Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

ook nog gelezen: 

 

Old Man Logan vol. 2: Bordertown: zeer goed. Logan krijgt Lady Deathstrike and her Reavers achter zich aan, in een van de buitenwereld afgesneden, ondergesneeuwd dorpje in Canada. Goed geschreven en getekend.
Als bijlage een comicje van Claremont en Barry Windsor-Smith (wat een tekeningen toch weer van BWS). 

 

Criminal vol. 7: Wrong Time, Wrong Place: goed, meer kan ik daar niet over zeggen. Op den duur zat ik wel te hopen op meer over the Kung Fu Werewolf en minder over de Lawless familie ;) 

Hellboy in Hell vol. 2: The Death Card: ik hou niet van deze spin off, en ik vind het dan ook niet jammer dat Mignola er alweer mee stopt. Een voetnoot in de lijst van Mignolaverse titels. Goed getekend, zoals steeds, maar ik lees zijn verhaaltjes niet graag. 

 

Link naar reactie

Een tijdje terug wat oudere trades van Ennis besteld. Ondertussen allemaal gelezen.

 

Rover Red Charlie​ : dit is zo goed al iedereen hier zegt :e005:  De apocalyps door de ogen van drie honden. Wat een verhaal. Must read.

 

post-712-0-75754600-1477381015_thumb.jpg

 

Unknown Soldier : ik kende de unknown soldier niet, dit samen met de gedateerde tekeningen zorgen er voor dat het toch wat langer duurder tegen dat ik in het verhaal was. Graag gelezen.

 

post-712-0-75477000-1477381014_thumb.jpg 

 

Fury Max​ : verhalen over Nick Fury met een glansrol voor bad ass man mountain Barracuda. Na het eerste boek was ik niet echt overtuigd, ik vond het rommelen langs alle kanten. Gelukkig knoopt het tweede deel alle eindjes mooi aan elkaar. Minder sterk dan Punisher Max wel.

 

post-712-0-15279500-1477381016_thumb.jpg

 

Godess : wat een lelijke cover. De gedateerde outfits en tekeningen zorgden er voor dat ik dit tot het laatst liet liggen. Maar oh boy, wat een episch verhaal. Na vijf pagina's voelen de tekeningen heel natuurlijk aan en ben je helemaal in het verhaal ingezogen. Heerlijke schurken die über Brittish blijven zowel in het moorden als in het gentlemen spelen. Alle karakters zijn enorm goed uitgewerkt. Heel, heel graag gelezen :e005:

 

post-712-0-34929600-1477381015_thumb.jpg 

 

Adventures in the Riffle Brigade : recenter verhaal waarin we een top commando team volgen op geheime missie. Dit is pure kolder. Van de 6 teamleden spreken er slechts twee. De overige vier beperken zich tot steeds hetzelfde zinnetje te debiteren. Ik vond dit niet bijster goed, maar wel ontspannend.

 

post-712-0-08120900-1477381014_thumb.jpg  

 

Ook nog gelezen de laatste maanden:

 

Citizen Jack : een voormalige corrupte burgemeester van een klein Amerikaans bergdorpje gaat, met de hulp van een demon Marlinspike, voor president. Het verhaal gaat vooruit als een trein waarbij het op den duur voor niemand meer duidelijk is of het Amerikaanse volk nu gaat stemmen voor een dwaas door de tussenkomst van de demon of omdat ze gewoon alles slikken wat Jack verkondigt. Ik heb dit in één keer uitgelezen en kijk uit naar het vervolg.

 

post-712-0-65054200-1477381013_thumb.png

 

The Vision: little worse than a men : ook hier kan ik alleen maar alle lofzangen bijtreden. De aanpak van dit verhaal is heel verfrissend, je weet al vanaf pagina 1 dat het slecht zal aflopen. Sterk.

 

Bloodshot Reborn deel 1 en 2 : ik had nog nooit van Bloodshot gehoord, maar dat was geen issue. Je wordt op een heldere manier in een complex verhaal geïntroduceerd. Wat volgt is een jachtpartij vol actie en suspense die je niet meer loslaat. Prachtig getekend.

 

Nog een speciale vermelding voor een boek dat ik deze zomer gelezen heb:

 

Daytripper (Fabio Moon en Gabriel Ba). Bijzonder verhaal over het leven en afscheid nemen. Ik heb dit boek toegeklapt met een heel raar gevoel. Enerzijds een gevoel van 'was het dit nu?' en anderzijds blijft het verhaal dagen, zo niet weken, op je inwerken. Ik zit er nu soms nog aan te denken. Ik ga het zeker nog eens opnieuw lezen. Fascinerend.

 

post-712-0-33048700-1477382374_thumb.jpg

Link naar reactie

Battling boy door Paul Pope

 

Op de keper beschouwd is dit gewoon een coming of age verhaaltje. Nu ja zo maar of gewoon is eigenlijk fout... want ik vind dit zéér goed.

De kern/structuur van het verhaal is vrij klassiek ,letterlijk een coming van age verhaal, en als ik probeer de actie-scènes te omschrijven verstrand ik in algemeenheden over halfgoden met bijhorende krachten en auto verbrijzelende monsters... maar de wijze waarop het verteld wordt maakt het grote verschil. Net zoals Battling boy zelf word je als lezer ondergedompeld in de wereld van Arcopolis die gedeeltelijk bestaat uit science fiction, monsters en retro-pulp. Soms is het (opzettelijk) overweldigend maar je kan altijd snel de draad terug oppikken waardoor je als lezer als het ware in het verhaal wordt gezogen.

 

Wat de tekeningen betreft, het is Paul Pope dus natuurlijk zijn ze prachtig!

 

PS: Ik heb geen zo'n T-shirt. :(

Van paul pope heb ik alleen 100% dat beter wordt per leesbeurt. Is dit even goed? En heavy liquid?

Link naar reactie

Van paul pope heb ik alleen 100% dat beter wordt per leesbeurt. Is dit even goed? En heavy liquid?

Ik vind het goed tot heel goed. Het is inderdaad all ages maar dat is meer het genre dan een waardeoordeel.

 

Bij wijze van voorbeeld: op deze rustige zondagmiddag nog eens Tom Strong herlezen en dat vind ik nog altijd héél goed. Avonturenstrip, niets diepzinnigs of karakterontwikkeling maar gewoon zeer leuk.

Link naar reactie

Velvet vol. 3: The Man who Stole the World. 

 

Laatste deel van deze reeks? Ik weet het niet. Maar het verhaal is afgerond. 

Zoals de vorige delen: zéér goed. 

Old school James Bond met wat SF. 

Wat een sfeer! Love it!

 

Velvet_vol3-1.png

 

Dit verhaal is afgerond en voorlopig is Steve Epting met ander werk bezig, maar de bedoeling is om nog meer verhalen over Velvet te vertellen. Voor de liefhebbers, er gaat ook een deluxe HC van Velvet verschijnen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik heb die HC ook, maar ondertussen is er ook al een SC ;)

 

Is inderdaad erg goed, maar de minste van 'm die ik heb. Ik heb ook 100% - Heavy Liquid - Batman Year 100. vergeet ik er één? 

 

Er is ook nog Escapo, die is pas geleden opnieuw uitgebracht in een mooie HC door Z2 comics.

 

...en de diverse delen van THB natuurlijk maar dat is een dure grap om dat allemaal bij elkaar te schrapen.

Link naar reactie

Er is ook nog Escapo, die is pas geleden opnieuw uitgebracht in een mooie HC door Z2 comics.

 

...en de diverse delen van THB natuurlijk maar dat is een dure grap om dat allemaal bij elkaar te schrapen.

Ik herinner mij nog dat die THB boeken te koop waren voor een paar euro...

Spotgoedkoop, heel veel leesplezier  en niemand wou ze hebben...(uitgezonderd ikzelf)

En nu zijn die dingen gezocht en duur zeg je? Hoeveel delen zijn er eigenlijk?

Link naar reactie

Ik herinner mij nog dat die THB boeken te koop waren voor een paar euro...

Spotgoedkoop, heel veel leesplezier  en niemand wou ze hebben...(uitgezonderd ikzelf)

En nu zijn die dingen gezocht en duur zeg je? Hoeveel delen zijn er eigenlijk?

 

Het zijn gewoon losse comics, niet zo duur idd toen ze net uit kwamen (vanaf '95 geloof ik). Tegenwoordig zijn ze een stuk prijziger al kun je de latere soms nog wel eens vinden tegen normale prijzen. Het heeft mij in ieder geval fiks wat zoeken gekost om de serie voor een normale prijs compleet te krijgen

 

THB is vrij chaotisch:

In comic formaat is er THB 1-5 en 6A-D, en de special THB:M3 almede een hertekende versie van THB 1 met wat extra materiaal (maar ook wat verhalen weggelaten uit de originele THB 1). Er zijn ook nog twee Comic Con Exclusive comics met wat korte verhalen.

In Groot formaat zijn er 2 Giant size THB's en THB circus plus de magazines P-City Parade en Buzz Buzz.

 

Dit zijn allemaal vrij dikke comics (vaak rond de 64 pagina's) dus er is meer dan genoeg materiaal voor een aantal bundelingen (die al jaren beloofd worden :e003: ).

Link naar reactie

Het zijn gewoon losse comics, niet zo duur idd toen ze net uit kwamen (vanaf '95 geloof ik). Tegenwoordig zijn ze een stuk prijziger al kun je de latere soms nog wel eens vinden tegen normale prijzen. Het heeft mij in ieder geval fiks wat zoeken gekost om de serie voor een normale prijs compleet te krijgen

 

THB is vrij chaotisch:

In comic formaat is er THB 1-5 en 6A-D, en de special THB:M3 almede een hertekende versie van THB 1 met wat extra materiaal (maar ook wat verhalen weggelaten uit de originele THB 1). Er zijn ook nog twee Comic Con Exclusive comics met wat korte verhalen.

In Groot formaat zijn er 2 Giant size THB's en THB circus plus de magazines P-City Parade en Buzz Buzz.

 

Dit zijn allemaal vrij dikke comics (vaak rond de 64 pagina's) dus er is meer dan genoeg materiaal voor een aantal bundelingen (die al jaren beloofd worden :e003: ).

Goh, ik herinner mij enkel die op groot formaat, gedrukt op dik papier en veel pagina's... Ik wist niet eens dat er ook gewone comics van zijn...

Link naar reactie

Hopelijk op een degelijk formaat...Want die uitgever geeft graag kleine boekjes uit.

Toen ik hem indertijd 'Years of the Elephant' aanbood was hij zeer geïnteresseerd,

maar hij wou het ook kleiner uitgeven dan de oorspronkelijke uitgave.

Ik heb daarvoor bedankt.

Maar het was wel de enige uitgever die ik effectief heb zien huilen toen hij delen

van mijn strip aan het lezen was. Een vreemde ervaring was dat voor mij.

Link naar reactie

 

 

Het loopt als een tiet

 

Waar komt de uitdrukking 'Het loopt als een tiet' vandaan?

 

'Het loopt als een tiet' betekent dat iets heel voorspoedig verloopt of dat een bepaald product heel populair is.

Met tiet wordt in deze zegswijze niet verwezen naar een vrouwenborst, maar naar een kip.Tiet betekent in verschillende dialecten (onder meer in Breda, Utrecht en Goeree-Overflakkee) 'kip, hen'. Lopen als een tiet betekende oorspronkelijk ''hard lopen' - kippen kunnen inderdaad behoorlijk vlug zijn. Het woord tiet is volgens het Woordenboek der Nederlandsche Taal in die dialecten een onomatopee, een klanknabootsend woord. Kippen werden gelokt met het geluid tiet-tiet-tiet. Dat geluid werd vervolgens gebruikt om de dieren zelf mee aan te duiden.

Vanwege de associatie met 'vrouwenborst' wordt lopen als een tiet als een vrij informele zegswijze aangevoeld. Neutralere alternatieven zijn lopen als een trein en lopen als een tierelierIn de betekenis 'hard lopen' bestaan ook lopen als een haas en lopen als een kieviet.

Link naar reactie

 

26779816.jpg

 

Airboy Deluxe Edition
(James Robinson, Greg Hinkle)
 
Enorm onder de indruk van 'Airboy'.  Robinson toont nog eens hoe ver je kan gaan met je creativiteit in dit medium.  Met deze strip rekent hij af met een moeilijke periode in zijn leven en dit levert heftig leesplezier op.  (De mij onbekende) Hinkle schittert met zijn tekenkunsten, de genante en fantastierijke toestanden worden prachtig op papier getoverd. 

BRAVO !!!

Eindelijk ook gelezen en inderdaad: wow. Greg Hinkle schitterde al in 'The Rattler' en overstijgt hier nog vlotjes dat niveau. Fantastische inkleuring. Het zou zonde zijn om dieper in te gaan op het verhaal, je moet dit gewoon zelf lezen en je laten meesleuren in de absurde, soms choquerende (voor Airboy dan toch) belevenissen en beslommeringen van de schrijver.

 

post-712-0-84384200-1478510000_thumb.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...