Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Wat ik de laatste tijd heb gelezen (maar te lui was om er iets over te schrijven):

Spider-Man: Blue
Ik heb nooit veel Spider-Man gelezen. Vroeger wat Juniorpress uitgaves met black suit-Spidey, en die smaakten naar meer, en toch kom ik nu pas toe aan mijn eerste trade. In deze miniseries wordt het verhaal verteld van de ongelukkige driehoeksverhouding aangaande Peter Parker, Mary-Jane Watson en Gwen Stacey. Comicliefhebbers hoef ik de ontknoping daarvan niet te vertellen, niet-comicliefhebbers ook niet trouwens, dat ze het gewoon zelf lezen!
Aangenaam vertier van het creatieve team achter o.a. Batman: The Long Halloween.

 

Airboy
Licht navelstaarderig miniserie met een fantasiekantje die ook nog eens hilarisch is, of toch als je fan bent van plaatsvervangende schaamte in je verhalen (The Office, anyone?) Behoort tot het beste van vorig jaar.
O ja, de mensen die geen fan zijn van blote piemels in hun entertainement moeten hier weg van blijven.

 

Kill or be Killed TP 1
Mijn "ontmaagding" wat betreft Brubaker/Philips, en man, man, man, wat een comic! Al bij de eerste pagina's zijn we al getuige van een brute moord. De man die hier schuldig aan is, is echter geen superslechterik, maar een losertje van 28 jaar. We duiken in het hoofd van deze psychopaat(?) en maken kennis met een wereld waarin iedereen bewust blind is voor de slechtheid van de mens. Een cynische strip die perfect is wat de wereld momenteel nodig heeft.

 

Apocalyptigirl: An Aria for the End Times
Kijk, als Moebius, Mike Mignola en Adventure Time een soort van bizar triootje zouden hebben in Alan Moore's Ideascape, dan zou dat kind deze comic ook lezen! Dus waarom jij niet?

Link naar reactie

Punk Rock Jesus

Zeer goed maar een geval van "net niet". Het was een zeer intense rit maar ik kan me toch niet aan de indruk ontdoen dat het ritme soms verkeerd zat, sommige (in mijn ogen dan toch) cruciale scènes werden te vluchtig afgehandeld. Desalnietemin, sterk staaltje vakmansschap.

Ik had meer het idee van "nop, prachtig getekend maar mager verhaal'.

 

Ik mag me aan pek en veren verwachten?

Link naar reactie

Ik had meer het gevoel dat hij in de eerste helft van de comic veel zaken uitgebreid vertelt om in de laatste issues zaken te snel te passeren. Uiteindelijk kreeg het niet de grote finale die het beloofde, en viel het allemaal wat platjes uit (maar met veel goede en interessante ideeën). Wel geweldig getekend, alhoewel Murphy zich vaak niet echt bezig houdt met acteren.

Link naar reactie

Apocalyptigirl: An Aria for the End Times

Kijk, als Moebius, Mike Mignola en Adventure Time een soort van bizar triootje zouden hebben in Alan Moore's Ideascape, dan zou dat kind deze comic ook lezen! Dus waarom jij niet?

Dirty boy! Dirty boy!

 

Maar ik zal het wellicht wel kopen.

Link naar reactie

Criminal Macabre - The Eyes of Frankenstein

Dit was fun! Simpel verhaal, maar leuk uitgespeeld en ligt ook perfect in mijn straatje. Ook zeer grappig bij momenten.

De tekeningen leken echter eerder storyboards dan het afgewerkte product.

Soms miste ik al eens een verwijzing, maar dat stoorde niet erg.

 

post-783-0-34251600-1487364392_thumb.jpeg

Link naar reactie

Ik amuseer(de) me ook altijd heel erg met Criminal Macabre. Is dit de eerste die je las? 

Ik had eerst de TP's, maar er werd één verhaal nooit in TP uitgebracht. tja  :115: 
Toen kocht ik maar de twee omnibussen, want daar stond dat wel in, en daarna alle nieuwe TP's. Maar die omnibussen zijn ook alweer zeldzaam (?). 

Er is ook nog een crossover met 30 Days of Night. 

 

Ja, ik amuseer me hiermee :)

 

Ik hou ook heel erg van deze stijl van tekeningen. 

 

edit: ik zag net je bericht in "gekocht -..." ;)

Link naar reactie

aha, ok. Cheap is altijd in orde :)

 

Dan is de volgorde: 

 

Omnibus 1

Omnibus 2 (jah)
No Peace for Dead Men

Final Night (dat is de crossover met 30 Days)
The Eyes of Frankenstein

The Third Child. 

 

Er is ook nog ergens een grote HC met houten pagina's (zoals de kinderboekjes dus) maar die heb ik niet. De proza stukken heb ik trouwens ook niet. Die zitten in de HC omnibussen wel (dacht ik) maar ik heb de gewone SCtjes. En dat is meer dan genoeg. 

Link naar reactie

aha, ok. Cheap is altijd in orde :)

 

Dan is de volgorde: 

 

Omnibus 1

Omnibus 2 (jah)

No Peace for Dead Men

Final Night (dat is de crossover met 30 Days)

The Eyes of Frankenstein

The Third Child. 

 

Er is ook nog ergens een grote HC met houten pagina's (zoals de kinderboekjes dus) maar die heb ik niet. De proza stukken heb ik trouwens ook niet. Die zitten in de HC omnibussen wel (dacht ik) maar ik heb de gewone SCtjes. En dat is meer dan genoeg. 

Is die crossover met 30 days essentieel? En moet je daarvoor ook 30 days zelf eerst al hebben gelezen?

Cheap is altijd dik in orde, inderdaad. Ik ben van plan om binnenkort nog eens een bestelling te plaatsen, maar het is moeilijk kiezen met al die interessante strips op mijn verlanglijstje...

Link naar reactie

Je moet 30Days niet hebben gelezen. Als ik het mij goed herinner (heh, ik word oud) dan is die crossover belangrijker voor Criminal Macabre dan voor 30Days. 
Bij mij staat ie toch bij de Criminal M boeken. 

 

Maar euh... dat wil niks zeggen. Ik word oud ;) 

Dat geheugen... 

 

 

30Days is wel goed, dat wou ik toch ook nog even mee geven. 

Link naar reactie

Criminal Macabre - The Eyes of Frankenstein

Dit was fun! Simpel verhaal, maar leuk uitgespeeld en ligt ook perfect in mijn straatje. Ook zeer grappig bij momenten.

De tekeningen leken echter eerder storyboards dan het afgewerkte product.

Soms miste ik al eens een verwijzing, maar dat stoorde niet erg.

 

attachicon.gifcriminal macabre.jpeg

 

Echt een heerlijke reeks!!! De eerste van Templesmith blijven mijn favoriet, maar Christopher Mitten doet het ook goed. Zeer graag gelezen!!

Link naar reactie

Een tegenvallend weekend qua comics: zowel Cerebus on hell? als Nailbiter tweemaal gelezen, beiden konden me niet bekoren...

Die Bendis cameo was niet alleen volledig debiel, ze was ook totaal niet grappig.

Link naar reactie

Pride of Baghdad
Aangenaam boekje maar niet het meesterwerk dat ze ervan maken op het internet.

 

Invincible 1-5
De eerste 2 delen had ik al eerder gelezen, nu heb ik die nog eens herlezen met de volgende 3 er direct achteraan. Wat kan ik zeggen, verslavende superheldensoap, die nooit verveelt, vol verassingen zit en zeer wordy kan zijn zonder dat mij dat ook maar een moment tegen steekt. Naarmate de reeks vordert komen er ook steeds minder anatomische fouten in voor.
Volgende delen zijn besteld. Ik heb ook Outcast ontleend uit de plaatselijke bib voor meer Kirkman.

 

The Umbrella Academy: Dallas
De eerste volume van deze reeks was fun. Een soort x-men maar dan als nieuw samengesteld gezin, met een robot als moeder, een steenharde vader/wetenschapper, en een pratende chimpansee als opa, en dat alles geschreven door een Morrisson-kloon die het had gemaakt als muziekster en die iets te veel verboden middelen had ingenomen. En dan nog de tekeningen van Gabriel Bà!
Soit. De tweede volume van deze reeks is dat ook allemaal, behalve de fun. Ja, zelfs Bà zijn tekeningen voelen gehaaster aan, alsof hij zelf geen zin had. De eerste had tenminste een soort subtiele intelligentie in zijn waanzinnigheid, dit daarentegen voelt aan als een hoop zever. Aan de andere kant, de eerste keer dat ik tp 1 las dacht ik dat ook, dus later eens herlezen.

Link naar reactie

-Flap yer arms! Ya might have a chance!

-His arms were tiep up, lapushka.

-Ohh... riiight. That's a bummer.

 

HARLEY QUINN VOL. 5: THE JOKER'S LAST LAUGH.

 

Mason Macabre is meer dan alleen maar Harl's buur. Hij zou de man van haar dromen kunnen zijn. Maar om zijn leven te redden moet ze eerst afrekenen met de clown uit haar nachtmerries.

 

Grappig. Graag gelezen.

post-503-0-91203600-1487627941_thumb.jpeg

post-503-0-84107700-1487628000_thumb.jpeg

post-503-0-09479000-1487628021_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

post-783-0-42406100-1487688762_thumb.png

 

Stel, je wilt graag een comic maken. En je hebt een vaag idee qua stijl, inhoud, soort humor, sfeer, personages, maar je komt nooit tot iets concreets. En stel je voor dat je dan een comic leest die perfect doet wat jij voor ogen had en zelfs nog beter dan hoe jij het ooit zelf zou kunnen maken. Weird feeling...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...