Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Bij comics/strips/films komt mijn autisme naar boven, zo start ik altijd bij het eerste deel van een reeks, en is er een rare kronkel in mijn hoofd dat denkt dat je bij een auteur altijd eerst bij zijn bekendste werk moet beginnen. Brubaker is zo'n auteur die al heel lang op mijn lijstje staat (net zoals Daredevil trouwens).

 

Het bekendste werk van Brubaker is Captain America. Maar daar hoef je echt niet mee te beginnen ;)

Link naar reactie

Heb van beide nog niks gelezen :e008:

Om nog maar eens te bewijzen dat ik in feite niks weet van comics.

Je bent, zeker in vergelijking met sommige grumpy old men hier (ik noem geen namen), erg jong en is het absurd om te verwachten dat je al veel gelezen hebt. Je moet je ook aan niemand verantwoorden hoor :)

 

Het enige dat we vragen is dat je vroeg of laat daredevil ophemelt, dat is al.

Link naar reactie

Je bent, zeker in vergelijking met sommige grumpy old men hier (ik noem geen namen), erg jong en is het absurd om te verwachten dat je al veel gelezen hebt. Je moet je ook aan niemand verantwoorden hoor :)

Het enige dat we vragen is dat je vroeg of laat daredevil ophemelt, dat is al.

Ik twijfel al even om zo een iconische reeks als daredevil of hellblazer op te pakken. Brubaker's Daredevil of Ennis' Hellblazer??

Link naar reactie

Je bent, zeker in vergelijking met sommige grumpy old men hier (ik noem geen namen), erg jong en is het absurd om te verwachten dat je al veel gelezen hebt. Je moet je ook aan niemand verantwoorden hoor :)

 

Het enige dat we vragen is dat je vroeg of laat daredevil ophemelt, dat is al.

Je zou nog wel wat kunnen leren van die Grumpy Old Men (met hoofdletters), hoor Lav!!!

We weten trouwens allemaal dat je valt voor oudere heren met een rijke ervaring!

Het heeft geen zin om de schijn op te houden! :e005: :e005: :e005:

Link naar reactie

Manhattan Projects uitgelezen. Een hele aparte comic, bij de eerste trades zat ik nog niet helemaal in en was mezelf aan het afvragen waar het in vredesnaam overgaat. Dan denk ik bij ongeveer 3 en 4 het eindelijk te begrijpen en dan komt vol.5....geen idee....Maar toch blijft het me op 1 of andere manier interesseren....Toch een keertje opnieuw lezen :D

 

post-531-0-09151400-1486131988_thumb.jpg

 

post-531-0-54542600-1486132002_thumb.jpg

Link naar reactie

Ik heb net volume 6 van Manhattan Projects uitgelezen en het blijft een fingerlickin' goeie strip. Er zit wel iets meer "richting" en coherentie in dan in de vorige 5 delen, maar de anarchistische humor blijft. En die tekeningen en kleuren, joenges toch...

 

Dit deel focust uitsluitend op Yuri Gagarin en speelt zich af in het ruimere universum. Het is daardoor perfect los van de rest te lezen voor wie wil instappen.

Link naar reactie

 

28585567.jpg

 

The Goddamned, Vol. 1: Before the Flood
(Jason Aaron, R.M. Guéra)
 
Heb hiervan genoten, deze Mad Max-variatie op het Oude Testament.  Er worden veel hersenpannen ingeslaan en nogal wat vloekwoorden in't rond gegooid.  Het is (voorlopig ?) niet zo uitstekend als Scalped maar dat is dan ook weer één van de beste stripreeksen van de laatste 15 jaar. 

 

 

Yep, ook zeer graag gelezen. Serieus over the top, en gewelddadig, maar het Oude Testament is dan ook een gewelddadig fantasy boek, toch zeker het stuk voor de zondvloed. Reuzen en monsters, alles staat in de bijbel, maar hier krijgen we er Aarons saus overheen ;) en heel goed en wreed in beeld gebracht. 

 

51dQn1ZfSNL._SX327_BO1,204,203,200_.jpg

Link naar reactie

61BGM2nJy2L._SX322_BO1,204,203,200_.jpg

 

The Sheriff of Babylon vol. 2: Pow. Pow. Pow. 

Zéér goed. Ik zou dit durven aanraden, deze 'War Noir' in het Irak van 2004. 

Jammer dat dit al het laatste deel was. Maar het verhaal is af. Beter 12 goeie comics, dan een verhaal dat gaandeweg verwaterd.  

Verwatert. Maar ze keren zeker nog terug eh. Eerst een boel Batman en andere DC, dan volgt een Sheriff-reünie.

Link naar reactie

31247173.jpg

 

Kill or Be Killed, Volume 1

Ed Brubaker / Sean Phillips

 

In zekere zin is de inhoud typisch Brubaker+Phillips qua ingrediënten maar zolang het zo lekker blijft smaken hoor je me niet klagen.  Zeer verslavende lectuur.   Highly recommended !!! (zoals alles van dit duo)

 

Typisch Bru & Phillips qua uitvoering, maar toch weer helemaal iets anders dan hun vorige reeksen. 

Zéér graag gelezen! 

Link naar reactie

Vanochtend de eerste deeltjes gelezen van Frostbite. Door een fuck-up van een stel wetenschappers die het broeikas probeerde te tegen te gaan, zit de mensheid in een nieuwe ijstijd. Er heerst ook een zeer besmettelijke ziekte Frostbite waardoor je lichaam langzame bevriest. Hoofdkarakter Keaton krijgt de opdracht om een wetenschapper en dochter te vervoeren naar een belangrijk geheim centrum die wellicht een medicijn heeft tegen Frostbite.

Het is nog wat vroeg om er wat over te zeggen, maar ik heb tot nu toe zeer genoten van de art en verhaal. Zeer benieuwd naar de rest :)

 

post-531-0-26989800-1486630940_thumb.jpg

 

post-531-0-69243000-1486630956_thumb.jpg

 

post-531-0-38571100-1486630965_thumb.jpg

Link naar reactie

Door Xavier Dorison en Terry Dodson.

Uit bij Image.

 

Ergens een boek over de tijd waarin we leven met al het extremistische gedoe dat aan de gang is. Er zit humor in. Maar het verhaal gaat ook over zaken waar ik me in het echt ook aan erger...

 

Vera Yelnikov is een likable personage. In '77 wordt ze door het Kremlin naar Los Angeles gestuurd om daar als superhero communistische propaganda te verspreiden. Daar loopt The Carpenter rond. Een fascistische lul die de oude Amerikaanse waarden terug in ere wil herstellen. Dit door de role models van het meer libertijnse Amerika op de brandstapel te verbranden. Er is ook nog een hatelijke trut die dominee is en zich kandidaat stelt voor het gouverneurschap...

 

Er gebeurt veel en er is behoorlijk wat leeswerk aan.

GRAAG gelezen.

 

Dat het al die tijd duurde voor ik het las... Shame on me...

post-503-0-78525600-1486827051_thumb.png

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Door Xavier Dorison en Terry Dodson.

Uit bij Image.

 

Ergens een boek over de tijd waarin we leven met al het extremistische gedoe dat aan de gang is. Er zit humor in. Maar het verhaal gaat ook over zaken waar ik me in het echt ook aan erger...

 

Vera Yelnikov is een likable personage. In '77 wordt ze door het Kremlin naar Los Angeles gestuurd om daar als superhero communistische propaganda te verspreiden. Daar loopt The Carpenter rond. Een fascistische lul die de oude Amerikaanse waarden terug in ere wil herstellen. Dit door de role models van het meer libertijnse Amerika op de brandstapel te verbranden. Er is ook nog een hatelijke trut die dominee is en zich kandidaat stelt voor het gouverneurschap...

 

Er gebeurt veel en er is behoorlijk wat leeswerk aan.

GRAAG gelezen.

 

Dat het al die tijd duurde voor ik het las... Shame on me...

 

 

Ik heb de eerste ook net gelezen, en ging iets gelijkaardigs schrijven, inclusief met de verwijzingen naar het heden. Maar quoten is makkelijker. 

Zéér graag gelezen. Morgen deel 2.

post-503-0-78525600-1486827051.png

Link naar reactie

Punk Rock Jesus

Zeer goed maar een geval van "net niet". Het was een zeer intense rit maar ik kan me toch niet aan de indruk ontdoen dat het ritme soms verkeerd zat, sommige (in mijn ogen dan toch) cruciale scènes werden te vluchtig afgehandeld. Desalnietemin, sterk staaltje vakmansschap.

Link naar reactie

Weird Detective gelezen van schrijver Fred van Lente en tekenaars Guiu Villanova, Mauricio Wallace, Josan Gonzalez. Helemaal mijn ding!! Een detective met vreemde trekjes onderzoekt een moord waarbij de slachtoffers compleet worden leeggezogen (inclusief bot en organen). Een heerlijke Lovecraft detective met een hele hoop humor ook. Heel erg genoten van dit werkje en een hele warme aanrader!!! :)

 

post-531-0-49369200-1487059472_thumb.jpg

 

post-531-0-55958500-1487059498_thumb.jpg

 

post-531-0-25570000-1487059486_thumb.png

 

 

Link naar reactie

Punk Rock Jesus

Zeer goed maar een geval van "net niet". Het was een zeer intense rit maar ik kan me toch niet aan de indruk ontdoen dat het ritme soms verkeerd zat, sommige (in mijn ogen dan toch) cruciale scènes werden te vluchtig afgehandeld. Desalnietemin, sterk staaltje vakmansschap.

 

die net niet vond ik eigenlijk ook.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...