Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

tumblr_o6mgowun661vnpb7bo1_250.jpgtumblr_o6mgowun661vnpb7bo8_500.jpg

Studio Ghibli Storyboards: Nausicaä of the Valley of the Wind
Van elke film gemaakt door Studio Ghibli, is een boek uitgebracht op A5-formaat waarin het volledige storyboard staat afgedrukt. Deze bevat in ruim 560 pagina's het verhaal van Nausicaä. Het is allemaal getekend door Hayao Miyazaki zelf, in potlood met een steunkleurtje en het is werkelijk adembenemend mooi. Doordat het uiterst efficiënt wordt gemaakt, wordt er nergens gegumd of een lijn teveel gezet. Als je met die wetenschap in het achterhoofd ziet hoe trefzeker en gedetailleerd alles is neergezet, dan weet je dat je naar het werk van een grootmeester zit te kijken.

tumblr_o6g1qpoKdB1vnpb7bo2_250.jpgtumblr_o6g1qpoKdB1vnpb7bo3_500.jpg

Space Mullet 1
Een gedeserteerd marinier en een Zozobiaan, een ras dat niet zo goed ligt bij aardlingen, proberen buiten het zicht van de radar te blijven, door hun kostje te verdienen als space truckers. Als ze een opdracht aangeboden krijgen waarmee de marinier een paar oude fouten mogelijk kan rechtzetten, grijpen ze hun kans. Daniel Warren Johnson schrijft goed en tekent nog beter. Een aangename verrassing.

tumblr_o6hst5GuDr1vnpb7bo2_250.jpgtumblr_o6hst5GuDr1vnpb7bo3_500.jpg

The Beauty 1
The Beauty is de naam van een SOA die mensen mooi maakt. Sinds de ziekte zich voor het eerst manifesteerde is bijna de helft van de bevolking besmet geraakt, veel daarvan met opzet. Als blijkt dat zich na 2 jaar dodelijke complicaties voordoen moet er snel worden ingegrepen, maar het lijkt er daarentegen op dat iemand de boel in de doofpot stopt. Een interessante premisse, met een aardige uitwerking. Volgens mij had het scenario nog wat scherper gekund, maar wie weet wat er nog komen gaat. Het tekenwerk oogt best aardig, maar blijkt bij lezing wat statisch en niet goed in staat om de lezer bij de strot te grijpen.

NIEUWE STRIPRECENSIES : siggestript.tumblr.com  ||  ALLE RECENSIES : siggestript.tumblr.com/archive

Link naar reactie

tumblr_o70xpbKUVY1vnpb7bo10_250.jpgtumblr_o70xpbKUVY1vnpb7bo5_500.jpg

 

March (FCBD)

Ik had een stapeltje comics mee naar huis genomen van Free Comic Book Day. De uitschieter was March, van Nate Powell. Ik kom die titel regelmatig tegen, maar heb altijd geaarzeld om hem te kopen. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik aangenaam verrast was. Binnenkort maar eens een deel proberen.

NIEUWE STRIPRECENSIES : siggestript.tumblr.com  ||  ALLE RECENSIES : siggestript.tumblr.com/archive

Link naar reactie

Blijkbaar is dit het laatste volume. Drie trades of vijftien comics heeft dit geduurd. Het kent een mooi einde, meer moet dat niet zijn voor mij. Sommige zaken blijven maar aanslepen en dat hoeft niet. Kort en goed bestaat ook.

 

Graag gelezen.

 

 

Yep ook graag gelezen, al verwacht ik wel nog een vervolg...

 

:)

 

Wel hele toffe artwork!!

 

post-531-0-37530400-1463650385_thumb.png

Link naar reactie

"I watch grey people go about their beige business. Slowly bleeding out the minutes of their existence. Bound by the rules. Society's rules. And even worse... Self-imposed rules. I've watched these rules enforced. By those equally constrained. Thinking small. Like small acts of kindness will eventually amount to something. When it's just another bird dropping on the windshield of life. A burden of daily activities that just drag you down. That keep you from living. From being Free."

 

FUN with Harl. :)

post-503-0-31889300-1464128133_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Too late :e002: , maar interesseert me niet. Grappig was wel dat Brubaker op twiiter langs alle kanten werd bestookt door kwade fans, alsof hij er iets mee te maken had.

 

post-39-0-36808200-1464264451_thumb.png

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

tumblr_o7b5xz7mgb1vnpb7bo3_250.jpgtumblr_o7b5xz7mgb1vnpb7bo2_500.jpg

 

Rebels

Ik heb een zwak voor de rebelse Brian Wood en zijn pogingen om het establishment tegen de schenen te schoppen, maar ik ben eigenlijk altijd wat teleurgesteld als ik zijn verhalen lees. Zo vond ik The Massive een te plat toekomstbeeld schetsen en te weinig richting hebben. Rebels beviel me echter wel. Het is een historisch verhaal over de strijd tussen de Amerikaanse kolonisten en de Britten, verteld door de ogen van een eenvoudige, hardwerkende kolonist. Het voelde bedachtzamer en geloofwaardiger aan dan ander werk van Wood. Achterin staan nog een aantal korte verhalen, over andere doorsnee mensen die op hun manier een bijdrage hebben geleverd aan de onafhankelijkheidsstrijd.

 

tumblr_o7a16fWk2x1vnpb7bo3_250.jpgtumblr_o7a16fWk2x1vnpb7bo1_500.jpg

 

The Twilight Children

Ik zette de recensie online en 2 dagen laten was Cooke dood. Heb ik misschien een Death Notebook? The Twilight Children is gemaakt door Darwyn Cooke en Gilbert Hernandez, op papier een dream team. De strip was bovendien één van de titels waarmee Vertigo haar comeback wilde bezegelen, dus ik verwachte wel wat. En toegegeven, het oogt fraai en het leest lekker, maar… waar gaat het over? Een klacht die ik overal op het internet zie opduiken, al vindt niet iedereen het een probleem. In een dorpje aan de kust duiken lichtgevende bollen op die mensen ontvoeren, kinderen blind maken en een mysterieus meisje achterlaten. Het dorpje komt op zijn kop te staan, vooral als de mysterieuze bollen schimmige bezoekers van buiten aan gaan trekken.

NIEUWE STRIPRECENSIES : siggestript.tumblr.com  ||  ALLE RECENSIES : siggestript.tumblr.com/archive

Link naar reactie

Ik had problemen met het tweede en derde volume van deze reeks. Iets minder met het derde. Ik was de feel ervan wat kwijt, ze boeiden me minder. Dit vierde volume las ik weer even graag als het eerste. Ik vind dit echt knap.

 

Ik was ook minder enthousiast over de vorige, maar volume 4 is wel héél erg goed! Heb 'm met veel plezier gelezen. 

En empathie...

Link naar reactie

Een reeks die ik nauw in het oog zal houden is Mockingbird. Van de eerste issue kan je nog niet veel zeggen aangezien dat (volgens de schrijver zelf) een deel van een puzzelstuk is dat pas na de volgende issues zinvol zal zijn. Het toont echter tot nu toe al veel potentieel en ik ben ondertussen al zeker fan van het personage.
Ook de nieuwe Power Man & Iron Fist reeks is echt een plezier om te lezen. Bij netflix zijn Jessica Jones en Daredevil al grimmig genoeg (maar goed, vooral goed, ongeacht van wat sommige andere mensen beweren!) dus ik hoop dat ze ook een reeks durven maken die iets luchtiger is (maar dan niet te veel zoals de Flash tv-reeks, bleik), al vrees ik ervoor, ik kan me niet inbeelden dat bvb the defenders plots erg lichthartig zal zijn in vergelijking met wat we nu al gezien hebben

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...