Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

De originele reeks, die nu in een omnibus uit is, kan ik wel aanschaffen?

 

Waarom zou je dat doen? Het verhaal eindigt niet. Je hebt enkele goeie hoofdstukken, dat wel, maar het blijft maar duren. 

 

Dan kan je beter Bendis zijn crime novels aanschaffen. aka Goldfish. JINX. Torso.

Link naar reactie

Daar zitten die drie boeken in die ik hierboven aanhaalde, en Fire zit er ook in. Ik heb Fire niet genoemd omdat ik dat de minste vind van de vier. Maar die omnibus is de moeite. Dat is zeker. Handelbaar, dat is wat anders ;) ik heb het niet zo voor omnibussen. leest niet makkelijk. maar ik heb zijn Crime novels in de ouwe Image trades :) Icon heeft er handige HC's van gemaakt. Die moeten ook nog wel te krijgen zijn. Voor de prijs moet je het niet laten. Die omnibus kost waarschijnlijk even veel als de drie losse HC's. Fire reken ik nog steeds niet mee, alhoewel dat ook niet slecht was. Maar dat was geen crime noir, dat was spionage. 

 

En nu krijg ik zin om dat te herlezen. Is waarschijnlijk ook al weer 15 jaar geleden dat ik ze voor het laatst gelezen heb. 

Link naar reactie

Voorbije weken ook nog gelezen (misschien schreef ik er hier al iets over, I forgot):

 

Outcast vol. 3: ik blijf het goed vinden. Maar volgens mij kan dit toch geen lange reeks worden. Nu ja, er is een tv reeks, dus ze zullen wel rekken, zeker? Het zou jammer zijn. Maar voorlopig lees ik het graag.

 

Clean Room vol. 1: niks voor mij. (sorry G)

 

The X-files Season 11 vol. 2: pffff… dat is allemaal niet slecht, maar het kan ook véél beter. Ik hoop dat ze met de nieuwe X-reeks back to the roots gaan, nu Carter met zijn nieuw seizoen ervoor heeft gezorgd dat de S10 & 11 van de strips geen canon meer zijn. Blij dat het gedaan is, en nu weer betere, leukere en sfeervolle verhaaltjes aub.

 

Rover Red Charlie :hartje:

 

Powers: the restart nr zoveel HC: weg ermee. Hop.

 

Abe Sapiens vol. 7: The Secret Fire. It’s Mignolaverse. It’s good. Simple as that.

 

 

Als je van die Clean Room af wil, je weet waar ik volgende vrijdag zit.

Link naar reactie

Daar zitten die drie boeken in die ik hierboven aanhaalde, en Fire zit er ook in. Ik heb Fire niet genoemd omdat ik dat de minste vind van de vier. Maar die omnibus is de moeite. Dat is zeker. Handelbaar, dat is wat anders ;) ik heb het niet zo voor omnibussen. leest niet makkelijk. maar ik heb zijn Crime novels in de ouwe Image trades :) Icon heeft er handige HC's van gemaakt. Die moeten ook nog wel te krijgen zijn. Voor de prijs moet je het niet laten. Die omnibus kost waarschijnlijk even veel als de drie losse HC's. Fire reken ik nog steeds niet mee, alhoewel dat ook niet slecht was. Maar dat was geen crime noir, dat was spionage.

 

En nu krijg ik zin om dat te herlezen. Is waarschijnlijk ook al weer 15 jaar geleden dat ik ze voor het laatst gelezen heb.

Ik ga kijken wat ze los kosten. Anders komt de omnibus op het lijstje.

Link naar reactie

Ooit leefden de mensenen en de Arcanics in vrede samen. Het waren gouden tijden waar wetenschap en magie zorgden voor welvaart. Waar cultuur ongekende hoogten bereikte en iedereen gelukkig was. Maar zoals met alle mooie liedjes bleef het niet duren... Een oorlog brak uit & everything went south from there.

 

In AWAKENING, het eerste volume van MONSTRESS (Image) lees je de lotgevallen van Maika Halfwolf en haar aarzelende gezellen Kippa en Ren. Maika en Kippa zijn Arcanics, Ren is een kat.

 

Marjorie Liu en Sana Takeda scheppen hier een wereld van wreedaardige schoonheid. Iedere fantasy lezer zou dit wolgens mij moeten kunnen waarderen. Anderen ook.

 

ZEER mooi! GRAAG gelezen!

post-503-0-11790400-1468762253_thumb.jpeg

post-503-0-99201500-1468762502_thumb.png

post-503-0-83454300-1468762635_thumb.jpeg

post-503-0-32946000-1468762768_thumb.jpeg

post-503-0-41458200-1468762935_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Dark Night: A True Batman Story gelezen van Paul Dini en Eduardo Risso. Het gaat over schrijver Paul Dini die op dat moment voor Warner werkt aan de Tiny Toons en de Batman Animated serie reeks. Hij wordt in die tijd flink in elkaar geslagen tijdens een overval die hij net overleefd. Het is een kijkje in de wereld van Dini die dit trauma probeert verwerken. Zeer graag gelezen, zeker de moeite waard voor wie een kijkje wilt nemen in het leven van een comicschrijver. Ook mooi zijn de diverse tekenstijlen die Risso gebruikt. De fantasyfiguren Batman en co (met wie hij veelvuldig in discussie gaat), zijn in sommige stukken net anders getekend dan de rest in de echte wereld. Graag gelezen en erg tof getekend. Ik weet niet of een Batman fan hier iets mee kan, maar het is zeker weer iets anders. Aanrader!!!

 

post-531-0-66720600-1468925124_thumb.jpg

 

post-531-0-54982900-1468925213_thumb.jpg

 

post-531-0-25286400-1468925242_thumb.jpg

 

post-531-0-23493600-1468925337_thumb.jpg

 

post-531-0-28332100-1468925400_thumb.png

Link naar reactie

 

27163019.jpg

 

The Vision, Vol 1: Little Worse Than A Man

(Tom King & Gabriel Hernandez Walta )

 

 

 

 

 

 

Zopas gelezen.... inderdaad : fenomenaal goed, straffe kost op elk vlak.  Vooral de wijze waarop het verhaal verteld wordt (met referenties gaande van Shakespeare tot wiskundige theoriën) maakt dit voor mij persoonlijk een strip om met volle overgave van te smullen.  Topper !  (zou dit zeker aanraden aan liefhebbers van de strips van de Luna-broers)

 

Het deed wel deugd om zo'n goeie strip te lezen.  Heb de twee volumes van Batgirl gelezen en dit lag me dan weer helemaal niet, eerder iets voor tienermeisjes.

 

 

 

 

ik kan niet anders dan volgen (met kopen bedoel ik dan). zou hiet een schone hc van komen of is dat niet in marvel's stijl?

Link naar reactie

Vanochtend Monster World gelezen van oa Steve Niles en Piotr Kowalski. Een prive detective krijgt de opdracht een beroemde filmproducent op te sporen en krijgt de maken met de bekende universal monsters :). Het doet heel heel erg denken aan Criminal Macabre, het is alleen net wat minder. Tekenwerk is niet altijd best en de verhaallijn is flinterdun. Mwah toch is het een leuk tussendoortje. :)

 

post-531-0-28184500-1468999895_thumb.jpg

 

post-531-0-18716800-1468999908_thumb.jpg

 

post-531-0-06581700-1468999928_thumb.jpg

Link naar reactie

Wat promotie, maar neemt niet weg dat ik de strips thuis heb liggen en (zie ook de reviews op mijn site) heb ik die echt gráág gelezen!

Het concept lijkt bekend (Arhian lijkt bv wel wat op Red Sonja, en Astria is wel erg Jennifer Blood) maar dat LIJKT enkel want elk karakter heeft echt een eigen stem!! Erg knap gedaan voor een nieuwe uitgeverij!

 

http://www.comicsforsinners.com/contest-win-arhs-comix-package-with-astria-arkhalla-and-arhian/

 

post-130-0-50202000-1469012773_thumb.jpg

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Door werkzaamheden met een krappe deadline was een tijdlang niet in staat om nieuwe berichten te plaatsen. Maar ik heb genoeg gelezen, dus ik pak de draad gewoon op waar ik hem liet liggen.

 

tumblr_o7e7ckkF2L1vnpb7bo3_250.jpgtumblr_o7e7ckkF2L1vnpb7bo2_500.jpg

 

Birthright 3: Allies and Enemies

 

Deze serie wordt steeds beter. In het eerste deel verdween het jongetje Mike om een jaar later terug te komen als volwassen drakendoder. Toen was het onderscheid tussen goed en kwaad nog duidelijk. In de afgelopen delen is het echter steeds schimmiger geworden wie de echte good guys en bad guys zijn en wat we precies mogen geloven en dat maakt het steeds spannender. Goed geschreven en bij vlagen spectaculair getekend.

 

tumblr_o8g2tjHCiW1vnpb7bo2_250.jpgtumblr_o8g2tjHCiW1vnpb7bo3_500.jpg

 

Secret Coders 1: Get with the Program!

 

Gene Luen Yang probeert kinderen aan het programmeren te krijgen met een avontuurlijk verhaal dat je lezenderwijs de basisbeginselen bijbrengt. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met een opdracht. Leuk om te lezen, maar ik heb wel het idee dat de lessen erg traag vorderen, dus of het erg geschikt is om mee te leren programmeren vraag ik me af. De uitleg over binaire getallen vond ik trouwens nodeloos ingewikkeld.

 

tumblr_o8j0ermrz81vnpb7bo4_r1_250.jpgtumblr_o8j0ermrz81vnpb7bo2_r1_500.jpg

 

Descender 2: Machine Moon

 

Tim-21 het robotjongetje, wordt achternagejaagd als de laatste robot die de mensheid nog kan bedreigen. Tegelijkertijd lijkt hij de sleutel te bevatten die de mensheid juist kan redden. Ik kan moeilijk omschrijven wat er nou zo leuk is aan deze serie, maar dat hij leuk is staat vast. Jeff Lemire schrijft gewoon fijn en zet prettige personages neer, zelfs als ze knorrig zijn. Dustin Nguyen verbeeldt het geheel met fabuleuze aquareltekeningen.

 

tumblr_o8izptmfnS1vnpb7bo2_r1_250.jpgtumblr_o8izptmfnS1vnpb7bo3_r1_500.jpg

 

Bird-Boy 1: The Sword of Mali Mani

 

Een aangenaam anders fantasyverhaal, met een grafische stijl die geïnspireerd is op Inuit-kunst (Eskimo-kunst). Een vondeling merkt tijdens het opgroeien dat hij groot en sterk genoeg zal zijn om een jager te worden. De ontdekking van een legendarisch zwaard keert zijn kansen. Als hij tenminste aan de greep van de Rook Men kan ontsnappen. Dark Horse mikt op een jong publiek, getuige het dunne en kleine formaat, en dat is zonde want volgens mij zit er veel meer in het vat. Benieuwd naar het tweede deel.

 

tumblr_o90r51yzSS1vnpb7bo2_250.jpgtumblr_o90r51yzSS1vnpb7bo3_500.jpg

 

Violent Cases

 

Uit de tweedehandsbak. Violent Cases is een klassieker die in de jaren in sloeg als een bom door de innovatieve vertelvorm, het serieuze verhaal en de fabelachtige tekeningen van McKean. De impact die het toen had heeft het niet meer. Desondanks nog steeds goed leesvoer en interessant als tijdsbeeld. Neil Gaiman en Dave McKean herhaalden het recept in The Tragical Comedy or Comical Tragedy of Mr. Punch en daar deden ze het zo subliem, dat het nog steeds een van hun beste albums is.

 

tumblr_o9g019Sq8g1vnpb7bo3_250.jpgtumblr_o9g019Sq8g1vnpb7bo1_500.jpgtumblr_o9g019Sq8g1vnpb7bo4_500.jpg

 

Big Kids

 

Adam wordt op een dag wakker en ziet de wereld met heel andere ogen. Alsof hij vastzit in een bad trip. Hij krijgt te horen dat hij een tree is geworden, terwijl hij vroeger nog een twig was. Michael DeForge is een acquired taste en dat geldt ook weer voor Big Kids. Zijn werk doet me denken aan dat van Mark Beyer, maar dan veel minder grimmig. Als de tekenstijl je aanspreekt en je bent niet bang voor een surrealistisch verhaal met links en rechts wat zwarte randjes, dan zou ik het gewoon eens proberen.

NIEUWE STRIPRECENSIES : siggestript.tumblr.com  ||  ALLE RECENSIES : siggestript.tumblr.com/archive

Link naar reactie

1 t/m 6 deeltjes van de nieuwe serie van Swamp Thing gelezen van Kelley Jones en Len Wein. Het bestaat uit 2 verhaaltjes, het eerste gaat over een pisst-off zombie en het tweede over een Evil Swamp Thing. Alhoewel de verhaaltjes flinter dun zijn, maakt het tekenwerk van Kelley Jones alles goed! Toch nog zeer graag gelezen. :)

 

post-531-0-12633000-1469171241_thumb.jpg

 

post-531-0-70761200-1469171232_thumb.jpg

 

post-531-0-26981700-1469171203_thumb.jpg

 

post-531-0-33789800-1469171309_thumb.jpg

 

post-531-0-62757600-1469171248_thumb.jpg

Link naar reactie

Vanochtend de laatste deeltjes van Pencilhead gelezen van Ted Mckeever. Het gaat over comictekenaar Poodwaddle die te maken heeft met vervelende uitgevers (editors in chiefs), excentrieke schrijvers zoals Crank Filler, de vervelende comic con en innerlijke demonen. Zeer graag gelezen, een kijkje in de wereld van een comicartist. het tekenwerk is zoals altijd niet voor iedereen weg gelegd. Ikzelf vind het erg goed :)

 

post-531-0-00136300-1469529254_thumb.png

 

post-531-0-55496100-1469529329_thumb.jpg

 

post-531-0-56483200-1469529320_thumb.png

 

post-531-0-93936600-1469529310_thumb.png

 

post-531-0-34286600-1469529338_thumb.jpeg

 

Link naar reactie

Preacher. Vandaag boek 6 gelezen. En heb er echt ontzettend van genoten. Als je eenmaal begint en het heeft je te pakken dan wil je ook doorlezen. Alsof je in een rollercoaster zit. Alles wat iedereen altijd zegt/schrijft over hoe goed het is klopt. Is de rest van Ennis zijn werk ook zo goed?

Link naar reactie

Preacher. Vandaag boek 6 gelezen. En heb er echt ontzettend van genoten. Als je eenmaal begint en het heeft je te pakken dan wil je ook doorlezen. Alsof je in een rollercoaster zit. Alles wat iedereen altijd zegt/schrijft over hoe goed het is klopt. Is de rest van Ennis zijn werk ook zo goed?

Ja.

Link naar reactie

Kopen jullie meestal de tpb's?

Altijd. 

Of HC's. 

Ik heb al in geen 16 jaar meer een single gekocht. 

 

Ennis is nog steeds goed. Hij schrijft minder dan vroeger. En sommige dingen moet ik gewoon links laten liggen. Maar anderen zeggen me dan dat hij in 'dat genre' ook een meester is ;) 

 

Eén van zijn laatste meesterwerkjes is Rover Red Charlie. Kan ik niet genoeg aanraden. 

Link naar reactie

Ben trouwens momenteel The Boys aan het herlezen. ;)

Hier net klaar met The Boys te herlezen. Deze reeks vind ik nu nog beter. Echt super.

 

En nu op congé ook weer wat punisher max mee. Heerlijk.

 

Hitman zoek ik al een tijdje, maar die reeks is precies niet makkelijk compleet te vinden? Iemand tips?

Link naar reactie

Hier net klaar met The Boys te herlezen. Deze reeks vind ik nu nog beter. Echt super.

 

En nu op congé ook weer wat punisher max mee. Heerlijk.

 

Hitman zoek ik al een tijdje, maar die reeks is precies niet makkelijk compleet te vinden? Iemand tips?

De trades zouden normaal gezien heel gemakkelijk bij je LCS te bestellen moeten zijn.

Alhoewel, ik zie net dat het 2de volume Out of Print is (maar wel nog te krijgen bij Cheap Comics), de eerste dan waarschijnlijk ook.

 

Ennis' run op The Demon (waar hitman in geïntroduceerd werd) is net gebundeld. Een tweede volume daarvan is ook al aangekondigd, dacht ik.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...