Ga naar inhoud

Foire Du Livre 2014


devilcreator

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Ach ja,wat zal ik zeggen. Angoulême gemist dus nu op naar Brussel...

....

...en dank je Suske voor het plaatsen van de informatie van Multi bd. Mirales   en Xavier op donderdag en vrijdag. Ik ben benieuwd of 1 van de 2 gaat lukken.

 

Xavier komt vrijdagavond ook op de stand van Dilibel (Glénat). En waarschijnlijk zonder loting.

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie

@warson ( de quote knop werkt bij mij niet goed).

Ik had dat al gezien  dat Xavier er op vrijdag was. Ik had alleen via Roodbaard  gehoord dat Miralles zou komen. Maar aangezien er op de site van de foire de livre zelf tot op de dag van vandaag niets staat over de aanwezigheid van Mirales en Xavier bij Multi bd, ging  ik er vanuit dat dat niet doorging. Terwijl ander tekenaars die op de zaterdag bij multibd komen wel op de site staan. Toch, zachtjes gezegd, gek dat 2 zulke grote namen 2 dagen voor het begin van de Foire nog niet op de officiele site staan.

Zijn er nog andere namen die komen, maar die niet op de site staan?

Link naar reactie

@warson ( de quote knop werkt bij mij niet goed).

Ik had dat al gezien  dat Xavier er op vrijdag was. Ik had alleen via Roodbaard  gehoord dat Miralles zou komen. Maar aangezien er op de site van de foire de livre zelf tot op de dag van vandaag niets staat over de aanwezigheid van Mirales en Xavier bij Multi bd, ging  ik er vanuit dat dat niet doorging. Terwijl ander tekenaars die op de zaterdag bij multibd komen wel op de site staan. Toch, zachtjes gezegd, gek dat 2 zulke grote namen 2 dagen voor het begin van de Foire nog niet op de officiele site staan.

Zijn er nog andere namen die komen, maar die niet op de site staan?

De site is niet echt geweldig (understatement).

Zo komt Guérineau nog op zat en zon, die je enkel terugvindt (ik toch) door zijn naam in te tikken.

Hugault komt bij Paquet op donderdag, meer namen bij Paquet vind je terug op de site van www.brusel.com

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie

Ik ben van plan om vrijdag mijn gezicht te laten zien maar ach ach ach wat een dramatisch slecht ingerichte site is dat flb zeg. Het vinden van sommige namen berust meer op toeval dan op de zoekmachine. Zo wil ik bijvoorbeeld Pierret nog graag ontmoeten (ja, ja ik weet het iedereen heeft die vast al maar ik word daar nou eenmaal blij van) signeer tijd volgens de site 08.00 uur :e010: en nog 1 uur bij Dilibel van 14 tot 15. Maar ach het is leuk rond te snuipen en hopelijk lukt het nog hier en daar wat te scoren.

 

MultiBD geeft dan de signeer tijden nog netjes weer maar een grote distributeur als Dilibel....... helaas niks

 

O en nog even een tip voor de mensen die voor het eerst deze beurs bezoeken. Het is GEEN tweetalige beurs ondanks het Brusselse.... Wil je dus een nederlands boek gesigneerd. Zelf meenemen en registreren bij binnenkomst.

Link naar reactie

Waarom boeken registreren die niet op de beurs gekocht kunnen worden?

Ik snap vanuit een diefstal oogpunt dat je boeken moet laten registreren.

Maar nederlandse boeken die niet verkrijgbaar zijn op de beurs :rolleyes:

Geloof me, gewoon doen zonder vragen te stellen.

Ik heb ooit een discussie gehad over mijn Nederlands boek uit de bibliotheek dat ik mee had om te lezen op de trein en dat geen stickertje had!

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie

m

 

Waarom boeken registreren die niet op de beurs gekocht kunnen worden?

Ik snap vanuit een diefstal oogpunt dat je boeken moet laten registreren.

Maar nederlandse boeken die niet verkrijgbaar zijn op de beurs :rolleyes:

Is gewoon om geen misverstanden te hebben. Het is beter 1 regel correct uit te voeren dan een reeks uitzonderingen te hanteren.

 

Tja, Franstalige/Engelstalige boeken die meegebracht worden naar de boekenbeurs in Antwerpen moeten ook altijd een sticker krijgen.

Link naar reactie

Dat het verstandig is om te doen begrijp ik. Je wilt gewoon geen discussie.

Maar dan blijft de vraag: Waarom nederlands/vlaamse stripboeken op een beurs waar deze niet te koop zijn???

 

Tja.... Johan Cruijff zei het al.... As juh gelijk hep, heppie gelijk... Maar ja gelijk hebben en gelijk krijgen da's op de foire natuurlijk weer wat anders :e005:

Link naar reactie

Dat het verstandig is om te doen begrijp ik. Je wilt gewoon geen discussie.

Maar dan blijft de vraag: Waarom nederlands/vlaamse stripboeken op een beurs waar deze niet te koop zijn???

 

Als je direkt zelf al twee antwoorden geeft, zie ik niet in waarom de vraag nog zou moeten blijven.

Link naar reactie

Als je direkt zelf al twee antwoorden geeft, zie ik niet in waarom de vraag nog zou moeten blijven.

 

Ach, O gemaskerde reep genoot. Velden 8 is in zijn dagelijkse bezigheden ongeveer 400% effectiever en efficienter dan hetgeen  hij nu ziet bij het foire " gebeuren". (en dan overdrijf ik eigenlijk niet... het zou ook 500% kunnen zijn )  Ik vind dat hij zich nog heel zachtaardig opstelt door alleen een klein kritisch nootje te kraken t.a.v. die heerlijke stickertjes (die overigens later ook zo fijn van de boekskes af gaan :e007: )

Link naar reactie

Bij de meeste tekenaars van Dilibel kun je gewoon aanschuiven met je eigen nederlandstalige strips en hoefde je geen Franse strips te kopen :-). Enkel voor Adlard en Xavier was op het ticket en moest je iets kopen. Van Adlard moest het wel een Franstalig Walking Dead album zijn. Maar ja, die regels kunnen morgen veranderen.

Tanx voor de info. TOP!

Link naar reactie

Vrijdag een dagje de Foire du Livre gedaan, daar ver weg in het land der Franstaligen...............blijft altijd een raadsel dat men in 1 km veranderd van taal en er dan ook niets meer van begrijpt.... :e005: :e005:

Maar goed, ik ben thuis rond 8.50 vertrokken en kwam rond 10.35 aan (kwartiertje verspeeld in Brussel met mijn GPS en de wegbewijzering ....brrrrrrr).

 

Na een moeizame start met zeurderige walen in de rij is het uiteindelijk een superleuke dag geworden en een zeer succesvolle.

15 dedies kunnen scoren......Hubsch (excalibur), Adlard (walking dead), Nesme (kinderen kapitein Grant), Berthet (loting gewonnen), Frasier (veerman tussen de sterren), Jannin (2x, German en wij en Didi), H. Hausman (niet vertaald), Constant (glimlach van Mao), Fior (5 duizend km), Renard (american seasons), Raives (apres guerre), Servais (Iriacynthe), Alary (belladonna)...............en eindelijk na zoveel jaren...een prachtige Miralles (loting reprise gewonnen).

Heerlijk gedineerd met Ssnerual en Richard (dank voor het lenen van het boek van Alary) en verder nog gezien Laurens, Sam, Steve, Huib, Michel (panoramix) en Tweetie. Waar was Johan :e010: :e010:???

 

Het niveau van de tekeningen was prima en ik heb maar drie franse boeken aangekocht (waarvan eentje is voorzien met tekening), dus dat viel ook mee.

Link naar reactie

Nu ver in het land der Franstaligen...voor mij is het maar 12 km rijden van Vlaanderen naar Tour en Taxis in Brussel.

 

En wie is H. Hausman ??  Ik ken wel een René Hausman.

Die trouwens aangekondigd was voor zaterdag, maar vrijdagmiddag in allerijl is opgenomen op de spoedafdeling. Hopelijk niet echt te erg.

Heb trouwens nog een beetje een lugubere anekdote over Hausman: Vorig jaar deed het gerucht de ronde op de Foire dat Hausman overleden was. Op zaterdag zat ik op een signeersessie in een winkel bij een andere auteur en enkele aanwezigen (die vrijdag ook op de Foire waren) vertelden het die auteur of hij het kon bevestigen. Die auteur werd helemaal wit, want hij wist van niets en Hausman was een hele goede vriend van hem. Hij is dan als een gek beginnen bellen om zich te informeren (zonder succes). Ondertussen is Hausman er nog altijd, maar die auteur niet meer. Dat was immers... Philippe Delaby. :e010:

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie

Nu ver in het land der Franstaligen...voor mij is het maar 12 km rijden van Vlaanderen naar Tour en Taxis in Brussel.

 

En wie is H. Hausman ??  Ik ken wel een René Hausman.

 

Dat is de zoon van Hausman, die naast tekenaar en schrijver tevens acteur en scriptschrijver is.

Zonder Hugues Hausman is geen dedie verzameling compleet.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...