Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

mmmm zag er verdraaid goed uit!! Nu heb ik wel van Sin City leren houden en zeker nadat ik wat RISSO tot me had genomen (ook een stel oude vertaalde Nederlandse OGN's in Veldhoven gevonden) ben ik echt wel bekeerd! Dit ziet er zeker zo goed uit!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Net 'The Omega Men' gelezen. Dit is van de beste SF die ik in jaren las. Ik las nooit eerder Green Lantern of andere space-DC Comics. Ik kon gewoon volgen. Hoe een debutant meteen qua ambitie boven ervaren collega's kan uittorenen. Tom King toont het hier nog maar eens. Indrukwekkend.

De bundeling prijkt ergens in de top 5 van NYTimes best sellers list (paperback gns). Na alle 3 de March volumes en Fun Home, geloof ik. Eén van de slechtsverkopende DC comics toen het uitkwam...

Link naar reactie

De eerste Fringe TP gelezen, die euh gewoon FRINGE heet, en het is een leuk boekje. 
De eerste helft van het boek is een lang verhaal dat gaat over de dingen die Walter en Bell uitgespookt hebben in de 70s en daarrond ;) maar alles wordt verteld door Walter, dus je weet nooit of hij de waarheid vertelt of zijn krankzinnige fantasie de vrije loop laat. 

De tweede helft van het boek zijn goeie kortverhaaltjes, met een hoog X-files gehalte. 
Alles is goed in beeld gebracht. 

Zeer graag gelezen. :)

 

6e3cec2ade15e0c508442a9f59fb7c81_xl.jpg

 

Ik heb nu natuurlijk zin om de reeks nog eens te bekijken, maar daar heb ik de komende maanden geen tijd voor. 

Link naar reactie

Vanmorgen de eerste 3 issues gelezen van Jupiter's Legacy vol. 2 van Mark Miller en Frank Quitely (besef me nu pas hoeveel humor de ouders van hem hebben gehad met het kiezen van deze naam quite frankly :D). Goed verhaal en uitstekend tekenwerk. Graag gelezen!!!

 

attachicon.gifjupiters-legacy-1---prison---frank-quitely-184420.jpg

attachicon.gifJupiters-Legacy-2-1-4.jpg

attachicon.gifSTK698478-2.jpg

 

Zijn echte naam is Vincent Deighan ;)

Link naar reactie

Die Sheriff of Babylon heb ik moeten bestellen in mijn ssz en kan ik hopelijk deze week afhalen. Ik kijk er al lang naar uit.

 

Ondertussen het fantastische Scalped uitgelezen. Dit is nu officieel 1 van mijn favoriete reeksen. Ik heb enkel de laaste 2 TPB delen in HC, maar ik ga mijn 8 andere TPB wegdoen en vervangen door de HC's. Deze reeks verdient een betere kwaliteit van uitgave.

 

SCALPv5hc_56ff11a9d20426.55485493.jpg?it

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik ben nu bezig met een serie waar mee ik ooit begonnen ben, maar nooit heb uitgelezen namelijk Stephen King's: The Stand. Het welbekende verhaal over het supergriepvirus (wat per ongeluk ontdekt/gecreëerd) wordt, die het grootste deel van de wereldbevolking uitroeit. Uitstekende comic serie met een goed verhaal en art. Aanrader!!
 

post-531-0-44467300-1475481899_thumb.jpg

 

post-531-0-31407100-1475481915_thumb.jpg

 

post-531-0-60745000-1475481933_thumb.jpg

 

post-531-0-35125600-1475481962_thumb.jpg

Link naar reactie

Finge: Tales from the Fringe heb ik ook zeer graag gelezen. 

Het boek bevat 12 kortverhaaltjes. De helft van die verhaaltjes gaat over de personages uit de tv reeks, de andere 6 shortstories spelen zich af in the fringe. Rare, mysterieuze verhaaltjes allemaal, hetzij horror of SF of spionage of gewoon crazy, en telkens met een leuke twist op het eind. Allemaal zeer goed getekend. 
Fun! 

 

OCT100307.jpg

Link naar reactie

Fringe: Beyond the Fringe is de minste van de drie. Dit verscheen eerst als 12 webcomics. 

De three-parter Peter and the Machine is goed, en gaat over euhm Peter in de machine, ge weet wel, tussen seizoenen 3 en 4, waar Peter één en ander recht te zetten had. In dit verhaal reist hij heen en weer in de tijd, very strange, very Morrisonesque, en goed geschreven door Joshua Jackson. 

Ook de two-parter over Nina Sharps arm is ok, vooral door de art van Becky Cloonan. 

De overige 7 verhaaltjes zijn eerder What If's dan stories in the fringe, en daar hou ik niet van. Ze zijn ook niet zo goed, en missen de leuke en crazy twists. 

Wel allemaal weer goed getekend. 

 

2017985-beyond_the_fringe_1_page_1.jpg

Link naar reactie

Babylon 5: Shadows Past and Present is zeer goed, mits je minstens al de helft van S2 gezien hebt. Eigenlijk is het de backstory van Garibaldi, omkaderd door het mysterie van de Shadows in het verleden (op Mars) en in het heden (Narn/Centauri conflict en Londo's machinaties). Deze Titan Books tp bundelt de DC comics 5-8, zonder de covers jammer genoeg, maar de comics zijn zeer goed getekend, so there's that. 

 

2023668-b5.jpg

Link naar reactie

Met Babylon 5: In Valen's Name had ik beter nog even gewacht. Niet dat het niet te begrijpen was, maar omdat het spoilers bevat voor seizoen 3. Nu ja, zo erg is dat niet, zeker omdat ook dit een zeer goed boekje is, geschreven door JMS en Peter David. Dit is indertijd blijkbaar eerst bij Titan uitgekomen, DC heeft het pas later met groot succes als mini reeks van 3 in de USA uitgegeven, maar het mocht niet baten, meer comics kwamen er niet meer. 
Dit boekje gaat over de backstory van Valen en Babylon 4. Zeer graag gelezen, en ook weer goed getekend. 

 

post-585-0-51495500-1470436018.jpg

Link naar reactie

The Sheriff of Babylon is idd heel erg de moeite. Het deed me wel denken aan de film Green Zone, die zich in dezelfde periode afspeelt.

 

Ik ben heel erg onder de indruk van Sheriff of Babylon vol. 1: Bang Bang Bang. Dit is zéér goed. 

Aanrader. 

 

 

attachicon.gifSTL007758.jpg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...