Ga naar inhoud

Alfa, Eerste Wapenfeiten


Recommended Posts

In maart 2013 was dit de laatste info: Deel 2 van de spin-off Alfa - Eerste Wapenfeiten luidt Solo. Het album verdween geruisloos van de planning van 2012 en moet het voorlopig stellen zonder vooropgeschoven deadline. Er wordt alleszins nog gewerkt aan het album. Het is ook het slot van een eerste tweeluik waarin Tyler ten prooi valt aan onmacht en onrechtvaardigheid. In het tweede tweeluik neemt Tyler de touwtjes weer in handen en is op wraak belust na de dood van een vriend. Zijn wraak leidt 'm naar de CIA want een van zijn doelwitten wordt beschermd door de Amerikaanse intelligentiedienst. Scenarist Herzet wil zijn aanpak voor de volgende verhalen vergelijken met de tv-serie The Shield.

Link naar reactie

er is in mijn ogen een groot verschil tussen het feit dat de smurfen een aparte strip kregen, dan de jonge jaren van Alfa...

 

Amoras is ook een ander verhaal. De stijl is compleet anders, de doelgroep is anders.

 

Maar Alfa, Thorgal en IR$ zijn toch in grote lijnen dezelfde stijl, dezelfde doelgroep.

 

Ik ben onvoorwaardelijk fan van Thorgal en de wereld die Van Hamme heeft geschapen, maar al die nevenreeksen hoefden écht niet voor mij...

Link naar reactie

Hoe kan je trouwens de spin-offs beoordelen zonder ze gelezen te hebben? Dat is weer zo'n haastige, veralgemenende opmerking.

 

Ik heb er een paar gelezen (Thorgal, XIII Mysteries, ... ) en ik vind dat geen hoogvliegers.

Eerder een jammerlijke poging van uitgeverijen om marktaandeel te blijven houden door altijd weer een nieuwe spinoff van dezelfde reeksen die blindelings gekocht worden

 

En Guust een spin-off, tsss...

Link naar reactie

Ik ben fan van Thorgal en de wereld die Van Hamme heeft geschapen, maar al die nevenreeksen hoefden écht niet voor mij...

 

Same here, de hoofdreeks koop ik nog (ook al is dat niet meer de topreeks van weleer), maar al die nevenreeksen waardoor je op de duur door het bos de bomen niet meer ziet? Niet voor mij, sorry...

Maar ik ontzeg niemand iets :e002:

Link naar reactie

Ik ben voor spin offs, ze zijn zeker de moeite waard, vaak vele malen beter als nieuwe series. Thorgal, IRS, XIII etc. Prima nevenreeksen.

En ja, natuurlijk is Guust een spin off te noemen, net als de smurfen, beiden natuurlijk super geslaagd.

Alle spin offs afkappen is natuurlijk onzinnig en wel heel populair om te roepen, maar oordeel gewoon per reeks.

Jonge jaren roodbaard vond ik ook heel goed, evenals die van blueberry.

Link naar reactie

Juist als een serie uitgeknepen is kan een spin-off nog toegevoegde waarde hebben. Kijk naar XIII, elke drie albums moet er weer een nieuwe trukendoos opengetrokken, of een oude koe uit de sloot getrokken worden om de serie voort te laten bestaan. Intussen trekt de serie op niks , daar hadden ze beter eerder spin-offs van gemaakt. Bovendien zijn de slechtste XIII-mysteries beter dan de laatste XIII.

Link naar reactie

Flater begon als een gagstrip in Robbedoes. Dat Kwabbernoot in de strip voorkwam, dat kwam gewoon omdat hij zogezegd ook op de redactie van dat blad werkte (en natuurlijk omdat het reeds een herkenbaar figuur was). Franquin liet Guust af en toe opdraven in de reeks Robbedoes en vice versa. 't Zijn dus eerder cameo's, geen spin-offs.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...