Ga naar inhoud

Strafste Stoot Van De Dag


Waldorf

Recommended Posts

Voertaal is Frans, je vindt er toch geregeld mensen die het lokale westhoekse dialect spreken. Maar er is al veel verloren gegaan. (De oudere mensen met hun Flemsh zijn fantastisch om te aanhoren.)

 

Inderdaad. Zo is er het streekbier met de mooie naam "Anosteke" wat overeenkomt met "tot de volgende keer" (West Vlaams: tò noaste kjé) of straatnamen zoals Rue de dronckaert...

Link naar reactie

Het gegeven dat Koen het met eens is baart me dan wel weer zorgen (wel minder dan wanneer Stuvio instemt met één van mijn losse kreten).

 

Die Ray is wel erg hoor Yncke. Dan trekt hij weer een vies gezicht wanneer hij een glas voortreffelijke Lambic krijgt voorgeschoteld en dan die flauwe grapjes.......

Link naar reactie

Maar ze vinden toch bijna alles lekker ? Het probleem is dat het programmaconcept een wat kritischer beoordeling in de weg staat. Staan ze bij Rochefort en zit die pater dwangmatig de 6 aan te prijzen terwijl ik als ollander zelfs weet dat de 10 superieur is, en van dat soort dingen.

Link naar reactie

Als je een programma over bier verwacht, dan moet je inderdaad niet naar TG kijken. Dat was ook niet het opzet. De naam zegt het ook : ze maken een algemene toer door bierland(en). De opzet was : we gaan rond trekken, bier proeven, zeveren en op 't eind maken we zelf een bier. En dat doen ze dan ook. S3 is wel het eerste seizoen dat ik volledig gezien zal hebben, de rest zag ik halvelings.

Link naar reactie

Ik vond het wel geinig toen ze zelf bier gingen maken. Wilde Ray er geen bananensmaak in ?

 

Ik heb vooral gekeken toen ze naar, voor mij onbekende, bierbrouwers gingen, bijv. die geuzestekende mevrouwv. Wanneer ze echter Palm bier gaan drinken of het cafe waar Hugo Claus zich bezoop gingen bezoeken haak ik direct af..... Ik kan ook maar maximaal 2 flauwe schuine grapjes van de heren verdragen.....

Link naar reactie

Tja, het is nu eenmaal een programma waarin twee mensen rondtoeren, en de insteek is bier. Maar die aflevering in Frans Vlaanderen was nu net zo goed door de mensen die ze ontmoetten, de streek, de paarden. Het bier zat er ook in, maar daar ging het 'm niet over.

 

Toch raar dat niemand zit te zagen dat ' De Bende van Wim ' niet over motoren of motorbendes ging. Dat was net hetzelfde : we toeren rond, ontmoeten mensen, zeveren wat, maar daar was de insteek : we rijden rond met motoren. Bij TG is de insteek : bier.

Link naar reactie

Vanaf het moment dat ze over bier met dezelfde nietszeggende woorden beginnen te praten als ze met wijn beschrijvingen plegen te doen, haak ik af.

Bende van Wim nooit naar gekeken omdat ik Wim niet kan aanzien. Hetzelfde geldt voor die fotograaf die voor God weet welke reden dan ook BV geworden is.

Link naar reactie

Gisteren ging ik een dagje naar Brugge met mijn lieve echtgenote. Aan het eind van de dag overwoog mijn geliefde de aanschaf van een warme wafel, een klein genoegen dat ik haar niet kon weigeren. We stapten de Panos in de Zuidzandstraat binnen, raadpleegden de aldaar aanwezige prijskaart, en gingen over tot de bestelling van twee (2) warme wafels voor de prijs van 3,60 euro. De jongedame achter de toonbank zei doodleuk dat ik vier euro diende te betalen. Neen juffrouw, zei ik, u moet de prijzen hanteren die u uithangt in uw zaak. Zei antwoordde dat de prijzen opgeslagen waren, maar dat het bord nog niet aangepast was, dat het haar schuld niet was maar aan haar baas lag en si en la. We zijn zonder wafel weg gegaan. Ik heb de economische inspectie ingelicht. Stelletje zeikers, mijn vrouw zonder wafel haar dag laten eindigen.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Wij hebben gisteren iets vergelijkbaars meegemaakt in Brussel.

Gingen een zaak binnen waarin in koeien van letters hing "Warme wafel + 1 warme drank: 3,50 euro"

We namen plaats, en toen we dat wilden bestellen zei de dienster: "Sorry, dat is enkel voor wanneer je het meeneemt voor onderweg. Als je dat hier opeet is het 4 euro voor een wafel en 3,60 voor een warme choco."

Link naar reactie

Neen, ik heb een Defender en een series 3. Dit is een Discovery, het model dat in 1989 gelanceerd werd om de kloof tussen de Range Rover en de Defender te vullen. Heel dat verhaal is trouwens lulkoek. Aan de sleutel van een Landrover hangt een transponder, en zonder die transponder start de motor niet. Ik geloof dus niet dat de dingen gegaan zijn zoals ze in de krant staan.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

dat wordt er één voor Discovery channel

 

 

Zaterdag naar Amish Mafia gekeken op Discovery. Wat een klootzakjes.

Als de Amish willen dat niemand hen begrijpt, dan praten ze Nederlands, volgens de aflevering van zaterdag. inderdaad, dat was niet te begrijpen. Vraag me af of het effectief een vorm van Nederlands was.

Link naar reactie

D'er wordt hier de laatste tijd zoveel over Discovery Channel gesproken? Jullie vinden dat een zender die het bekijken waard is?

Ik kijk af en toe naar Discovery en National Geographic. Meestal omdat ik ergens reclame van heb gezien (Amish Mafia bijvoorbeeld) terwijl ik naar de zenders was aan't kijken omdat er nergens anders iets te zien was.

Mythbusters is trouwens ook van Discovery. Wordt door 2BE uitgezonden, ook.

 

Op national Geographic keek ik overlaatst naar de docu over de electronen microscoop in de Universiteit van Antwerpen. Interessant!

 

Alleen steekt Behind the Photo op NGC mij serieus tegen :(

Link naar reactie

D'er wordt hier de laatste tijd zoveel over Discovery Channel gesproken? Jullie vinden dat een zender die het bekijken waard is?

 

Ja hoor, ik ben een fan van fake docu's: kerels die verlaten huizen doorzoeken naar waardevolle spullen, goud zoeken in de Beringzee, ouwe barrels in drie dagen omtoveren in blitse hotrods en dergelijke. Hoe meer fake des te beter..... Nu moet ik zeggen dat ik Discovery en Nat, geographic niet uit elkaar kan houden. Het kan dus zomaar zijn dat ik voornamelijk Nat. Geg. kijk, de zenders zitten achter mekaar op de Retep AB.

 

Ik kijk al uit naar de volgende reeks: Landrovers, they live ! Met sfeer reportages uit Aalter Belgium....

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...