek onderuit gehaald en gebagatelliseerd.

Link naar reactie

Dat is wat ik ook denk.

 

De feiten spreken voor zich. Het probleem met die samenzweringstheorieën is dat ze een kern van waarheid bevatten die omgeven wordt door op hol geslagen fantasie. Daarmee wordt de essentie van de problematiek onderuit gehaald en gebagatelliseerd.

Kijk dat heb ik nu ook vaak met die uitzinnige rants van jou, die kern van waarheid wordt dan overschaduwd met wat er allemaal met bankiers, juristen en kerktypes moet gebeuren.....

Link naar reactie

Hoe komt het eigenlijk dat jij dat allemaal best vindt, retep?

 

Het is zelfs staalhard aan te tonen dat je met overal camera's te plaatsen geen probleem kunt oplossen. Trouwens, waarom moet for fucks sake alles, maar dan ook alles geregistreerd worden? Het is alsof privacy iets heel negatiefs is en ten allen koste moet geband worden uit het dagelijks leven. Alles in de databank. Van het openen van uw ogen tot welk merk toiletpapier je gebruikt.

 

Waarom toch?

 

Cameras boven snelwegen moeten omdat er asos zijn die het gewoon vinden om door rode lichten te rijden en mensen van de baan te drukken;

 

Cameras in winkels moeten omdat deze anders nog meer leeggeroofd worden;

 

Cameras in hoog catharijne moeten omdat je daar anders beroofd of verkracht wordt (hier quote ik mijn tante);

 

Cameras boven uitgaangebieden moeten om die Turnhoutse kopschoppers te kunnen aanpakken (iets waar de belgse justitie erg veel moeite mee heeft).

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dus met camera's zullen al deze problemen opgelost raken. Hoever kun je daarin gaan, met alles te registreren? Van zodra je je voordeur achter je dicht trekt? Dus net zoals Reynolds in Enemy of the state orakelt: 'privacy is in je hoofd. Enkel je gedachten zijn nog van jou. De rest is onderhevig aan controle. Privacy van individuen is te gevaarlijk. Daarmee moet je het doen.'

 

Fijne maatschappij.

 

Ooit al eens bij stil gestaan dat die problemen zich kunnen verleggen?

 

Waarom moet de vrijheid van een ander daar altijd voor sneuvelen?

 

Als jij  wat ongemakkelijk wordt van hetgeen ik soms voorstel met die derderangsfiguren die jammer genoeg ook als 'mens' worden aanzien, dan is dat omdat ik wat ongemakkelijk wordt van hun handelen. De geschiedenis geeft mij doorgaans gelijk.

 

Indien Hoog Catharijne misschien wat minder onaangenaam en onveilg zou zijn dan zou er misschien minder onguur volk rondhangen waardoor de kans op een overval aanzienlijk daalt.

 

 

Kijk, nieuwjaar 2010. Ronald Janssen moordt er lustig op los. Janssen, een voormalig leraar technisch tekenen, wordt beschouwd als een gevaarlijke seriemoordenaar.

 

Daarvoor Kim De Gelder en Van Themsche. Telkens na dergelijke feiten gaan plots stemmen op om 1 grote DNA-bank op te richten, zodat men gemakkelijker de dader kan opsporen.

 

Ik ben daar radikaal tegen. Argument: ik heb niks met die Janssen te maken, hé.  Waarom moet ik op voorhand al verdacht zijn en behoren tot de mogelijke dader?

 

Want daar komt zo'n systeem op neer: iedereen is verdacht tot zijn onschuld bewezen is.

 

En ook het misselijkmakende drogargument: 'Wie niets te verbergen heeft hoeft niks te vrezen en kan overal in zijn privacy inzicht verschaffen.'

 

Fuck that.

 

En dan zeuren dat ik ietwat drastische doch creatieve en effectieve oplossingen aanbreng voor die...eencelligen.

 

Kijk hier: een door Lecram geloofde rechtenadept:

 

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1087605/een-grote-dna-databank-voor-alle-inwoners-van-belgie.aspx

 

Trouwens: veel repressiemaatregelen zorgen niet voor een veiligheidsgevoel, integendeel, het zorgt juist voor een groter onveiligheidsgevoel.

 

Als ik ergens kom en er zijn tal van checkpoints, agenten, camera's gericht op mijn blikje in mijn hand, dan heb ik niet direct een gevoel van, 'tgoh, hoe veilig is dat hier zeg, ik ga hier nog eens komen.' Neen, ik krijg het signaal dat er gevaar dreigt. Dat ik beter maak dat ik weg kom.

 

Nu ja, het is geweten dat rechtentypes shit for brains hebben.

Rechten: de vuilbak der universiteiten. 

Indien iemand zich aangesproken voelt door deze opmerking, dan is dat zijn probleem.

Ik noem geen persoon: ik viseer heel het juridisch wereldje.

 

Besides: I couldn't care less.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Inderdaad. En die leeglopers die wat financial management hebben 'gestudeerd'.

 

Veredelde kermisoplichters. Van 3 bekertjes en 1 balletje naar gedrukt fiatpapier.

Link naar reactie

Dus met camera's zullen al deze problemen opgelost raken. Hoever kun je daarin gaan, met alles te registreren? Van zodra je je voordeur achter je dicht trekt? Dus net zoals Reynolds in Enemy of the state orakelt: 'privacy is in je hoofd. Enkel je gedachten zijn nog van jou. De rest is onderhevig aan controle. Privacy van individuen is te gevaarlijk. Daarmee moet je het doen.'

 

Fijne maatschappij.

 

Ooit al eens bij stil gestaan dat die problemen zich kunnen verleggen?

 

Waarom moet de vrijheid van een ander daar altijd voor sneuvelen?

 

Als jij  wat ongemakkelijk wordt van hetgeen ik soms voorstel met die derderangsfiguren die jammer genoeg ook als 'mens' worden aanzien, dan is dat omdat ik wat ongemakkelijk wordt van hun handelen. De geschiedenis geeft mij doorgaans gelijk.

 

Indien Hoog Catharijne misschien wat minder onaangenaam en onveilg zou zijn dan zou er misschien minder onguur volk rondhangen waardoor de kans op een overval aanzienlijk daalt.

 

 

Kijk, nieuwjaar 2010. Ronald Janssen moordt er lustig op los. Janssen, een voormalig leraar technisch tekenen, wordt beschouwd als een gevaarlijke seriemoordenaar.

 

Daarvoor Kim De Gelder en Van Themsche. Telkens na dergelijke feiten gaan plots stemmen op om 1 grote DNA-bank op te richten, zodat men gemakkelijker de dader kan opsporen.

 

Ik ben daar radikaal tegen. Argument: ik heb niks met die Janssen te maken, hé.  Waarom moet ik op voorhand al verdacht zijn en behoren tot de mogelijke dader?

 

Want daar komt zo'n systeem op neer: iedereen is verdacht tot zijn onschuld bewezen is.

 

En ook het misselijkmakende drogargument: 'Wie niets te verbergen heeft hoeft niks te vrezen en kan overal in zijn privacy inzicht verschaffen.'

 

Fuck that.

 

En dan zeuren dat ik ietwat drastische doch creatieve en effectieve oplossingen aanbreng voor die...eencelligen.

 

Kijk hier: een door Lecram geloofde rechtenadept:

 

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1087605/een-grote-dna-databank-voor-alle-inwoners-van-belgie.aspx

 

Trouwens: veel repressiemaatregelen zorgen niet voor een veiligheidsgevoel, integendeel, het zorgt juist voor een groter onveiligheidsgevoel.

 

Als ik ergens kom en er zijn tal van checkpoints, agenten, camera's gericht op mijn blikje in mijn hand, dan heb ik niet direct een gevoel van, 'tgoh, hoe veilig is dat hier zeg, ik ga hier nog eens komen.' Neen, ik krijg het signaal dat er gevaar dreigt. Dat ik beter maak dat ik weg kom.

 

Nu ja, het is geweten dat rechtentypes shit for brains hebben.

Rechten: de vuilbak der universiteiten. 

Indien iemand zich aangesproken voelt door deze opmerking, dan is dat zijn probleem.

Ik noem geen persoon: ik viseer heel het juridisch wereldje.

 

Besides: I couldn't care less.

 

Zo'n rant dus.....

 

Ik heb nergens gesteld dat camera toezicht alle rotzooi uit onze wereld bant. Camera's zijn een middel voor:

 

Preventie: er wordt minder gepikt/hardgereden/beroofd ed op plekken met camera's;

 

Straffen: kopschoppers en hardrijders mogen wat mij betreft na hun daden gepaste straf.

 

Wat je daarop tegen hebt is me nog steeds niet duidelijk.......

Link naar reactie

Het probleem met het verlies van privacy (en dus verlies van identiteit, dna-banken, CC-tv, etc..) is dat het gemakkelijk is om de definitie van wat "fout" of "crimineel" is aan te passen. Het vergt enkel tijd.

 

Ja, dan kun je dus elk onderzoek naar fout danwel crimineel gedrag staken.......

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Het zorgt voor een onveiligheidsgevoel.

 

Trouwens met dat beroven: er wordt dan op andere plaatsen geroofd waar er nog geen camera's zijn. 'Dan gaan we daar ook camera's plaatsen', is je volgende antwoord waarschijnlijk...

 

Die kopschoppers gaan dat dan niet meer doen in een uitgangsbuurt. Ze kunnen wel inbreken of in het privé van iemand daar een persoon zijn kop gaan intrappen.

 

Wat ik daar tegen heb: mijn vrijheid kan ingeperkt worden onder het mom van preventie.

 

Die camera's, da's misschien nog betwistbaar. Maar zo'n dna-bank: dat komt er niet.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Trouwens 'de criminaliteit' daalt helemaal niet. Men zou beter eens wat aan de grootschalige criminaliteit doen. Die bevindt zich niet op straat. Wat de overheid met zo'n maatregelen doet is enkel is enkel angst scheppen en dat vergroten door verbod, preventie- en gebiedende middelen.

Link naar reactie

Cameras boven snelwegen moeten omdat er asos zijn die het gewoon vinden om door rode lichten te rijden en mensen van de baan te drukken;

 

De asos trekken zich van die camera's niets aan hoor. Die gaan gewoon op zoek naar eenzelfde type auto en kopiëren dan de nummerplaat. En dan maar lekker doorperen om door zoveel mogelijk camera's geflitst te worden.

Link naar reactie

Tja, dat jij je onveilig voelt wanneer je op een camera komt, daar kan ik niets aan doen. Door uitspraken als: ze moeten eens echte boeven pakken, er is ook criminaliteit waar geen cameras hangen en je voortdurende geroep dat alle juristen, bankiers, economen en kerkmannetjes dood moeten maken een waardevolle discussie erg moeilijk en voor mij niet interessant meer.........

Link naar reactie

De asos trekken zich van die camera's niets aan hoor. Die gaan gewoon op zoek naar eenzelfde type auto en kopiëren dan de nummerplaat. En dan maar lekker doorperen om door zoveel mogelijk camera's geflitst te worden.

 

Dus we doen maar niets meer ? Je laatste post gooi ik op de hoop uitspraken die ik hierboven al reeds samenpakte....

Link naar reactie

Mhh dna analyse.

 

Er is onlangs een grootschalig dna onderzoek geweest in Nederland. Zit het dna van de onschuldigde onderzochten nu ten eeuwigen tijde in een databank of zijn die gegevens vernietigd (zoals het hoort)?

 

Ja en ze hebben de kerel gepakt die een 16 jarig meisje heeft verkracht en vermoord. Het zal je kind maar geweest zijn, maar nee onze privacy gaat boven alles, boven moord, doodslag, hooliganisme. Alles mag men uitvreten als je privacy maar wordt beschermd, geen wonder dat je in Belgie niet het gevang in hoeft wanneer je iemand vol op het hoofd schopt. En als er dan een straf (3 jaar of minder) wordt uitgesproken dan hoeft men niet eens het gevang in.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...